Lepotna operacija po bavarsko. Štirica je pripravljena na novo dobo

6. 2. 2024 | Janoš Pečnik

Pri BMW-ju ne počivajo. Zdaj so predstavili serijo 4, ki so ji namenili zanimivo, čeprav zmerno oblikovno osvežitev. Polnovredna različica M ima zdaj tri različne stopnje moči.

Oblika je smiselna posodobitev prepoznavnega izraza, ki smo se ga kljub kontroverznosti pri novi seriji 4 zdaj že dodobra navadili. Novi žarometi niso le oblikovno novi, ampak je nova tudi svetilna tehnologija (LED-serijsko).

Ob izbiri matričnih žarometov pri BMW-ju vgradijo tudi zadnje 'ekspresivne' luči z laserskimi diodami in posebno tridimenzionalno strukturo (podobno kot v ultra ekskluzivnem CSL-u). Ledvički sta zdaj obrobljeni s črnim kromom. Dodali so dve novi barvi karoserije (Cape York Green in Fire Red) ter tri nove oblike platišč.

Lepotna operacija po bavarsko. Štirica je pripravljena na novo dobo
BMW

Dva zaslona v skupnem ohišju

Smer posodobitve notranjosti si verjetno že lahko predstavljate. Manj stikal ter dva zaslona (12,9 in 14,9 palca) v enotnem ohišju z novim sistemom iDrive. Pa potem elegantneje oblikovani zračniki z upravljanjem, znanim iz novih večjih BMW-jih. Več izbire je tudi pri izbiri oblikovanja notranjosti. Nov je volan, ki je nekakšna mešanica starega volana iz serije 4 in novega iz serije 5. M Sport oprema ima možnost povsem novega, trajnostno zasnovanega oblazinjenja M Performtex.

Orka v petih minutah potopila jadrnico (VIDEO)
Lepotna operacija po bavarsko. Štirica je pripravljena na novo dobo
BMW

Kako je s pogoni? Tu ni večjih sprememb. Šestvaljniki so podprti z blago hibridno tehnologijo. Šestvaljni dizel v 430d in 430d xDrive je nov in zmore 210 kilovatov oziroma 286 konjskih moči. V ponudbi ostajata tudi obe različici bencinskega štirivaljnika (135 kilovatov v 420i ter 180 kilovatov v 430i) ter dizelski štirivaljnik v 420d s 140 kilovati moči.

Tu sta še odlična preostala šestvaljnika v M Sport ponudbi - M440i xDrive še naprej z 275 kilovati oz. 374 konjskimi močmi, dizelski M440d xDrive pa z 250 kilovati ali 340 konjskimi močmi ter 700 Nm največjega navora. Oba serijsko z M športnim vzmetenjem, medtem ko imajo vsi našteti serijsko osemstopenjski samodejni menjalnik.

Spremembe se sicer dotikajo kupejevske in cabrio karoserijske različice.

Tudi v polnovredni ponudbi M vse po starem, razen ...

Različica z ročnim menjalnikom ostaja - tudi po prenovi bo vrstni šestvaljnik v takšnem M4 še vedno zmogel 353 kilovatov oziroma 480 konjskih moči, tudi v M4 Competition z osemstopenjskim menjalnikom še vedno 375 kilovatov oziroma 510 konjskih moči.

Nekoliko več moči pa zanimivo dobila Competition izvedenka s štirikolesnim pogonom M xDrive - 390 kilovatov, kar je 530 konjskih moči ter 650 Nm navora, ki je sedaj na voljo v širšem intervalu. Do stotice pospeši v 3,5 sekunde (cabrio v 3,7).

Preberite si test M4 Competition s štirikolesnim pogonom M xDrive

Lepotna operacija po bavarsko. Štirica je pripravljena na novo dobo
BMW

Tu pa se novice o športnih BMW-jih še ne končajo

Prihaja nova izvedenka Z4 M40i z imenom Pure Edition. In končno bo imela - pazite - šeststopenjski ročni menjalnik! Ta bo sicer na voljo za doplačilo, serijski je še vedno osemstopenjski samodejni. Do stotice pa bo M40i z ročnim menjalnikom in šestvaljnikom pospešil v štirih sekundah in pol. Sicer pa Pure Edition prinaša nove barve karoserije, posebne dodatke na karoseriji ter izostreno vozno dinamiko s posebej nastavljenim podvozjem in platišči različnih dimenzij - 19 palcev spredaj in 20 zadaj. Z4 je v zadnji generaciji znan predvsem kot roadster z lastnostmi GT-jev.

Lepotna operacija po bavarsko. Štirica je pripravljena na novo dobo
BMW

Preberite še