Prvič doslej se mi zdi, da je med novostmi za prihodnje leto občuten delež električno gnanih vozil.
Prihodnje leto se bomo očitno spet veliko pogovarjali o novostih v vseh mogočih oblikah in okusih. Veliko je že predstavljenih, a jih pri nas še čakamo, o drugih že vemo veliko, tretje so še popolna neznanka. K nam prihajajo nove generacije - morda zadnje z motorji z notranjim zgorevanjem - nekaterih uveljavljenih uspešnic, ki bodo zagotovo ostale dobra in priljubljena izbira. A prihodnje leto bo minilo v znamenju kupa novosti z električnim pogonom.
Audi bo leta 2024 uresničil koncept električno gnanega A6 e-tron, ki je po oblikovni plati požel veliko navdušenja (v Sportback in Avant izvedenkah). To bo obenem premiera nove hišne premijske tehnične osnove za električna vozila PPE in v isti sapi moram omeniti, da leta 2024 (po razvojnih težavah, ki so upočasnile tudi novi Porsche Macan), prihaja tudi Q6 e-tron z močjo do 380 kW. A brez skrbi, to pri Audiju še ne pomeni konec za klasično gnani del ponudbe, ki ga bosta popestrili dve novosti. Pripravljajo namreč novi A5 (prej A4, klasično gnani modeli bodo odslej označeni z lihimi števili), v naslednjem letu naj bi predstavili tudi novi Q5, prihaja osveženi A3.
Alfa Romeo! Tudi prihodnje leto italijani prihajajo z novim križancem B segmenta, o katerem vemo pravzaprav že skoraj vse. Čeprav so tudi sami namigovali, da se bo imenoval Brennero, so se na koncu vendarle odločili za Milano. Električni, bencinski in hibridni pogoni.
Pri BMW-ju bo 2024 nekoliko bolj mirno, a še vedno s kupom novosti. Čakamo na Touring izvedenko nove serije 5 (vključno z M5, ki ga bo poganjal priključni hibridni pogon; i5 bo obenem prvi BMW-jev električno gnani Touring). Na naše ceste prihaja novi X2/iX2, pri BMW-ju pa naj bi že za 2024 pripravljal tudi novo generacijo X3/iX3 in serije 1. Serijo 4 čaka prenova.
Citroën pripravlja novo generacijo C3 Aircross - tudi z električnim pogonom. Svež je še vedno tudi C3/ë-C3, ki na naše ceste prihaja v prihodnjem letu.
Cupra leta 2024 na ceste končno pošilja novi Tavascan - ustreznik Škodi Enyaq Coupe in Volkswagnu ID.5 z električnim pogonom. Obenem pa bodo predstavili tudi Terramar - SUV, ki naj bi bil zadnji Cuprin model z motorji z notranjim zgorevanjem (priključni hibrid) in bo pravzaprav nadomestil Ateco. Leon bo dobil svoj izraz, prenova čaka tudi obstoječa modela Formentor in Born.
Dacia je za 2024 že presenetila s podobo novega Dusterja, ki bo dobil tudi preizkušeni Renaultov hibridni pogon. Mali električni Spring čaka prenova.
Fordovo leto bo za bencinske navdušence minilo v znamenju novega Mustanga, ki bo še naprej rohnel s petlitrskim V8 pod pokrovom. Od tu naprej pa predvsem električne novosti - z zamudo novi, evropsko orientirani Explorer, narejen na Volkswagnovi tehnični osnovi MEB. Prihaja tudi električno gnani različici Pume in Tourneo Courierja (E-Tourneo), električno izvedenko pa bo dobil tudi Tourneo Custom oziroma E-Tourneo Custom.
Fiat? Pri nas čakamo predvsem novi električni e600, že v letu 2024 pa naj bi predstavili tudi novo Pando (koncept Centoventi).
V letu 2024 k nam prihaja prvi električno gnani Hyundai N - Ioniq 5N s kar 478 kW moči. Predstavili bodo novi Santa Fe (govori se, da brez dizelskih motorjev) in veliki Ioniq 7, klasično gnano ponudbo (i30, Bayon in Tucson) čaka prenova.
Že na začetku leta bo na naših cestah tudi velik Kijin električno gnani SUV - EV9 - z veliko baterijo, štirikolesnim pogonom in 800-voltnim eletkričnim sistemom. Na klasičnem delu ponudbe bodo prenovili Sorento, prihaja tudi novi Picanto, ki smo ga že videli.
Kar neverjetno je, da moram na tem mestu omeniti Lancio, ki jo v okviru Stellantisa očitno čaka lepša prihodnost. Ta se začenja z novim Ypsilonom, ki ga bodo končno razkrili februarja.
Pri Land Roverju so že napovedali električno gnano različico Range Roverja, ki jo bodo predstavili v začetku leta.
Lexusov novi najmanjši model, ki v 2024 prihaja na naše ceste, je LBX - s hibridnim in polnim električnim pogonom.
Grecale, GranTurismo in GranCabrio bodo pri Maseratiju dobili električno gnane različice z imenom Folgore.
Pri Mazdi so sprva predstavitev novega največjega SUV-ja z oznako CX-80 načrtovali za 2023, a jo kasneje zamaknili na prihodnje leto. Z dizelskim šestvaljnikom!
Pri Mercedesu bodo leto 2024 začeli s predstavitvijo robustnejše All-terrain različice novega karavana razreda E. Sledi kabrio različica novega CLE-ja, ki bo pravzaprav nekakšen median treh Mercedesovih kabrioletov, ki so se poslovili v zadnjih letih. Potem prihaja električno gnana različica ikoničnega razreda G - z oznako EQG. Za konec leta pa še uresničitev koncepta novega CLA-ja, prav tako z električnim pogonom.
Ena zanimivejših novosti med športnimi avtomobili bo MG Cyberster, ki bo eden prvih električno gnanih roadsterjev.
V Evropo prihaja novi Mitsubishi Outlander - tudi tokrat s priključnim hibridnim pogonom.
Tudi pri MINI-ju so elektrificirali svojo ponudbo - prihajata že predstavljena kombilimuzina in Countryman, v aprilu pa naj bi po konceptu predstavili tudi serijsko različico novega kompaktnega križanca z imenom Aceman.
Nissan za leto 2024 z izjemo manjših sprememb pri Jukeu in Qashqaiju ne načrtuje večjih novosti.
Pri Oplu se pripravljajo na premiero novega Crosslanda (še vedno s hišno platformo e-CMP, ki omogoča tako električne kot klasične pogone). Prvi Opel na novi Stellantisovi tehnični osnovi STLA pa bo novi Grandland - sprva z baterijsko električnim pogonom, a govori se tudi o možnosti hibridov. Mokko čaka prenova.
Leto 2024 bo za Porsche še kar pestro. V prvi vrsti novi Macan, ki si tehnično osnovo PPE z 800-voltnim električnim sistemom deli s prej omenjenima Audijema. Nato osvežitev Taycana, na ceste prihaja nedavno predstavljena nova Panamera, v drugi polovici leta pa še prenova 911. Že dolgo krožijo govorice o prvem elektrificiranem pogonu za 911 Turbo.
Peugeot je že predstavil novi 3008/e-3008, ki k nam prihaja v prihodnjem letu - še vedno torej tudi z motorji z notranjim zgorevanjem. Sledi večji model 5008 - z električno gnano izvedenko e-5008, konec leta 2024 pa prihaja tudi električni e-408.
Zanimivo bo tudi pri Renaultu, ki se v zadnjem času močno ozira v preteklost. Februarja bodo predstavili reinkarnacijo legendarne "petke" - R5 bo na voljo izključno z električnim pogonom (športno različico z oznako A290 pripravlja Alpine). Jeseni v obliki križanca sledi še "katra" oziroma R4. Čakamo tudi dva že predstavljena modela - Rafale, ki ga poganjajo bencinski motorji ter novi električni Scenic. Capturja čaka prenova.
Subaru bo po novem Crosstreku v Evropo pripeljal še novo Imprezo.
Suzuki po novem Swiftu jeseni čaka še premiera majhnega križanca s koncenptim imenom EVX.
Škoda ima kup novosti. Najprej blaga oblikovna in tehnična osvežitev za Scalo in Kamiq. K nam prihajata povsem nova Kodiaq in Superb, ki smo ju že spoznali (slednji v kombijevski in limuzinski različici - slednja sicer prihaja nekoliko kasneje). S klasičnimi motorji in izboljšanimi priključnimi hibridnimi pogoni. Že leta 2024 bodo pokazali novi Elroq, električno gnani ustreznik Karoqu z novim oblikovnim jezikom, ki so ga napovedali s konceptom 7S. Leto bodo zaključili z oblikovno prenovo obeh različic Enyaqa.
Pri Tesli bi lahko že letos vsaj najavili novi najcenejši model. Po prenovi Model 3 pa bo izboljšave dobil tudi Model Y.
Toyota? Osvežitve za Yaris (tudi Yaris GR) in Yaris Cross, potem pa novi Land Cruiser v zanimivi podobi z močnim retro navdihom. Za konec leta pripravljajo predstavitev malega električnega križanca bZ4 Compact in prenovo za Proace.
Volkswagen bo v letu 2024 na naše ceste pripeljal novi ID.7 ter podaljšano različico ID.Buzza. Velike okrepitve pa prihajajo za Volkswagnovo klasično gnano ponudbo. Veliko izmed vas čaka na novi Passat in Tiguan, ki so ju razvijali skupaj s Škodo. Namesto Tiguana Allspace bodo v jeseni predstavili samostojen model Tayron. Prihajata tudi nova Caravelle ter prenovi T-Crossa in Golfa.
Leto 2024 bo pri Volvu minilo v znamenju dveh električnih novosti - EX30 že poznamo in končno prihaja na naše ceste. Proti poletju pa naj bi predstavili še novi EX90 (v gabaritih obstoječega XC90, ki ga čaka še ena prenova) z veliko baterijo in zmogljivimi motorji. Prihaja pa tudi prva električno gnana limuzina, ki naj bi imela oznako ES90.
Preberite še: Ta avto je premočan tudi za trikratnega svetovnega prvaka formule ena
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor