Tako kot pri Coltu in ASX-u, je tudi pri Grandisu osnova Renaultova.
Mitsubishi Grandis, ki ga mnogi še poznajo kot prostoren enoprostorec iz preteklosti, se vrača – a tokrat v povsem novi vlogi. Nova generacija Grandisa bo zapolnila prostor v razredu kompaktnih SUV-jev in s tem znova okrepila prisotnost znamke Mitsubishi na evropskem trgu.
Od enoprostorca do SUV-ja
Prvotni Grandis, ki so ga ukinili leta 2009, je bil dolg kar 4.736 mm, medtem ko bo nova različica, zasnovana na osnovi Renaultovega modela Symbioz, precej bolj kompaktna z dolžino 4.410 mm. Z novim modelom Mitsubishi nadomešča model Eclipse Cross, ki ga zaradi strožjih evropskih varnostnih zahtev (GSR2) niso želeli več posodabljati.
Hibridna tehnika in Renaultova osnova
Grandis bo uporabljal platformo CMF-B, ki jo razvijata Renault in Nissan. Pod motornim pokrovom se skriva 1,8-litrski bencinski motor v kombinaciji z dvema elektromotorjema in baterijskim sklopom s kapaciteto 1,4 kWh, kar predstavlja nadgradnjo v primerjavi s Symbiozovim prejšnjim hibridnim sklopom. Skupna sistemska moč znaša 118 kilovatov (160 KM), kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 8,5 sekunde.
Za osnovni model bo na voljo tudi mile-hibridna različica z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem, ki razvije 103 kilovate (140 KM). Kupci bodo lahko izbirali med ročnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.
Digitalna notranjost in oblikovne posebnosti
Potniška kabina bo opremljena z infotainment sistemom, ki temelji na Googlovih rešitvah, s sredinskim zaslonom velikosti 10,4 palca in možnostjo digitalnega prikaza instrumentov. Višje opremske različice bodo nudile elektrokromatsko panoramsko streho, električno odpiranje prtljažnih vrat ter napredne asistenčne sisteme MI-Pilot. Zadnja klop bo vzdolžno pomična za 160 mm, kar poveča uporabni prtljažnik na 434 litrov.
Navzven se Grandis ponaša z Mitsubishijevo masko »Dynamic Shield«, šesterokotno oblikovano zadnjo stranjo in vodoravno razporejenimi lučmi, medtem ko ohranja zmerno in sodobno SUV podobo.
Proizvodnja v Španiji in povratek Mitsubishija
Serijska proizvodnja novega Grandisa se bo začela v zadnjem četrtletju leta 2025 v Renaultovi tovarni v Valladolidu, v Španiji. Model je del Mitsubishijevega strateškega povratka na evropski trg, kjer si znamka prizadeva za večjo konkurenčnost s pomočjo sodelovanja z Renaultom.
Colt (na osnovi Renault Clia) in ASX (na osnovi Capturja) sta že zapolnila spodnje segmente, z Grandisom pa se Mitsubishi podaja v največji evropski segment – kompaktne SUV-je. Po podatkih analitske hiše Dataforce je bilo v prvi polovici letošnjega leta v Evropi prodanih že več kot milijon kompaktnih SUV-jev, kar pomeni 18-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom.
Cene še niso znane, a primerjava obstaja
Čeprav Mitsubishi še ni objavil cen za Grandis, se pričakuje, da se bodo gibale podobno kot pri Renaultu Symbioz – torej od dobrih 25.000 evrov naprej.