Alpine je po modeli A110 in A290 predstavil nov električni SUV, ki naj bi nasledil nezamenljivo - Alpine A110.
Alpine, Renaultova športna znamka, širi svojo ponudbo z novim električnim SUV-jem A390, ki naj bi v svojem segmentu tekmoval s prestižnimi modeli, kot so Porsche Macan, Audi Q4 Sportback E-tron in Tesla Model Y. V Sloveniji ga pričakujemo v začetku leta 2026, naročila pa bodo mogoča že od novembra letos.
Trije motorji za štirikolesni pogon in izjemno dinamiko
Največja posebnost modela A390 je postavitev treh elektromotorjev – eden na sprednji osi in dva na zadnji. Ta konfiguracija omogoča napreden štirikolesni pogon in razporeditev navora med zadnjima kolesoma, kar prinaša odlično okretnost in vozno dinamiko.
Najzmogljivejša različica GTS razvije kar 346 kilovatov (470 KM) in pospeši od 0 do 100 km/h v 3,9 sekunde. Baterija s kapaciteto 89 kWh omogoča doseg do 555 km. Osnovna različica GT naj bi stala okoli 65.000 evrov, medtem ko bo GTS na voljo za približno 76.000 evrov.
Aerodinamična oblika in francoska proizvodnja
Oblikovno sledi filozofiji kupejevskega križanca, z mnogimi elementi, navdihnjenimi po klasičnem modelu A110 – predvsem silhueta in aerodinamične rešitve, kot je usmerjevalnik zraka »bonnet blade«. Luči spredaj in zadaj oblikujejo svetlobni podpis, ki ga pri Alpine imenujejo »kozmični prah«.
Mere vozila: dolžina 4.615 mm, višina 1.532 mm in širina 1.885 mm (z zloženimi ogledali). Podvozje temelji na platformi AmpR Medium, ki je bila prilagojena za športne zmogljivosti.
Tehnologija in uporabnost
Notranjost odlikujeta dva 12-palčna zaslona z operacijskim sistemom Android Automotive, ki vključuje funkcije Google Automotive Services. Prostornina prtljažnika znaša 532 litrov, kar je skoraj toliko kot pri Porscheju Macanu (540 litrov).
Lokalna proizvodnja v Franciji
Baterije proizvaja francoski Verkor, motorji prihajajo iz Renaultove tovarne v Cléonu, podvozje pa iz Le Mansa. Končna montaža bo potekala v Dieppu, kjer bo Alpine A390 nasledil klasični model A110. Tovarna je bila posebej posodobljena za proizvodnjo električnih vozil in zaposluje 370 delavcev, med katerimi je 80 novih, najetih prav za A390.
Čeprav je bil A390 sprva namenjen tudi za ameriški trg, je Alpine zaradi višjih tarif in manjšega povpraševanja po električnih vozilih v ZDA vstop na ta trg za zdaj preložil.