Novi BMW M5 ima za 18 'konj' na tono slabše razmerje med močjo in težo in je celo počasnejši do 100 kilometrov na uro kot njegov predhodnik, vodljivosti pa zagotovo ne bo pomagalo dodatnih 570 kilogramov, ki jih je v večini zakrivila elektrifikacija.
Prišel je čas za novo generacijo in novo merilo v razredu družinsko uporabnih raket! BMW M5 doslej še nikoli ni razočaral, tokrat pa so si privoščili kar nekaj vprašljivih in pogumnih odločitev – tudi z elektriko … Ja, na nikogaršnje presenečenje M5 zdaj poganja priključno hibridni pogonski sklop.
Prišla je elektrika …
Pod motornim pokrovom se še vedno skriva 4,4-litrski osemvaljnik s 430 kilovati moči (585 ‘konji’), ki ga zdaj podpira elektromotor z dodatnimi 145 kilovati moči, za maksimalni skupni izkupiček 535 kilovatov moči (727 ‘konj’) in kar 1.000 njutonmetrov navora! Prednosti? Pospešek do 100 km/h v 3,5 sekunde in 67 kilometrov električne avtonomije. Slabosti? Teža, z vsemi 2.435 kilogrami.
Baterija ima 18,6 kilovatnih ur uporabne kapacitete, v električnem načinu pa se lahko doseže hitrosti do 140 kilometrov na uro, po želji ob akustični spremljavi BMW-jevih ‘IconicSounds Electric,’ ki ponudijo ‘avtentične zvočne odzive glede na položaj stopalke za plin.’ Če ob tem še ne pogrešate starih časov atmosferskega desetvaljnika iz E60, bo zvočno pomoč skozi zvočnike imel tudi osemvaljnik.
Omogoči vse. Tako, kot si želiš
Vendarle pa se bo hibridni način dalo prilagoditi po željah – za večjo zmogljivost ali varčnost. Povsem prilagodljiv je tudi xDrive pogon, ki lahko po želji moč pošlje na vse štiri ali pa samo na zadnji kolesi. Za priročno prilagodljivost je zasnovana tudi kabina, na volanu se nahajata dve M stikali kot bližnjici za hiter preklop v športni način, na sredinski konzoli pa bližnjična stikala za nastavitve vzmetenja, krmiljenja in zavor – vsega, kar si aktivni voznik želi vedno imeti na dostopu prstov. Spiš mirno, Tesla?
Ekskluzivni za M5 so v kabini tudi novi sedeži in volan, na karoseriji pa številne oblikovne podrobnosti. Najbolj vpadljivi so izrazito razširjeni, mišičasti boki in agresivni odbijači, ki M5 opazno ločijo od običajne petice. Večji del karoserije je zdaj pobarvan v barvo vozila namesto v črno, kar se najhitreje opazi na stranskih pragovih. C-stebriček odeva M5 logotip, ledvičke pa so … še vedno polne senzorjev za asistenčne sisteme.
Serijsko je adaptivno M podvozje s štirikolesnim krmiljenjem, menjalnik ostaja osemstopenjski M Steptronic, največja hitrost pa je omejena na 250 kilometrov na uro, ali 305 km/h z doplačanim M vozniškim paketom. Proizvodnja se začne v juliju, na ceste pa bo zapeljal v novembru, hkrati s karavansko Touring različico.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere