Z novim modelom IONIQ 9 tudi Hyundai vstopa v težko kategorijo električnih športnih terencev. Na voljo bo z dvo ali štirikolesnim pogonom, eno baterijo in do sedmimi sedeži.
Hyundai je predstavil Ioniq 9, svoj najnovejši električni crossover s tremi vrstami sedežev, več kot 480 kilometri dosega in napredno tehnologijo. Vozilo bo na voljo spomladi 2024, razkritje pa je potekalo na dogodku na Beverly Hillsu, tik pred avtomobilskim salonom v Los Angelesu, ki se začenja jutri.
Ioniq 9 bo drugi električni model, ki bo izdelan v Hyundaievi tovarni Metaplant v zvezni državi Georgia. Čeprav bo tovarna za izdelavo baterij v sodelovanju s podjetjem LG Energy Solution začela delovati šele konec leta 2025, bo Hyundai do takrat za Ioniq 9 uporabljal baterije iz obratov SK On v Georgii in na Madžarskem. Model naj bi izpolnjeval pogoje za 7.500 dolarjev ameriškega davčnega kredita za električne avtomobile.
Ioniq 9 vstopa v segment, kjer so že prisotni modeli, kot sta Volkswagen ID. Buzz in Kia EV9, pa tudi Tesla Model X. Hyundai ponuja različne pogonske opcije, vključno z zadnjim pogonom in pogonom na vsa kolesa, ter zmogljivo različico z več kot 420 konjskimi močmi.
Ioniq 9 bo opremljen z baterijo kapacitete 110,3 kWh, ki bo omogočala do 540 kilometrov dosega pri različici z zadnjim pogonom. Vse različice bodo nudile najmanj 480 kilometrov dosega. Vozilo bo temeljilo na Hyundaijevi platformi e-GMP, ki podpira 800-voltno arhitekturo za hitro polnjenje. Na hitri polnilnici bo mogoče baterijo napolniti do 80 % v le 24 minutah. Ioniq 9 bo opremljen tudi z možnostjo polnenja na Teslinih Superchargerjih, kar bo še posebej dobrodošlo v ZDA, kjer bo tako dodatno na voljo več kot 17.000 polnilnih postaj.
Hyundai Ioniq 9 sledi oblikovalski filozofiji "areostetic", ki združuje aerodinamiko, inovativnost in prefinjenost. Vozilo se ponaša z nizkim koeficientom zračnega upora (0,269), gladkimi površinami, ukrivljeno strešno linijo ter aktivnimi aerodinamičnimi rešitvami, kot so dvojni zračni loputi in tridimenzionalni pokrov podvozja. Kupci bodo lahko izbirali med 16 novimi barvami, vključno z odtenki, kot so Celadon Gray Matte in Cosmic Blue Pearl, ter med tremi velikostmi platišč (19, 20 in 21 palcev).
Zmogljiva različica Performance z dvema motorjema razvije 310 kilovatov (422 KM) in omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 4,9 sekunde. Različice s štirikolesnim pogonom lahko vlečejo prikolico do 2.270 kg, medtem ko različica z zadnjim pogonom zmore vleko do 1.590 kg.
Hyundai se z IONIQ 9 tako podaja v segment, kjer ima svoje mesto tudi že "bratranec" Kia EV9. Slednji je na drugi strani atlantika doževel lep uspeh in podobno se pričakuje tudi od najnovejšega Hyundaia. Cene za zdaj še niso znane, prvi avtomobili pa bodo na cestah v začetku prihodnjega leta.