Novi Mercedes-Benz razreda A

Daimler-Benz je na avtomobilskem salonu v Šanghaju pred dobrim mesecem predstavil študijo Concept A-Class, s katero je pravzaprav napovedal novega Mercedes-Benza razreda A, ki bo na ceste predvidoma zapeljal prihodnje leto.

Mercedes-Benz razreda A (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
16. 6. 2011

Če lahko sklepamo po študiji, različnih govoricah in bolj ali manj potrjenih napovedih, bo novi Mercedes-Benz razreda A močno odstopal od svojega predhodnika.

Medtem ko je razred A avtomobilskemu občinstvu edino pravo razburjenje pripravil s tem, ko je med losovim testom končal na boku, sicer pa je v prvi in drugi generaciji šlo bolj za razmeroma uporaben in udoben, a nevznemirljiv avtomobil, naj bi bil novinec povsem drugačen.

Približal naj bi se predvsem mlajšim, dinamike in razkazovanja željnim voznikom. Daimler-Benz bo pri njem skoraj gotovo opustil enoprostorsko zasnovo z dvojno zgradbo dna po načelu sendviča, zato bo precej nižji in po zasnovi veliko bolj podoben razrednim tekmecem, kot sta Audi A3 in Volkswagen Golf.

Nasprotno od njega bo enoprostorsko zasnovo in prijaznost do družinskega prevozništva ohranil Mercedes-Benz razreda B – ta naj bi bil bolj namenjen starejšim voznikom, ki jim bolj ustreza višje sedenje in lažje vstopanje in izstopanje iz avtomobila. Razred B bo menda obdržal tudi dvojno dno, zato bo nase verjetno prevzel tudi breme uvajanja novih pogonskih tehnologij, kot je pogon na gorivne celice.

Verjetno lahko kljub temu tudi v Mercedesu-Benzu razreda A pričakujemo hibridni pogon in električni pogon s podaljševalnikom dosega, ki ju bo stuttgartska tovarna uvedla v prihodnjih letih.

Kaj pa konvencionalni motorji na notranje zgorevanje? Na spodnji strani motorne ponudbe bi lahko pričakovali bencinska s prostornino 1,2 in 1,4 litra in 1,6-litrski turbodizelski motor, ki bi izšli iz partnerstva z Renaultom, kar se bo sicer bolj konkretno izrazilo v novem štirisedežnem Smartu. Poleg teh bi lahko bilo na voljo še več različic 1,8-litrskega bencinskega in dvolitrskega dizelskega motorja različnih moči in končnih izvedb. Kot kaže, naj bi bil vrh ponudbe Mercedes-Benz A22 AMG z 270-'konjskim' motorjem z mehanskim kompresorjem.

Po nekaterih navedbah naj bi Daimler-Benz z novo generacijo razreda A opustil tudi trivratno kombilimuzinsko različico, ki menda do zdaj ni izpolnjevala pričakovanj, kar pa zanikajo navedbe, da jo bo poleg petvratne različice v ponudbo uvrstil v Evropi.

V ZDA naj bi bila po drugi strani petvratna kombilimuzinska različica osnovna, poleg nje pa naj bi bila na voljo še štirivratna limuzinska različica. Seveda so to le domneve, ki jih bo prihodnje leto potrdila ali zanikala uradna predstavitev novega Mercedes-Benza razreda A.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri