Novi Mitsubishi Grandis - Poznani neznanec

2. 7. 2025 | Gregor Žvab

Tako kot pri Coltu in ASX-u, je tudi pri Grandisu osnova Renaultova.

Mitsubishi Grandis, ki ga mnogi še poznajo kot prostoren enoprostorec iz preteklosti, se vrača – a tokrat v povsem novi vlogi. Nova generacija Grandisa bo zapolnila prostor v razredu kompaktnih SUV-jev in s tem znova okrepila prisotnost znamke Mitsubishi na evropskem trgu.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi

Od enoprostorca do SUV-ja

Prvotni Grandis, ki so ga ukinili leta 2009, je bil dolg kar 4.736 mm, medtem ko bo nova različica, zasnovana na osnovi Renaultovega modela Symbioz, precej bolj kompaktna z dolžino 4.410 mm. Z novim modelom Mitsubishi nadomešča model Eclipse Cross, ki ga zaradi strožjih evropskih varnostnih zahtev (GSR2) niso želeli več posodabljati.

Hibridna tehnika in Renaultova osnova

Grandis bo uporabljal platformo CMF-B, ki jo razvijata Renault in Nissan. Pod motornim pokrovom se skriva 1,8-litrski bencinski motor v kombinaciji z dvema elektromotorjema in baterijskim sklopom s kapaciteto 1,4 kWh, kar predstavlja nadgradnjo v primerjavi s Symbiozovim prejšnjim hibridnim sklopom. Skupna sistemska moč znaša 118 kilovatov (160 KM), kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 8,5 sekunde.

Slepa potnica prekinila vzlet. "Če je ne bi ujel, bi morali letalo razdreti"

Za osnovni model bo na voljo tudi mile-hibridna različica z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem, ki razvije 103 kilovate (140 KM). Kupci bodo lahko izbirali med ročnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi

Digitalna notranjost in oblikovne posebnosti

Potniška kabina bo opremljena z infotainment sistemom, ki temelji na Googlovih rešitvah, s sredinskim zaslonom velikosti 10,4 palca in možnostjo digitalnega prikaza instrumentov. Višje opremske različice bodo nudile elektrokromatsko panoramsko streho, električno odpiranje prtljažnih vrat ter napredne asistenčne sisteme MI-Pilot. Zadnja klop bo vzdolžno pomična za 160 mm, kar poveča uporabni prtljažnik na 434 litrov.

Navzven se Grandis ponaša z Mitsubishijevo masko »Dynamic Shield«, šesterokotno oblikovano zadnjo stranjo in vodoravno razporejenimi lučmi, medtem ko ohranja zmerno in sodobno SUV podobo.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi

Proizvodnja v Španiji in povratek Mitsubishija

Serijska proizvodnja novega Grandisa se bo začela v zadnjem četrtletju leta 2025 v Renaultovi tovarni v Valladolidu, v Španiji. Model je del Mitsubishijevega strateškega povratka na evropski trg, kjer si znamka prizadeva za večjo konkurenčnost s pomočjo sodelovanja z Renaultom.

Colt (na osnovi Renault Clia) in ASX (na osnovi Capturja) sta že zapolnila spodnje segmente, z Grandisom pa se Mitsubishi podaja v največji evropski segment – kompaktne SUV-je. Po podatkih analitske hiše Dataforce je bilo v prvi polovici letošnjega leta v Evropi prodanih že več kot milijon kompaktnih SUV-jev, kar pomeni 18-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi

Cene še niso znane, a primerjava obstaja

Čeprav Mitsubishi še ni objavil cen za Grandis, se pričakuje, da se bodo gibale podobno kot pri Renaultu Symbioz – torej od dobrih 25.000 evrov naprej.

Ustrezen za ameriško stran Atlantika, preveč brutalen za Evropo