Govorilo se je že nekaj časa, zdaj je jasno. Dodge je idejo ameriškega mišičnjaka prvi povlekel v dobo električnega pogona. Pred vami je novi Charger.
Dodge je po dolgih 19 letih predstavil povsem novega Chargerja. In to takšnega, ki ima o sebi marsikaj za pojasniti. Ameriški mišičnjaki tradicionalno v svojem bistvu niso bili veliko več kot kočije, narejene za prevažanje grmečih in požrešnih V8 motorjev. Dodge pa je temu sedaj z električnim pogonom naredil konec.
Naj povem, da zaenkrat ni načrtov, da bi se Dodge s Chargerjem podal tudi v Evropo, čeprav je čez lužo v zadnjem desetletju in pol prišlo kar nekaj Challengerjev.
Kljub električnemu pogonu ni neslišen ...
Novi Charger tako s kupejevsko (z imenom Daytona) kot s štirivratno karoserijsko različico pravzaprav nadomešča tako Chargerja kot Challengerja. Čeprav so dnevi osemvaljnega grmenja ostali del preteklosti, pa štirivratni Charger kmalu vseeno prihaja tudi z dvojno prisilno polnjenim bencinskim trilitrskim šestvaljnikom Hurricane v dveh različicah. Tudi električno gnan Charger pa ne bo neslišen, imel bo namreč nekaj, kar imenujejo "Fratzonic Chambered Exhaust", ki je pravzaprav pasivni zvočnik in bi naj po glasnosti dosegel Hellcatov V8 (126 decibelov).
Kljub električnemu pogonu je element zapuščine torej še kako močan. Oblikovno se novi Charger močno ozira po predhodnikih s konca šestdesetih in sedemdesetih let. Blizu jim je tudi dimenzijsko. Obe karoserijski različici v dolžino merita kar 5,248 metra, medtem ko medosna razdalja meri 3,074 metra. Ogromna zadeva! Podobno nora je tudi masa - 2.648 kilogramov namreč. To pomeni, da je težji in skoraj enako dolg kot Ford Ranger Raptor in daljši od Mercedesa razreda S.
Ameriški mišičnjak, ki si tehnično osnovo deli z Evropejci
Charger je zanimivo narejen na novi Stellantisovi tehnični osnovi STLA Large, ki torej omogoča prehod na električni pogon. Prihajajo še precej bolj nore različice, a zaenkrat sta na voljo R/T z največ 370 kilovati moči (503 KM) in 548 Nm navora ter Scat Pack z največ 500 kilovati moči (680 KM) in 850 Nm navora.
Prvi do 97 km/h (objavljeni podatki so za ZDA) pospeši v 4,7 sekunde, drugi pa v 3,3. R/T najvišjo hitrost doseže pri 216 km/h, Scat Pack pa pri 221 km/h. Funkcija PowerShot moč za 15 sekund poveča še za 40 konj. Oba z dvema motorjema, baterijo zmogljivosti 100 kilovatnih ur in 400-voltnim električnim sistemom. Doseg? R/T naj bi z enim polnjenjem prevozil 510 km, Scat Pack pa 418 km.
Ne glede na zapuščino predhodnikov, ki so se večinoma otepali sofisticiranih tehnologij, ima novi Charger nekaj razmeroma naprednih rešitev - zračni odprtini spredaj skrbita za dodaten potisk k tlom, ima na primer tudi elektronsko upravljane blažilce s po dvema ventiloma, pa zapisovanje telemetrijskih podatkov, sicer pa gre še vedno za razmeroma enostaven avtomobil. Sprednja zavorna koluta merita 406 milimetrov.
Tudi v notranjosti se Charger ponekod zgleduje po svojem predhodniku iz leta 1968. A seveda v sodobni izvedbi z dvema zaslonoma na dotik (osrednji zaslon je 12,3- ali 16-palčen). Sicer pa Charger tako kot predhodniki prihaja z izbiro živahnih barv.
Preberite še: