Novi Renault 5 postaja resničnost! Tu so fotografije notranjosti, znana pa je tudi okvirna cena

3. 3. 2024 | Janoš Pečnik
Deli

Novi Renault 5 bo eden najugodnejših električno gnanih avtomobilov na trgu.

Renault je eden redkih proizvajalcev, ki je salon v Ženevi izkoristil za veliko razkritje. Pokazali so novo reinkarnacijo ikonične "petke" - tokrat v serijski različici, ki se je prelevila v sodoben mestni avtomobil z električnim pogonom, očitnim retro navdihom in razmeroma prijazno ceno. In zanimivo je tudi dejstvo, da se serijski model ne razlikuje prav dosti od konceptnega modela!

Novi Renault 5 je sicer prvi v vrsti novih avtomobilov, ki stavijo na nostalgijo in močno črpajo navdih iz Renaultove zapuščine. Prihajata namreč tudi novi Twingo in Renault 4.

Renault

Pa ste vedeli, da to sploh ni prvi Renault 5 z električnim pogonom? V sedemdesetih so v sodelovanju s podjetjem EDF izdelali 100 primerkov prve generacije s 60 kilometri dosega.

Renault sicer ni edini, ki je v Ženevo pripeljal novosti in te bomo na Avto magazinu še podrobneje spremljali.

Pri Renaultu poudarjajo optimizirano maso in prostornost ter vključenost voznika

Gremo po vrsti? Masa torej! Novi Renault 5 je na primer pri le 1372 kilogramih s skoraj dvakrat večjo baterijo kar 100 kilogramov lažji v primerjavi z modelom Zoe. Nikelj-mangan-kobaltova baterija s poenostavljeno razporeditvijo celic v vstopnem modelu tehta pravzaprav 240 kilogramov. Večja, 52 kWh baterija ima štiri skupine po 46 celic in tehta 300 kilogramov. Z novim inverterjem v motorju so privarčevali 15 kilogramov.

Renault

In dimenzije?

Po dolžini (3,92 metra) je med Twingom in Cliom (daljši za 13 cm), medosna razdalja je pri 2,54 m od Cliove krajša le za štiri centimetre. V višino meri 1,5 metra, v širino pa 1,77 metra. Zadaj ima 326 litrov prtljažnika, torej kakšnih 65 litrov manj od Clia, a 136 več od Twinga.

Renault

V prid dinamičnim voznim lastnostim ima zadaj večtočkovno vpetje - v nasprotju s Cliom denimo, ki ima na zadnji osi poltogo premo. Zanimivo sicer volanski mehanizem ni tako neposreden kot pri Meganu E-Tech Electric, pri čemer so upoštevali povratne informacije javnosti.

V ponudbi bodo tri pogonske različice ...

... s 70, 90 ali 110 kilovati moči z motorjem spredaj in pogonom na sprednji par koles ter z 215, 225 in 245 Nm navora. Najmočnejša bo do stotice pospešila v slabih osmih sekundah. Nič norega torej, vsaj do prihoda Alpinove izvedenke A290. 'Petki' s 70 in 90 kilovati moči bosta imeli baterijo zmogljivosti 40 kWh, najmočnejša, ki bo na prodaj prva, pa baterijo zmogljivosti 52 kWh.

Preberite tudi: Kateri so bolj zanesljivi, električni avtomobili ali tisti z notranjim zgorevanjem?

Različici z manjšo baterijo se lahko polnita največ z 80 kilovati moči, najzmogljivejša z večjo pa s 100 kW moči. To pomeni pol ure polnjenja v od 15 do 80 odstotkov kapacitete. Na izmeničnem toku se polni z močjo 11 kilovatov. Močnejša različica po WLTP merjenju z enim polnjenjem prevozi sicer do 400 kilometrov. Ima pa tudi možnost napajanja zunanjih porabnikov (V2L) in celo vračanja energije v omrežje (V2G).

Renault

Oblika je sodobna izvedba prepoznavnih potez, ki so voznikom pri nas še kako poznane. V primerjavi s konceptom se sicer na srečo ni veliko spremenilo. Nekoliko drugačna sta pravzaprav le svetlobna podpisa spredaj in zadaj. Tudi s simpatičnimi lastnostmi, kot je pomežik ob približanju avtomobilu - navdih za luči so bile namreč človeške zenice. Indikator napolnjenosti baterije na mestu, kjer je bil nekoč zračnik, ostaja. Veliko je tudi aerodinamičnih elementov, ki se zgledujejo po legendarni "petki" Turbo.

Renault

Tudi v notranjosti hitro prepoznam retro navdih, prepleten z elementi iz nove generacije Renaultovih avtomobilov. Desetpalčni osrednji zaslon je tokrat sicer postavljen vodoravno, ohišje pa spominja na na analogne kazalce iz homologacijske specialke R5 Turbo, po kateri se zgledujejo tudi sedeži. Oblazinjenje je v opremi Techno sicer iz denima - iz recikliranih plastenk.

Znane pa so tudi že okvirne cene - in te bodo očitno ugodne

Pri Renaultu pravijo, da se bo zgodba začela pri 25.000 evrih. Dacia Spring, najcenejši električni avtomobil pri nas, stane le dobra dva tisočaka manj. Tehnično osnovo za električno gnana vozila segmenta B pri Renaultu zdaj imenujejo Ampr Small, pri kateri so veliko elementov (na primer sprednje vpetje) prenesli iz CMF-B (Clio, Nissan Juke) in s tem privarčevali 30 odstotkov proizvodnih stroškov.

Preberite še

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel