Novi Porsche 911 GT3

Novi 911 GT3 je močnejši, hitrejši in preciznejši kot njegov predhodnik. Pri razvoju tega športnega modela, ki je opremljen z atmosferskim motorjem in namenjen za cestne vožnje, so upoštevali številna dognanja iz sveta avtomotošporta.

Novi Porsche 911 GT3 (foto: Porsche) Porsche
15. 2. 2009

Šestvaljni atmosferski motor sedaj proizvaja 320 kW (435 »konjev«) moči. V glavnem imata zasluge za to za 200 cm3 večja gibna prostornina, ki zdaj znaša 3, 8 l, in izboljšana izmenjava plinov: odslej so po sistemu VarioCam uravnavane odmične gredi ne le na sesalni, temveč tudi na izpušni strani.

Poleg tega bokser motor s povečano močjo vpliva tudi na porast navora v osrednjem območju vrtljajev, kar se občuti še zlasti pri vsakodnevnih vožnjah. Tudi vozne zmogljivosti so pri novem GT3 izboljšane: za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje vsega 4, 1 sekunde, hitrost 160 km/h pa iz mirovanja doseže v pičlih 8, 2 sekunde. Njegova najvišja hitrost znaša 312 km/h.

Drugo področje, na katerega so se osredotočili pri izpopolnjevanju modela 911 GT3, je bilo povečanje vozne dinamike. Vozilo je zdaj prvič opremljeno z izrazito športno naravnanim sistemom Porsche Stability Management (PSM). Ta omogoča postopno izklapljanje sistema Stability Control (SC) in Traction Control (TC). In ker so želeli, da bi pri GT3 imel neomejen individualni nadzor nad vozno dinamiko voznik, se te funkcije celo v izrednih voznih situacijah ne vklopijo znova samodejno, temveč šele po pritisku na gumb.

Z novim paketom aerodinamičnih dodatkov je GT3 dobil novo zunanjo podobo, ki jo dodatno poudarjajo novi biksenonski žarometi, zadnje luči v tehniki LED in spremenjene reže za vstop in izstop zraka.

Aktivno podvozje z oznako PASM je pri modelu 911 GT3 Porschejevim inženirjem omogočilo, da so vzmeti in stabilizatorje naredili še za malenkost bolj čvrste, zato so krmilne lastnosti vozila pri športni nastavitvi sistema PASM lahko še bolj precizne. Vseeno pa pri običajni nastavitvi sistema PASM udobje ostaja primerno za vsakodnevne vožnje.

Zavorni koluti imajo sedaj večje premere in aluminijasta pesta, ki prispevajo k zmanjšanju mase. Dodatno izboljšano zračenje zavor poleg tega zagotavlja dolgotrajnejšo zavorno moč. Po želji je še vedno na voljo ekskluzivna izvedba GT3 s keramičnimi zavorami PCCB.

Foto: Porsche