Novi Prius bolj gospodaren kot kdajkoli prej

18. 11. 2015
Deli

Pri Toyoti pravijo, da z novo Toyoto Prius postavljajo nove mejnike na področju gospodarne porabe goriva.

S četrto generacijo namreč dosega normno porabo od 3,0 litra bencina na 100 kilometrov in v zrak izpusti od 70 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Z mesta do 100 km/h kljub temu pospeši v 10,6 sekunde, med 80 in 120 km/h pa na avtocesti pospešuje 8,3 sekunde. Doseže največjo hitrost 180 km/h.

K solidnemu skoku pri izkoristku goriva glede na prejšnjo generacijo je botrovalo več faktorjev. Eden je nova zelo aerodinamična oblika karoserije, s katero so aerodinamični količnik zmanjšali na 0,24, v primerjavi z 0,25 prejšnje generacije.

Ključen je tudi novi 1,8-litrski bencinski motor VVT-i z Atkinsonovim ciklom in 40-odstotnim toplotnim izkoristkom. Da bi to dosegli, so inženirji zmanjšali tudi trenje med gibljivimi deli, kar so poskušali doseči tudi pri drugih komponentah pogonskega sklopa. Nova nikelj-metal-hidridna (NiMH) baterija je manjša in povsem skrita pod zadnjo klopjo, a z večjo energetsko gostoto, zato shrani več elektrike kot prej. Hibridni sistem razvije skupno moč 90 kilovatov oziroma 122 "konjev", nova nadzorna enota pa mu zagotovi več opiranja na elektriko, ki zagotavlja tudi bolj "naraven" odziv bencinskega motorja. Prius lahko v četrti generaciji prvič vleče nezavirano prikolico z največjo težo 725 kilogramov.

Do kdaj so danes odprte trgovine

K boljšim zmogljivostim Toyote Prius je botrovala tudi nova platforma TNGA, zaradi katere ima 2,5 cm nižje težišče. Karoserija jeza 60 odstotkov bolj toga, k boljši vodljivosti in udobju pa pripomore tudi nova zadnja prema z dvojnim prečnim vodilom. Izboljšana je tudi odzivnost pedala za plin, volana in zavor.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem