V tretjem delu o avtomobilskih novostih v letu 2009 si preberite, kaj pripravljajo pri Fiatu, Fordu, Hondi, Hyudaiju, Infinitiju in Jaguarju.
Fiat
Novi Kangoo, Berlingo in Partner zahtevajo novega Dobloja. Večji in prostornejši naj bi se Fiatov limuzinski kombi predstavil jeseni leta 2009, kar pa ni uradna informacija. Uradno je, da se bo septembra v Sloveniji začela prodajati brezstrešna različica (mehka streha! ) malega in priljubljenega Fiata 500. Njegov pokriti brat bo v letu 2009 dobil sistem start & stop (januarja za motor 1.2, junija za 1.4 16V in novembra za 1.3 Multijet), v Sloveniji pa bodo prodajali tudi omejeno serijo 500 Diesel.
Grande Punto se bo novembra pri nas predstavil v prenovljeni podobi s sistemom start & stop in decembra dobil motorje 1.3 Multijet 95, 1.4 T-jet 105 in 135 ter 1.6 Multijet 120. Prenovljen bo tudi Sedici (avgusta prihaja z 2.0 Multijetom 135). Februarja bo slovenski zastopnik začel prodajati Fiatovega Quba (septembra pa še različico Qubo Adventure), za zadnji kvartal leta 2009 pa obljublja tudi prenovljeno Pando. Obenem pri Fiatu v letu 2009 pričakujemo še nabrušene različice 500 Abartha.
Ford
Ford bo z januarjem 2009 na slovenskem trgu prenovil večino ponudbe iz začetka prodajne palete, saj prihajata k nam nova Fiesta in Ka. Zadnji je tesni sorodnik Fiata 500, kar se kaže v enaki tehniki in nekaterih podobnih oblikovalskih idejah. V primerjavi s predhodnikom je novi Ka oblikovno manj drzen, a prostornejši in varnejši. Fordu je uspelo oblikovati avtomobil, ki na videz ne kaže sorodstva s 500, podobna zgodba pa velja tudi za novo Fiesto in Mazdo2. V primerjavi s predhodnico je novinka precej drzneje oblikovana, poleg tega pa je tudi prostornejša, varnejša in lažja. V letu 2009 bo Fiesta zagotovo eden izmed najbolj prodajanih novih avtomobilov na našem trgu. Z njim pa namerava Ford osvojiti tudi svet.
Precej manjšo naklado, v primerjavi s Fiesto že kar butično, bo imel Ford Focus RS, skoraj 300-'konjska' zverina s pogonom na prednji kolesi, zaporo prednjega diferenciala in pospeškom od 0 do 100 kilometrov na uro v 5, 9 sekunde. Ford bo v letu 2009 (Mazda je z BT-50 to že storila), natančneje junija, prenovil še Rangerja (le videz) in predstavil novega Transita Connecta. Ljubitelje Kuge bo zagotovo razveselil podatek, da bo priljubljeni mehki terenec končno dobil bencinski motor – gre za zmogljiv 2, 5-litrski agregat, poznan že iz nekaterih drugih modelov Fordovega koncerna.
Honda
Japonci v primerjavi z letom 2008 ne pripravljajo takšnega buma novosti, a leto 2009 bo zanje vsekakor pomembno. Prelomnica se bo zgodila marca, ko bodo na našem trgu začeli prodajati hibridnega Insighta z bencinskim motorjem in elektromotorjem. Po nekaterih napovedih naj bi bil avtomobil cenejši od rivala Priusa. Potniška kabina Insighta bo podoba tisti v Civicu (mimogrede, aprila prihaja k nam prenovljena družina Civicov), a s številnimi funkcijami, ki bodo pripomogle k varčni vožnji. Januarja naj bi bil pri nas prenovljeni Legend (3, 7-litrski motor, osvežena oblika), v prihodnjem letu pa lahko pričakujemo še nov Accordov 180-'konjski' dizel in predstavitev serijske različice Honde CR-Z. Športni naslednik CR-X-a se vrača!
Hyundai
Korejci bodo v letu 2009 še naprej širili družino ijev. Že za januar uvoznik na našem trgu obljublja velikega SUV-a ix55 s trilitrskim turbodizelskim motorjem V6. Ob podrtih sedežih tretje vrste prtljažnik ix55 doseže skoraj 600-litrsko kapaciteto. Gre za Evropi namenjen model, ki se sicer že nekaj let vozi po ameriški celini pod imenom Veracruz.
Pomembnejši kot ix55 je zagotovo Hyundai i20. Naslednik Hyundaievega Getza se bo proti Oplu Corsi, Fordu Fiesti, Volkswagnovemu Polu in drugim bojeval s svežo obliko in posodobljeno tehniko. Pod motornim pokrovom bo imel nove agregate gibne prostornine 1, 2 litra, 1, 4 litra in 1, 6 litra. Omeniti velja nova 1, 4-litrska turbodizla; ta dopolnjujeta zelo veliko ponudbo agregatov za malega Hyundaia, ki bo zapolnil mesto med modeloma i10 in i30. Petvratni i20 prihaja v Slovenijo februarja, za maj pa uvoznik napoveduje še trivratno izvedbo. Viri napovedujejo tudi prihod naslednika Tucsona, ki naj bi se imenoval ix35, a uradnega podatka o tem novincu (še) ni.
Infiniti
Infinitija, gre za Nissanovo luksuzno znamko, ki po ZDA osvaja tudi staro celino, uradno v Sloveniji še lep čas ne bo (po zdaj znanih podatkih bo tako vsaj do leta 2012), v Evropo pa že prihajajo prvi primerki. Za kupce so zagotovo zanimivi G37, G37 Coupe, G37 Cabriolet, EX37 in FX. Evropski Infinitiji imajo večinoma 3, 7-litrske bencinske agregate, o dizlih ni govora. Infinitijeva novost leta je G37 Cabriolet.
Jaguar
Jaguar naj bi proti koncu letošnjega leta pokazal naslednika XJ-ja, a uradne informacije za zdaj potrjujejo druge novosti. XF je dobil trilitrski dizelski motor, ki je močnejši od 2, 7-litrskega V6. Ima večjo moč (okoli 275 'konjev') ob zmanjšani porabi goriva. Novi trilitrski dizel je obdaril tudi XK-ja (prvega Jagovega športnika z dizlom! ), oba, torej tudi XF, pa sta dobila še nov petlitrski bencinski motor. Ljubitelji Jaguarjev bodo v letu 2009 zagotovo težko dočakali kralja serije XF, XF-R-a s tršim in nižjim podvozjem, spremenjeno aerodinamiko, 20-palčnimi platišči in petlitrskim motorjem V8 z 510 'konji' ter približno petsekundnim pospeškom od 0 do 100 km/h.
Mitja Reven, foto:? Automedia, Lehmann Photo-Syndication, tovarne
Koledar vseh novosti v letu 2009
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del