Novi vir energije trajnostne mobilnosti so… vulkani?!

Hiperšportni avtomobili niso sinonim za ekološko mobilnost, to pa želijo spremeniti pri švedskem Koenigseggu in ponuditi prvo ekološko alternativo za milijonarje, ki ne prisegajo na elektriko.

Novi vir energije trajnostne mobilnosti so… vulkani?! (foto: Koenigsegg) Koenigsegg
24. 6. 2021

Christian von Koenigsegg, ustanovitelj in vodja Koenigsegg Automotive, si želi v prihodnjih letih povečati svojo proizvodnjo na nekaj sto ali celo tisoč avtomobilov letno. To pomeni tudi prehod na trajnostno mobilnost, vendar kot je za proizvajalce nekaj milijonov evrov vrednih avtomobilov značilno, se tega ne bodo lotili na povsem normalen način.

Poleg elektrike in vodika so aktualna tudi sintetična ali e-goriva, na katere stavi predvsem Porsche. Med njih spada Vulcanol, različica metanola, ki se ustvari s pomočjo izpustov ogljiovega dioksida iz vulkana. Proizvaja ga islandsko podjetje Carbon Recycling international, zanj pa trdijo, da pri procesu izdelave in porabe ustvari 90 odstotkov manj škodljivih izpustov kot fosilna goriva. To gorivo pa je navdušilo Christiana von Koenigsegga, ki je v intervjuju za Bloomberg povedal, da se mu zdi Vulcanol zabaven pogled na obnovljiva goriva, o katerem se ne govori dovolj.

Kako se proizvaja?

Potrebno je ujeti izpuščeni ogljikov dioksid iz geotermalnih odprtin v območju pol-aktivnih vulkanov. Tega je na območju vulkanske aktivnosti, kot jo ima Islandija, na pretek. To bi bilo mogoče tudi drugje, prednost geotermalnih odprtin pa je bolj koncentrirana doza ogljikovega dioksida, ki ga je lažje pretvoriti v metanol. To storijo s pomočjo vodika, ki ga pridobijo iz vode, energijo pa porabljajo iz sosednje elektrarne Svartsengi.

Uporaba vulkanske energije za poganjanje superšportnih avtomobilov se sliši kot izmišljotina iz otroške zgodbe in čeprav bi marsikdo rad videl, da prevzame avtomobilsko industrijo, je zaradi energetske potratnosti to le malo verjetno. To dokazuje tudi Koenigseggova odločitev, da v vulkansko energijo še ne bodo vložili finančnih sredstev. V podjetje Carbon Recycling international pa je investiral Geely, med drugim lastnik Volva in Lotusa. Lotus na vulkanski pogon, le kaj gre lahko narobe?

Preberite še: