V šestem delu o avtomobilskih novostih v letu 2009 si preberite, kaj pripravljajo pri Renaultu, Saabu, Seatu, Subaruju, Suzukiju, Škodi, Toyoti, Volvu in Volkswagnu.
Renault
Pestrost, s katero je Renault v letu 2008 založil pariški avtomobilski salon, se bo v Renaultovih prodajnih salonih v letu 2009 pokazala kot produkcijska ofenziva. December 2008–januar 2009 predstavlja povsem novega Megana v kombilimuzinski petvratni in bolj kupejevski trivratni različici ter novo Laguno Coupe, oblikovno in tehnično najvznemirljivejšo Laguno zadnje generacije.
Verjetno bodo pri Renaultu že v letu 2009 pokazali Megana RS, ki naj bi imel prisilno polnjen motor in še agresivnejši videz trivratne karoserije. Renault bo Meganovo motorno paleto postopoma širil tudi z bolj civilnimi različicami. Tako prihajata v prvem polletju leta 2009 bencinski TCe 130 in novi dvolitrski dizelski motor. Pozno pomladi 2009 bo Renault prenovil Clia (oblikovno opazna pomladitev prednjega dela) in do konca leta predstavil še tri nove modele, kar med vrsticami pomeni kombijevskega Megana Grandtoura in obe različici Scenica (klasično in Grand). Nova Scenica bosta na prodaj v različici s petimi in sedmimi sedeži, prostorsko prilagodljivo notranjostjo in povsem novo obliko. V zraku visi še začetek prodaje malega Kangooja Be Bopa z zanimivim strešnim oknom na slovenskem trgu.
Saab
Zaradi krize avtomobilske industrije in težav General Motorsa je prihodnost švedskega proizvajalca vozil pod velikim vprašajem, a če gre zaupati načrtom, bo Saabova prihodnost leta 2009 naslednja: septembra bodo v Sloveniji začeli prodajati 9-3X, štirikolesno gnanega najmanjšega Saaba. Mesec dni pozneje bo pri nas že njegov večji brat, povsem novi 9-5, ki bo zgrajen na podobnih temeljih kot Oplova Insignia, na voljo pa bo v limuzinski in kombijevski različici ter tudi s pogonom na štiri kolesa.
Isti mesec naj bi se v Sloveniji začela tudi prodaja Saabovega mehkega terenca 9-4X, petsedežnega SUV-a, ki bo mešal štrene Volvu XC60 in podobnim. Poganjala ga bodo vsa štiri kolesa. Po zaslugi naših vohunskih fotografij imamo dokaze, da je oblika 9-4Xa že določena in zelo podobna konceptu.
Seat
Španci bodo svežino na slovenskem trgu maja začeli s prenovljeno Alteo in Alteo XL in predstavitvijo novega Exea, limuzine, ki je narejena na ogrodjih pretekle generacije Audija A4. Exeo uporablja približno 70 odstotkov delov iz Ingolstadta, pod motornim pokrovom pa so Volkswagnovi agregati. Septembra bo slovenski zastopnik pričel prodajati še kombijevsko različico Exea, ki bo seveda skoraj tričetrtinska kopija nekdanjega Audija A4 Avanta. Španci nameravajo junija 2009 v Sloveniji predstaviti še prenovljenega Leona, pričakujemo pa še začetek prodaje Ibize Cupre z nabrušenim 1, 4-litrskim motorjem, ki ima kar 180 'konjev', vgrajen pa je v trivratnega SportCoupeja.
Subaru
Februarja se v Sloveniji začne prodajati Impreza z dvolitrskim turbodizelskim bokserskim motorjem in s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Nova Impreza bo z dizelskim motorjem zadovoljila predvsem tiste kupce, ki pri 2, 0-litrskem bencinskem motorju pogrešajo poskočnost in si želijo manjšo porabo goriva. Oktobra bo slovenski zastopnik predstavil nova Legacyja in Outbacka.
Suzuki
Slovenski zastopnik nam med modeli, ki prihajajo na naš trg v letu 2009, ni navedel malega Alta, ki je trenutno edina Suzukijeva novost. Bo pa februarja 2009 k nam zapeljala Grand Vitara z 2, 4-litrskim bencinskim motorjem.
Škoda
Čehi so že v zadnjem četrtletju 2008 prejemali naročila za prenovljeno Octavio, katere glavna novost je poleg oblike iz Volkswagnovega koncerna poznani 1, 4-litrski turbobencinski motor in menjalnik z dvema sklopkama DSG. Oktobra bosta na slovenskem trgu debitirala kar dva Škodina popolna novinca: kombijevski Superb z nesramno velikim prtljažnikom in popolnoma nov Yeti, ki bo prvi Škodin sodobni SUV, nekakšen križanec med Volkswagnovim Tiguanom (tehnika! ) in Škodo Fabio. Yeti bo oblikovno Škoda, a nezmotljivo drugačen, z višjim podvozjem in na vsa štiri kolesa gnani avtomobil.
Toyota
Ne spomnimo se, kdaj je Toyota v enem letu lansirala toliko novosti, kot jih bo v letu 2009. Še v izdihljajih leta 2008 so predstavili rahlo tehnično (nov je 1, 33-litrski motor, šeststopenjski ročni menjalnik) in oblikovno spremenjenega Yarisa, ki bo na slovenskem trgu na prodaj od meseca januarja. O novem Avensisu ste lahko v Avto magazinu brali v prejšnji reviji, saj smo novo Toyoto že vozili. Avensis s kopico motorjev, nekaj je tudi novih, spremenjeno zunanjo in notranjo podobo bo na slovenski trg pripeljal januarja.
Februarja se bo pri nas začela prodaja prenovljenega Ayga, večji Avensis pa bo dobil nov 1, 33-litrski motor in sistem start & stop. Marca bodo Avensisovo ponudbo dopolnili z novim dizlom in s samodejnim menjalnikom, aprila pa bomo dočakali pametnega malčka iQ-ja, ki meri v dolžino manj kot štiri metre, a lahko prepelje do štiri osebe. Aprila se bo pripeljal še prenovljeni RAV4 z novim dizlom in s samodejnim menjalnikom, že maja pa pričakujemo povsem novo Corollo Verso, ki se očitno ne bo imenovala Auris Verso, ampak bo obdržala ime.
Junija bo čas za novega popolnega novinca, malega mestnega terenca po imenu Urban Cruiser, ki bo navdušil predvsem ljubitelje malčkov robustnega videza in visokega sedenja. Poganjal ga bo ali 1, 33-litrski bencinski motor ali 1, 4-litrski turbodizel. Tudi Corolla bo (maja) dobila nov motor, avgusta pa bo čas za povsem novega Priusa. Ta bo v zrak izpustil opazno manj CO2, še naprej bo imel pet vrat, podobno obliko in pet sedežev ter seveda hibridni pogon. Toyota bo leto 2009, kar se tiče novosti, zaključila že oktobra, ko bo na slovenski trg zapeljal novi Land Cruiser 120.
Volvo
Februarja prihajajo v Slovenijo varčni modeli DriveE (C30, S40 in V50) z manjšo porabo in manjšimi izpusti CO2, ki so bili predstavljeni na pariškem avtomobilskem salonu. Marca 2009 bo S80 dobil izboljšan motor D5 z 205 'konji', junija pa bo Volvov limuzinski velikan prišel k nam tudi v prenovljeni izdaji. Prenovljena C30 in V70 se bosta v Slovenijo zapeljala konec leta, novembra pa se začne tudi prodaja XC60 s prednjim pogonom.
Volkswagen
Glavna VW-jeva novost leta 2009 bo novi Polo. Pričakujemo, da bo predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi, na slovenske ceste pa se bo po zagotovilih zastopnika pripeljal avgusta. Novi Polo bo dolg skoraj štiri metre (3, 95 metra), narejen bo na enaki platformi kot nova Seat Ibiza. Oblikovno bo sledil novemu Golfu, po katerem se bo zgledoval tudi glede kakovosti in opremljenosti – navigacija z zaslonom, občutljivim za dotik, prilagodljivi blažilniki, DSG, samodejni parkirni pomočnik …
Novi Polo bo uporabljal povsem nov 1, 6-litrski dizelski motor in 1, 2-litrski trivaljni motor TDI. Poleg Pola bo Volkswagen na slovenskem trgu novembra začel prodajati prenovljenega Golfa Varianta, aprila pa se bo začela prodaja prenovljenega Golfa Plusa. Od obeh 'nadgradenj' Golfa pričakujte izboljšano tehniko (dizli z vbrizgom po skupnem vodu) in prestižnejšo notranjost po vzoru kombilimuzinskega Golfa. Za slovenski trg nimamo podatka, a pričakujemo, da se bo v letu 2009 pojavil še Golf GTI. Če ne na slovenskem, pa zagotovo v Ženevi, kjer bodo volkswagnovci pokazali serijsko izvedenko študije z 211-'konjskim' dvolitrskim turbobencinskim motorjem. V letu 2009 pričakujemo še predstavitev pickupa Robusta.
Mitja Reven, foto:? Automedia, Lehmann Photo-Syndication, tovarne
Koledar vseh novosti v letu 2009
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem