Novinec bo na voljo v dveh karoserijskih različicah, podaja pa se v razred, kjer je konkurenca najhujša.
Kia je predstavila svoj najnovejši električni model EV4, s katerim namerava okrepiti prodajo električnih vozil v Evropi. Novi model bo na voljo v dveh različicah – kot kombilimuzina in podaljšana limuzina, s čimer bo neposredno konkuriral Volkswagnovemu ID.3 ter modelom, kot so Renaultu Megane E-Tech, MG4 in Cupri Born.
Praktična in prepoznavna oblika
Oblikovno EV4 sledi Kiini aktualni oblikovni filozofiji, ki jo že poznamo pri modelih EV3 in EV9. Ostre linije, aerodinamična zasnova in sodobni svetlobni podpisi dajejo vozilu dinamičen in prepoznaven videz. Pričakovati je, da bo model temeljil na isti platformi kot kompaktni SUV EV3, kar pomeni, da bo na voljo z baterijama kapacitete 58,3 kWh in 81,4 kWh.
Kia cilja na širok krog kupcev, saj želi ponuditi vozilo, ki združuje praktičnost in napredno tehnologijo, hkrati pa ohranja dostopno ceno. Če bo kombilimuzina skušala mešati štrene v segmentu manjših kompaktov, pa bo daljša limuzinska izvedba konkurirala predvsem modelom, kot sta BYD Seal in Tesla Model 3.
Proizvodnja v Evropi
Po neuradnih informacijah Kia načrtuje proizvodnjo EV4 v svoji tovarni na Slovaškem, pri čemer naj bi imela prednost kombilimuzinska različica, ki je bolj prilagojena evropskemu trgu. Poleg tega bo Kia leta 2026 predstavila še manjši električni SUV, EV2, ki bo prav tako nastajal v Evropi.
Predstavitev modela EV4 je del Kiine strategije širjenja električne ponudbe, ki se je začela s kompaktno EV3. Kia namerava svoj tržni delež električnih vozil v Zahodni Evropi do leta 2025 povečati na 22 odstotkov, kar je znatna rast v primerjavi s 13 odstotki v letu 2024.
Kljub širjenju ponudbe se je prodaja električnih modelov Kia v Evropi lani zmanjšala za 14 odstotkov, pri čemer je bilo prodanih 67.226 električnih vozil. Najbolj priljubljen model je bil električni Kia Niro, ki je dosegel 25.695 prodanih enot, kar predstavlja 33-odstotni padec v primerjavi s prejšnjim letom.
Kaj še prihaja?
Poleg popolne razgrnitve modela EV4 bo Kia na dogodku EV Day, ki bo 24. februarja v Tarragoni v Španiji, predstavila tudi koncept električnega SUV-ja EV2 ter serijsko različico električnega dostavnega vozila PV5.
Dostavnik PV5 je prvi v seriji električnih gospodarskih vozil, ki bodo uporabljala prilagodljivo platformo »skateboard« in bodo konkurirala modelom podjetij Stellantis in Ford. Kia je že lani napovedala, da bo do leta 2027 globalno lansirala pet novih električnih vozil in dosegla letno prodajo 1,15 milijona električnih modelov, pri čemer naj bi jih 455.000 prodali v Evropi.
V preteklosti je Kia dajala prednost večjim električnim modelom, kot sta križanec EV6 in SUV EV9, zdaj pa se usmerja tudi v manjše in cenovno dostopnejše segmente. Ta poteza bo pomagala zmanjšati povprečne emisije CO₂, ki jih mora Kia skupaj s sestrsko znamko Hyundai prilagoditi strožjim evropskim regulativam.
Hyundai, Kiina sestrska znamka, je že napovedal podvojitev prodaje električnih vozil v Evropi v letu 2025, kar bo dosegel s pomočjo cenovno dostopnega električnega mestnega modela Inster, ki se v Nemčiji začne pri 23.900 evrih. Letos bo Hyundai predstavil še kompaktni model, ki bi lahko nosil ime Ioniq 3.
Z modeloma EV4 in EV2 Kia dokazuje, da se zavzeto pripravlja na prihodnost električne mobilnosti in si želi utrditi položaj med vodilnimi proizvajalci električnih vozil v Evropi.
Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?