Novi avtomobili 2009 (5. del)

V tokratnem, petem delu o avtomobilskih novostih 2009, predstavljamo znamke Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot in Porsche.

18. 1. 2009

Mini

Čakali smo ga že dolgo, dočakali pa ga bomo v letu 2009: kabrioletskega Minija. Novinec je narejen na osnovi kombilimuzinskega Minija, kot predhodnik ima mehko pomično streho, a tokrat je zaščitni lok bolj skrit in se v primeru zaznave trka samodejno sproži. Streha se lahko pomika do hitrosti 30 kilometrov na uro, odvisno od položaja strehe pa je prtljažnik velik od 125 do 170 litrov. Mini Cabrio ima pod motornim pokrovom 1, 6-litrski motor, ki v običajni različici zmore 88, kot Cooper S pa 128 kilovatov.

Mitsubishi

Leto 2009 je pri Mitsubishiju namenjeno malemu Coltu, ki se bo že januarja znašel v prodaji. Nova generacija oblikovno drugačnega (prednji videz je bližje Lancerju) in tehnično skoraj nespremenjenega malčka (odpadel je turbodizelski motor) se bo še naprej prodajala v različicah s tremi in petimi vrati. Oblikovno je petvratna zadaj bolj spremenjena kot trivratna. Novost pri Coltu je izpad CZT-različice, ki jo bo zamenjal Colt Ralliart z znanim, a prvič tudi v petvratni model vgrajenim 1, 5-litrskim turbom s 150 'konji'.

Februarja bo Mitsubishi na slovenskem trgu v Coltu predstavil še motor ClearTec, januarja bo Pajero dobil nov 3, 2-litrski agregat DI-D s 147 kilovati, prav tako pickup L200, in sicer motor 2.5 DI-D (178 'konjev') z vbrizgom po skupnem vodu. Aprila 2009 se bo pripeljal L200 s podaljšanim kesonom, mesec dni pozneje pa bodo prišli na račun tisti kupci Lancerja, ki so finančno nekoliko prekratki za Evolutiona, saj prihajata Lancer Ralliart in Lancer Sportback Ralliart. Julija bo ponudbo Lancerjevih motorjev (tudi Sportbackovega) dopolnil nov 1, 8-litrski turbodizel.

Nissan

Za zdaj je uradno znano le, da se bo prenovljeni Nissan Note na slovenskem trgu znašel meseca januarja, za vse druge novosti, ki jih pri Nissanu v letošnjem letu ne bo manjkalo, pa datumi prihoda na slovenski trg še niso določeni, zato lahko le ugibamo, kdaj se bodo k nam zapeljali Pixo, Cube in 370Z.

Petvratni mali Pixo je brat Suzukijevega Alta, izdelujejo ga v Indiji, njegovi prednosti pa sta predvsem okretnost in majhnost, ki prideta še kako prav pri polnjenju majhnih parkirnih lukenj. Njegov škatlasti brat Cube je le nekoliko daljši od Micre, s svojo asimetrično oblikovano karoserijo nič manj igriv, zaradi visoke karoserije pa še bolj praktičen. Tako odbita kot njegova zunanja oblika je tudi notranjost. Cube bo naprodaj z 1, 6-litrskim bencinskim in 1, 5-litrskim turbodizelskim motorjem.

Le en motor pa bo na voljo v novem športnem kupeju 370Z, ki zamenjuje model 350Z. Novinec je krajši, s krajšim medosjem, manjšo maso in z novim, še zmogljivejšim motorjem. Pod motornim pokrovom zabavneža z zadnjim pogonom je 3, 7-litrski V6 (poznan iz Infinitijev) z 244 kilovati.

Opel

Po osvojenem pomembnem nazivu evropskega avtomobila leta se povečana in bolj kupejevsko oblikovana naslednica upokojene Vectre Insignia podaja tudi na slovenski trg, in sicer jo uradni zastopnik napoveduje februarja. Insignia obstaja v treh različicah: v limuzinski, kombilimuzinski in kombijevski, s katero pa še dodatno spreminja zgodovino, saj ne nosi za Opel legendarnega naziva Caravan, ampak Sports Tourer (dolžina kar 4, 91 metra). Opel je v novo Insignio vložil zelo veliko truda, kar je opazno tako na drznejši zunanji podobi kot v kakovostnejši notranjosti. Posebnost Insignie je zelo široka paleta motorjev, pogon je lahko tudi štirikolesni, na seznamu doplačil pa je še sistem Opel Eye, ki prebira cestne znake. Različice OPC Opel še ni predstavil, so jo pa vohuni že ujeli na Nürburgringu in ocenili, da je pod motornim pokrovom 3, 2-litrski motor V6 z okoli 320 'konji'.

Septembra naj bi na avtomobilskem salonu v Frankfurtu debitirala nova Astra, ki bo po kakovosti in obliki sledila Insignii, na trg pa bo splavila tudi nekaj novih motorjev z manjšo gibno prostornino in s prisilnim polnjenjem (od 1.2 do 2.0, vključno z novim 1, 4-litrskim turbom). Nova Astra je narejena na povsem novi platformi, njena notranjost in vodljivost pa bosta najboljši oz. najkakovostnejši v Astrini zgodovini.

Peugeot

Novosti leta 2009 sta dve: novi kupe-kabriolet 308 CC bo na slovenskem trgu odhajajočega 307 CC nasledil aprila, meseca maja pa se bo slovenski javnosti predstavil prvi sodobni Peugeotov limuzinski kombi z imenom 3008. Peugeot je novinca delno že pokazal v skoraj serijsko delujočem konceptu Prologue na domačem pariškem avtomobilskem salonu 2008. 3008 bo imel pet vrat in pet sedežev, in čeprav naj bi deloval tudi nekoliko SUV-ovsko, bo imel pogon le na prednji kolesi. Motorna paleta bo izvirala iz modela 308, iz katerega bo zmogljivejše agregate črpal tudi štirisedi 308 CC, katerega trda pomična streha se iz ene skrajne točko v drugo premakne v 20 sekundah. Optimisti vidijo v Frankfurtu 2009 tudi serijsko izvedenko koncepta RC-Z. Peugeot je kupe na osnovi serije 308 potrdil, a uradnega datuma predstavitve še ni.

Porsche

Porsche bo v letu 2009 svojo ponudbo razširil na četrtega člana. Nova je štirivratna kupejevska Panamera s spredaj nameščenim motorjem. Panamera meri v dolžino 4.970 milimetrov, v širino kar 1.931 in v višino nizkih 1.418 milimetrov. Njeni motorji pokrivajo moč od 221 do 368 kilovatov. Stolitrska posoda za gorivo skrbi za dolga potovanja. Tehnikalije ponujajo štirikolesni pogon in sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama. Po nekajmesečni napovedi, da bo Cayenne dobil turbodizelski motor, se bo to letos tudi zgodilo: trilitrski agregat z 240 'konji' je prispeval Audi. V Sloveniji bodo za Cayenna z 9, 3-litrsko porabo na 100 prevoženih kilometrov zahtevali okoli 66 tisočakov. Uradno prenovljena, a zaradi močnejših motorjev, predelanih podvozij in menjalnika z dvema sklopkama popolnoma nova sta najcenejša Porscheja, Cayman in Boxster. Slovenski zastopnik v času pisanja tega članka še ni vedel natančnih datumov prihoda Porschejevih novosti na trg, zato so napovedi informativne, prav tako napovedana posodobitev 911 Turba in GT3 (RS).

Mitja Reven, foto: Automedia, Lehmann Photo-Syndication, tovarne

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri