Po F40, F50, Enzu in LaFerrariju je tu novi Ferrarijev vrhunec. Ime F80 obeležuje 80 let znamke, a je hkrati logično nadaljevanje poimenovanj tehnološko najbolj dovršenih konjičkov iz Maranella.
Ferrari je predstavil svoj najnovejši superavtomobil, ki predstavlja vrh njihove ponudbe – F80. Ta hibridni avtomobil z močjo 872 kilovatov (1.183 KM) nadaljuje tradicijo ikoničnih modelov, kot so F40, F50, Enzo in LaFerrari.
Model F80, ki je bil javnosti razkrit danes, predstavlja "vrhunec inženiringa" avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, so dejali pri Ferrariju. Proizvodnja bo omejena na 799 primerkov, začetna cena pa bo v Italiji znašala 3,6 milijona evrov. Število načrtovanih primerkov F80 sicer presega 499 primerkov LaFerrarija, saj se je število zbirateljev Ferrarijev v zadnjih letih povečalo, je na predstavitvi povedal vodja marketinga Enrico Galliera.
F80 je prvi Ferrarijev avtomobil z "vrha lestvice" po letu 1987, ki ne vključuje motorja V12. Namesto tega ima 3,0-litrski turbo V6 motor, ki razvije 652 kilovatov (887 KM), to znaša 296 KM na liter, kar je rekord za Ferrari. Hibridni sistem vozila doda še 296 KM, kar skupaj nanese skoraj 1.200 KM. Tehnologija, uporabljena pri motorju, temelji na pogonskem sklopu dirkalnika Ferrari 499P, ki je dvakrat zapored zmagal na vzdržljivostni dirki 24 ur Le Mansa.
F80 predstavlja tudi pomemben korak k Ferrarijevemu prvemu povsem električnemu avtomobilu, ki ga pričakujemo konec leta 2025. Trije električni motorji v F80 so namreč prvi, ki jih je Ferrari razvil in proizvedel v svoji tovarni v Maranellu.
Hibridni sistem temelji na 800-voltni arhitekturi, baterija pa ima kapaciteto 2,3 kWh. F80 uporablja tudi pretvornik DC/DC, ki omogoča upravljanje s tremi različnimi napetostmi hkrati, kar poenostavi električni sistem in zmanjša težo vozila. F80 od 0 do 100 km/h pospeši v 2,15 sekunde, njegova največja hitrost pa je 350 km/h.
Zunanja podoba modela F80 prinaša "radikalno spremembo oblikovalskega jezika" Ferrarija. Kot pravijo v Maranellu, je bil cilj ustvariti vozilo, ki ponuja izkušnjo vožnje z enim sedežem, hkrati pa se lahko zraven pelje tudi sopotnik, ki je pomaknjen nekoliko nazaj v primerjavi z voznikom. Na ta način jim je uspelo zožiti školjko iz ogljikovih vlaken, zaradi česar je avto še bolj aerodinamičen. Usmerjevalniki zraka in celoten aerodinamičen paket pa lahko ustvarijo tudi do ene tone pritiska proti tlom.
F80 je zadnji izmed treh novih modelov, ki jih je Ferrari predstavil v letu 2024. Pred njim sta bila razkrita še modela 12Cilindri in 12Cilindri Spider. Glede na to, da je svojega novega superšportnika W1, naslednika P1, pred kratkim predstavil McLaren, čakamo le še Porsche, da zaokroži tako imenovano sveto trojico. Model Mission X je bil že predstavljen, proizvodnja pa naj bi se začela prihodnje leto, a bo, v nasprotju z obema konkurentoma, avto iz Zuffenhausna povsem električen.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere