Dacia je pred dnevi v Berlinu dokončno razkrila svojega največjega do sedaj - Bigsterja. Postregli so tudi z bolj natančnimi podatki glede tehnike in cen.
Dacia z modelom Bigster, ki bo na trg prišel v začetku leta 2025, vstopa na konkurenčen in bolj dobičkonosen trg kompaktnih SUV-jev. Začetna cena bo manj kot 25.000 evrov, na voljo pa bo več novih pogonskih različic.
Podobno kot pri ostalih Daciinih modelih, je tudi Bigster zasnovan na platformi CMF-B skupine Renault. Do B-stebrička je enak manjšemu modelu Duster. Dolg je 4570 mm, kar je 250 mm več kot Duster; visok je 1710 mm (+50 mm v primerjavi z Dusterjem) in ima medosno razdaljo 2700 mm (+40 mm).
Dodatna dolžina prinaša več prostora za prtljago – Bigster ima prtljažnik s prostornino 667 litrov, kar je 150 litrov več kot pri najnovejšem Dusterju. Prav tako ponuja več prostora za kolena potnikov na zadnjih sedežih. Kot je povedal glavni oblikovalec pri Dacii, David Durand, sta bila oba avtomobila zasnovana hkrati.
Bigster bo v osnovni izvedbi s klasičnim bencinskim motorjem na voljo za manj kot 25.000 evrov, medtem ko bo hibridna različica stala manj kot 30.000 evrov. Nove možnosti motorjev vključujejo 114 kilovatni (155 KM) hibrid, ki ima 15 KM več kot hibrid pri Dusterju, saj ima povečano prostornino motorja na 1,8 litra, ter 48-voltni blago hibridni LPG pogon s 103 kilovati (140 KM). Na voljo bo tudi opcijski štirikolesni pogon.
Poleg novih pogonov Bigster prinaša več novosti, ki jih pri avtomobilih znamke Dacia še nismo videli in bodo na voljo kot opcije: električno nastavljivi sedeži, električno pomična vrata prtljažnika, dvobarvna karoserija, dvopodročna klimatska naprava ter panoramsko strešno okno.
Dacia je našla načine za znižanje stroškov teh funkcij, je dejal izvršni direktor Denis Le Vot. Za dvig vrat prtljažnika tako uporabljajo le en motor namesto običajnih dveh. Drugo varčevanje pa je vidno pri žarometih, kjer kratki snop ustvarjajo LED žarometi, dolgega pa še vedno halogenski.
Le Vot je dodal, da so anketirali 400 ljudi v fokusnih skupinah, da bi ugotovili, katere funkcije so ključne za kupce kompaktnih SUV-jev. Večina vprašanih je bila iz Nemčije, ki velja za najzahtevnejši trg v Evropi in je hkrati trg, na katerem Dacia vidi potencial za pridobitev novih strank.
»Rekli smo si, naredimo avtomobil, ki ustreza jedru segmenta kompaktnih SUV-jev, in če ga lahko prodamo tukaj, ga bomo lahko povsod,« je povedal Le Vot na predstavitvi Bigsterja v Berlinu.
Dacia sicer ni želela razkriti prodajnih ciljev za Bigster, a Le Vot meni, da bo zaradi povpraševanja v segmentu, kjer se povprečna cena avtomobila giblje okoli 35.000 evrov, veliko potencialnih kupcev, ki bodo razmišljali o Bigsterju.
Bigster bo nastajal v Daciini tovarni v Pitestiju v Romuniji, skupaj z Dusterjem. Proizvodnja manjšega Sandera poteka v Maroku, kjer nastaja tudi njegov sorodni model Jogger.