V četrtem delu o avtomobilskih novostih v letu 2009 si preberite, kaj pripravljajo pri Fiatu, Fordu, Hondi, Hyudaiju, Infinitiju in Jaguarju.
Kia
Po prihodu Cee’da pri Kii pripravljajo novo prevetritev avtomobilskega trga. Novinec sliši na ime Soul (Duša), mednarodni javnosti se je že predstavljal na avtomobilskih salonih, od približno februarja pa bo na prodaj tudi pri slovenskih prodajalcih Kij. Novinec je po zasnovi najbližje Škodinemu Roomsterju, v njegovi motorni paleti pa najdemo dva 125-'konjska' motorja, bencinskega in turbodizelskega. Glavna aduta Soula sta prostornost in nenavaden videz. Evropski trgi v letu 2009 pričakujejo Cee’de s tehniko start & stop, proti koncu leta pa se bosta morda pojavila naslednika Magentisa in Sorenta.
Lamborghini
Glavna novost prvega dela leta 2009 je v izdihljajih lanskega leta predstavljena 'zgoraj brez' različica Gallarda LP 560-4. Štirikolesni pogon, rohnečih 560 'konjev' in mehka streha, ki v 20 sekundah samodejno odpre pogled, takoj ko se nebo zjasni. Preštevanje štirih sekund od 0 do 100 km/h je usojeno le redkim izbrancem. Lambovo leto 2009 naj bi postreglo še z Gallardom LP 560-2 Superleggero in Murcielagom LP 640-2.
Lancia
Delta bo meseca februarja dobila nov 1, 8-litrski motor T-jet, ki bo imel moč 200 'konjev'. V zadnjem četrtletju leta 2009 zastopnik obljublja prenovljenega Ypsilona, ki naj bi salonsko luč sveta ugledal septembra.
Land Rover
LR in Jaguar imata skupnega lastnika, kar pomeni, da bodo tudi Land Roverji (Discovery in Range Rover Sport) dobili nov 3, 0-litrski šestvaljni dizelski motor. Range Roverja bodo septembra rahlo prenovili, med novostmi bo tudi vstopanje in izstopanje ter vžiganje motorja brez ključa. Mesec kasneje bo na prodaj tudi prenovljeni Range Rover Sport, Discovery pa bo rahlo prenovljen z novo notranjostjo na slovenski trg zapeljal oktobra. Freelander bo dobil sistem start & stop, ki bo pomagal varčevati z gorivom.
Lexus
Oba letošnja novinca, ki bosta k nam pripeljala poleti, je Lexus na avtomobilskih salonih že predstavil. RX je oblikovno in tehnično prenovljeni SUV. Hibriden je po novem 450h z močnejšim bencinskim motorjem in dodelano tehniko. Veliki novinec v Lexusovi ponudbi je kupe-kabriolet IS 250 CC s trdo pomično streho, ki za prehod iz kupejevskega v kabrioletski položaj potrebuje 20 sekund. Za dober zvok in dovolj moči skrbi 205-'konjski' bencinski motor V6.
Lotus
Lotus v Sloveniji nima uradnega zastopnika. Če bi ga imel, bi od pomladi prodajal nov 2+2-sedežnik Evora, ki za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potrebuje le okoli pet sekund. Najudobnejši in najuporabnejši Lotus vseh časov ima razkošno opremljeno notranjost in Toyotin motor V6 z močjo okoli 280 'konjev'.
Maserati
Slovenski zastopnik prestižne italijanske znamke načrtuje, da bo od drugega kvartala 2009 prodajal Quattroporta Sporta GTS in GranTurisma S s samodejnim menjalnikom. Pozabili, namenoma ali ne, so na najavo glavne Maseratijeve novosti leta 2009, brezstrešne različice GranTurisma. GranTurismo Spyder naj bi imel trdo pomično streho kot Ferrari California, pod motornim pokrovom pa iz kupeja poznani agregat.
Mazda
Japonci bodo težko ponovili izjemno leto 2008, saj zaradi recesije upada povpraševanje po novih avtomobilih. Po Šestici, ki je kraljevala v letu 2008 in januarja dobi nov 2, 2-litrski turbodizelski motor v več različicah moči, bo leto 2009 v znamenju povsem nove Mazde3. Večja, prostornejša in oblikovno popolnoma nova kombilimuzinska različica se bo v Sloveniji začela prodajati aprila. Nova Trojka bo imela prav tako nov 2, 2-litrski turbodizelski motor, ki bo dodatek k obstoječima 1, 6- in 2, 0-litrskemu agregatu. Z vizijo modelnega leta 2009 so pri Mazdi osvežili še pickupa BT-50 (na prodaj že od leta 2008), MX-5 in RX8. V drugi polovici leta pričakujemo še osveženega SUV-a CX-7, ki bo zelo verjetno dobil konkurenčen 2, 2-litrski turbodizelski motor s približno 185 'konji'.
Mercedes-Benz
Leto 2009 bo pri Mercedes-Benzu v znamenju zelo pomembnega modela, razreda E. Že marca 2009 se bo v Sloveniji začela prodaja nove limuzine, ki bo po videzu precej drugačna od današnjih Mercedes-Benzov, saj bodo spredaj dvojne luči. Veliko tehničnih priboljškov, to še posebej velja za pomočnike pri vožnji, bo razred E povzel po večjem S-u. Novi E, ki bo za približno sedem centimetrov daljši od aktualnega, bo tudi varnejši in bo imel večji prtljažnik.
Če vas mika kombijevski T, boste morali nanj počakati do novembra, ko bo na prodaj tudi novi E kupe-kabriolet. Očitno bo šlo za kupe s trdo pomično streho, ki bo za razred večji od CLK-ja, saj si drugače uradne napovedi Mercedes-Benza ne gre razlagati. E kupe-kabriolet pa ne bo edini nenavadnež v novi razširjeni družini razreda E, saj bo že maja v Sloveniji na prodaj kupe razreda E.
Z julijem se bodo kupci na sončni strani Alp lahko vozili v prenovljenem GL-u, mesec dni prej pa bo na voljo hibridni S 400. Luksuzna cestna križarka združuje prednosti 3, 5-litrskega bencinskega šestvaljnika z elektromotorjem. Njuno sodelovanje zmanjšuje porabo goriva in izpust CO2. Med drugimi MB-jevimi novostmi leta 2009 se obetajo še ekstra različica SLR McLarna, (z zelo majhno prednjo šipo), ter nove različice motorjev za razreda C in GLK.
Mitja Reven, foto: Automedia, Lehmann Photo-Syndication, tovarne
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji