Po tem, ko smo v minulih nekaj letih doživeli prvih nekaj premier električnih avtomobilov največjih proizvajalcev, se sedaj na vstop na trg pripravljajo še praktično vsi preostali igralci. Nekateri so svoje novosti že predstavili, nekatere pa še pričakujemo. Pogledali smo, katere novosti čakajo na vstop na trg.
Velik del našega novinarskega časa nam seveda vzamejo avtomobilska testiranja novih avtomobilov. Takoj za tem je seveda pisanje novice in člankov, velik del časa pa seveda namenimo tudi avtomobilskim predstavitvam in premieram. Te se seveda dogajajo v tujini, za večino njih pa smo načeloma obeščeni že dosti preden se zgodijo, saj le tako lahko načrtujemo urnike. Kot ste verjetno opazili pa kar lep delež datumov o razkritjih in predstavitvah delimo tudi z vami.
In prav tukaj je morda najbolje ali pa vsaj najhitreje opaziti spremembe, premike in novosti, ki se kažejo v avtomobilski industriji. Jasno, govorimo o električnih avtomobilih. Sedaj namreč le-ti že s polno paro doživljajo svoje premiere in tako je le še vprašanje mesecev in tednov, kdaj bodo zavili na naše ceste. Za vas smo torej priprapravili pregled avtomobilov, ki smo jih na mednarodnih predstavitvah že spoznali in so tako že na poti k nam, tistih (kdaj bodo na voljo je seveda odvisno od omejenih proizvodnih kapacitet in pa uspehu dobaviteljev pri pogajanju o količinah, ki jih lahko zagotovijo za naš trg ter seveda cenah), katerih predstavitve naj bi se zgodile v prihodnjih mesecih in pa onih, ki bodo svoj debi predvidoma doživeli leta 2020.
Prva izmed novosti, ki jih predstavljamo bo pravzaprav hkrati tudi najmanjša. Govora je namreč o Hyundai Ioniqu, ki je maja doživel manjšo kozmetično spremembo, s katero so mu nekoliko popestrili sprednjo masko. A bolj kot je potrebno omeniti povečan baterijski sklop in pa močnejši elektromotor. Kapaciteta prvega se je namreč povečala za 36 odstotkov oziroma iz 28 na 38,3 odstotke, kar naj bi v praksi zadoščalo za 294 kilometrov realnega. Elektromotor bo na drugi strani namsto dosedanjih 88 zagotavljal okroglih 100 kilometrov dosega.
Matično podjetje korejske naveze Kia-Hyundai torej Kia bo na drugi strani tudi k nam končno pripeljala kar dva težko pričakovana elektrilna novinca, katera smo spoznali ali celo preizkusili že v lanskem oziroma prvi polovici letošnjega leta. Govora je seveda o v tujini (predvsem pa v Aziji) izredno priljubljeni Kii Niro EV in pa drugi generaciji modela Soul, ki bo po novem pri nas na voljo izključno v električni izvedbi. Kljub temu bo na voljo v dveh izvedbah s 100 in 150 kilovati, od elektromotorja pa bo seveda odvisen tudi domet vozila, ki bo znašal med 277 oziroma kar 452 kilometrov. Zamudnik po imenu Niro EV – pričakovali smo ga že v začetku leta bo na drugi strani ponujal nekaj manj avtonomije, saj bo le ta znašala do 380 kilometrov.
Premijski avtomobilski proizvajalci, še posebno BMW so že pred časom vstopili v razred električnih avtomobilov in tako bo Mercedes-Benz pravzaprav eden izmed zadnjih, ki bo to storil. Po tem, ko so pred leti v tujini sicer že predstavili nekoliko manj uspešno električno izvedbo razreda B, sedaj na naše trge prihaja izključno električni EQC. Na voljo bo zgolj ena izvedba z oznako EQC 400, ki bo opremljena s parom elektromotorjev s skupno močjo 300 kilovatov, baterijski sklop s kapaciteto 80 kilovatnih ur pa bo omogočal okrog 400 kilometrov realnega dosega z enim polnjenjem.
Tako kot Ioniq pa bo zgolj nov baterijski sklop (po manj kot dveh letih od prihoda druge generacije na trg) dobil tudi Nissan Leaf. Prvak razreda električnih avtomobilov bo namreč ob takšnem s 40 na voljo tudi z močnejšim baterijskim sklopom, ki bo lahko shranil 62 kilovatnih ure energije. Leaf e+, kakor se bo novinec imenoval bo tako ponujal do 350 kilometrov električne energije in možnost polnjenja s hitrostjo do 40 kilovatov.
V električnih vodah skoraj domač je po zaslugi modelov Ampera in Ampera-e že skoraj domač Opel, ki pa se sedaj kot je znano seli še v B-segment električnih avtomobilov. Po mednadorni predstavitvi pred nekaj tedni je namreč na poti k nam električna Opel Corsa, ki je plod sodelovanja z novim lastnikom, koncernom PSA. Ta bo v osnovi opremljena s 100-kilovatnim elektromotorjem, baterijski sklop pa bo omogočal okrog 330 kilometrov dometa. Za električno Corso je sicer že znano, da bo zanjo potrebno odšteti vsaj 29.900 evrov.
Na enaki platformi kot Opel pa je Peugeot izdelal svoj električni avtomobil istega velikostnega razreda, model 208-e. Ta je svojo javno predstavitev doživel na avtomobilskem salonu v Ženevi, ko so pri Peugeotu že pričeli zbirati prva naročila zanj. Na ceste naj bi namreč zapeljal že v nekaj tednih, torej še pred koncem poletja, tako kot električna Corsa pa bo tudi Peugeotov malček opremljen s 100-kilovatnim elektromotorjem in pa baterijskim sklopom kapacitete 50 kilovatnih ur. Posledično bo enak njegov domet, ki naj bi znašal okrog 330 (uradno 338) kilometrov.
Starosti navkljub pa so se zgolj za (sicer občutno) prenovo odločili pri Renaultu, kjer že od leta 2012 trg električnih avtomobilov krojijo z modelom ZOE. Ta je poleg posodobljenega sprednjega in zadnjega dela dobil močnejši elektromotor in pa baterijski sklop s kapaciteto 52 kilovatnih ur. Avtonomija vozila bo znašala 390 kilometrov, lastniki obstoječih ZOE-jev, ki se bodo morda odločili za menjavo pa bodo verjetno navdušeni tudi nad tehnologijo hitrega polnjenja z enosmernim električnim tokom z močjo 50 kilovatov, ki bo še nekoliko skrajšal čas polnjenja baterijskega sklopa. Ob tem je potrebno omeniti, da je ZOE dobil tudi možnost boljše regeneracije zavorne energije, po zaslugi katerega je avtomobil večino časa moč voziti zgolj z uporabo stopalke za plin. Pri renaultu so ob tem potrdili, da bo na voljo še pred koncem letošnjega leta.
Zadnja, a hkrati tudi največja električna novost, ki bo še v letošnjem letu zapeljala na svetovne trge (čisto med prvimi pa jo bomo dobili tudi v Sloveniji) pa je Volkswagen ID.3. Električna kombilimuzina segmenta C bo prvi predstavnik Volkswagnove družine električnih avtomobilov ID, hkrati pa tudi začetnik ofenzive celotnega koncerna, ki naj bi v prihodnjih petih letih skupaj predstavil več 10 novih električnih modelov. ID.3. Ob tem Volkswagen stavi tudi na nizko ceno avtomobila, ki naj bi v najcenejši izvedbi (z baterijskim sklopom kapacitete 45 kilovatnih ur; tržno najbolj zanimiva naj bi bila izvedba s sklopom, ki bo ponujal 58 kilovatnih ur elektrike) in ob upoštevani subvenciji Eko-sklada stal okrog 23.000 evrov. V Sloveniji je bilo ob tem že ob samem začetku prodaje avtomobila, ki sicer sploh še ni bil v celoti razkrit (to naj bi se zgodilo pred koncem leta) prodanih prek 100 vozil.
Poleg zgoraj navedenih električnih novosti pa naj bi evropski (ter s tem tudi slovenski avtomobilski trg) dobil v prihodnjem letu dobil ali pa vsaj spoznal še kup drugih novosti, katerih vsaj približen čas prihoda pa zaenkrat ostaja še neznan. Ob tem bo po pričakovanjih kot smo že zgoraj omenili velik del novosti ponudil koncern Volkswagen; zgolj Audi naj bi predstavil tri oziroma štiri novosti, tu pa so potem še novosti znamk Seat, Škoda, Porsche in pa seveda Volkswagen.
Kot rečeno bo Audi raširil družino vozil e-tron, katero trenutno zastopa zgolj istoimenski križanec, predstavljen septembra lani. Temu naj bi se že kmalu pridružila še nekoliko bolj športno oblikovana različica z dodatkom Sportback v imenu, s testiranjih katere je na Nürburgringu Audi začel že pred časom. Omenjeni par ob tem ne bo edini iz vrst križancev s štirimi krogi na pokrovu motorja. V letu 2020, ali pa morda še leto dni kasneje naj bi se mu namreč pridružil še nekoliko manjši, težko pričakovani Q4 e-tron, katerega so v Inglostadtu napovedali pred časom, še pred tem pa bi lahko na trg prišel tudi Q2 e-tron, izdelan na osnovi aktualne generacije Audijevega najmanjšega križanca.
Sicer pa se pri Audiju v električnih vodah ne vrti vse zgolj okrog križancev. Še v letu 2020 naj bi tako predstavili serijsko izvedbo štirivratnega električnega kupeja e-tron GT. Ta je narejen nekako v slogu modela A7, od katerega pa je še nekoliko daljši in širši. Avtomobil bo ob tem ponujal precej športnih užitkov, saj bo med drugim sposoben od 0 do 100 kilometrov na uro pospešiti v vsega 3,5 sekunde, ob tem pa naj bi kot pravi potovalnik zagotavljal do 400 kilometrov avtonomije.
Po zatišju oziroma obdobju, ko so predstavljali le hibridne različice obstoječih modelov pa bodo z električnimi novostmi sedaj nadaljevali še pri BMW-ju. V letu 2020 (oziroma 2021) naj bi tako luč sveta uzrla kar dva modela. V razredu električnih limuzin naj bi se tako z modeli, kot je Tesla Model 3 spopadel BMW i4. Njegova posebnost naj bi bila velika avtonomija, saj naj bi z enim polnjenjem lahko prevozil kar 600 kilometrov. Njegovo osnovo bo sicer predstavljal novi električni pogon eDrive, katerega si bo delil s križancem ix3, ki pa bo omenjeni pogon dobil kot prvi serijski avtomobil nemške znamke, saj naj bi na ceste zapeljal še pred zgoraj omenjeno štirivratno limuzino. Sicer pa bo iz koncerna BMW že kmalu zapeljal tudi prvi električni Mini, o katerem pa si lahko nekaj več preberete že v tej številki revije Avto magazin, saj smo si ga poblizu že ogledali na julijski predstavitvi na Nizozemskem.
Z nekaj zamude se v svet električnih avtomobilov podaja ameriški Ford. Ta naj bi v letu 2020 (na trg pa bi lahko prišel še leto kasneje) predstavil štirivratnega električnega križanca z nizko strešno linijo, narejenega po zgledu klasičnega Ford Mustanga. Ta je vsaj zaenkrat znan pod imenom Mach e, po vzoru vozila, po katerem se zgleduje pa naj bi premogel tudi nekaj športne krvi v obliki bliskovitih pospeškov, a hkrati s 500-kilometrskim dosegom premogel vsakodnevno uporabnost.
Povsem drugačno pot bo (oziroma jo je že) na drugi strani ubrala Honda. Japonska znamka anj bi namreč v prihodnjem letu predstavila težko pričakovanega mestnega malčka Honda e, za katerega že sedaj velja izredno zanimanje. Omenjeni avtomobil je svoj debi v konceptni podobi doživel že pred slabima dvema letoma na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, serijska podoba pa naj bi bila skoraj enaka tisti, ki smo jo videli v nemškem mestu.
V prihodnjem letu hkrati lahko pričakujemo tudi prihod težko pričakovanega prvega povsem električnega Porscheja, modela Taycan. Športno naravnan štirivratni kupe, ki si platformo deli z zgoraj omenjenim Audijevim e-tronom GT bo namreč svojo premiero doživel že septembra, pri Porscheju pa pravijo, da ga bodo na ceniku uvrstili pod obstoječo Panamero. S testiranji novinca naj bi tako že zaključili, na podlagi zbranih rezultatov pa pri Porscheju obljubljajo preko 400 kilometrov realnega dosega. Ob tem naj bi, čeprav avtomobil sploh še ni bil predstavljen, že prejeli okrog 20.000 naročil in predplačil za naročilo novinca, ki naj bi se mu v ponudbi električnih vozil že kmalu pridružil tudi električni križanec Macan.
Čeprav v jeseni svoje življenjske dobe in brez naslednika na vidiku, pa naj bi v koncernu Volkswagen v prihodnjem letu predstavili in na ceste postavili še tri električne malčke, izdelane na osnovi obstoječih Škode Sitigo, Seata Mii in pa Volkswagnovega Up-a. Kdaj točno naj bi trojica zapeljala na cesto še ni povsem znano, sodeč po že predstavljeni različici Škodinega modela Citigo-e iV pa naj bi se le malo razlikovali od bencinskih bratov. Avtonomija vozil naj bi znašala do 265 kilometrov (elektro)motorna moča pa 61 kilovatov. Se pa ob tem na povsem nov električni avtomobil pripravljajo tudi pri Seatu, kjer naj bi še v tem letu predstavili svoj 'ekvivalent' Volkswagnu ID.3, Seat el-Born. Oba avtomobila si bosta namreč delila Volkswagnovo platformo za električne avtomobile MEB, pričakovati pa je, da bodo enake tudi tehnične specifikacije obeh.
Zgoraj navedene novosti so le nekatere izmed tistih, ki prihajajo na trg, čas prihoda pa je vsaj približno znan. Poleg njih si namreč že kaj kamlu lahko obetamo še novosti drugi znamk. Aston Martin naj bi tako v prihodnjih dveh ali treh letih zagnal proizvodnjo vozil obujene blagovne znamke Lagonda, Tesla se pripravlja na predstavitev novega križanca, Modela Y in pa druge generacije Roadsterja ter Modela S, Jeep je že predstavil električnega Renegade-a, tu pa so potem še Polestar 1, 2 in 3, Volkswagna ID Buzz in ID Crozz ter kopica novosti, ki bi v Evropo lahko prišle s Kitajske. Prihodnjih nekaj let bo tako resnično pestrih.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del