Novo: Mitsubishi Eclipse Cross - Znana tehnologija, (skoraj) nov obraz

18. 9. 2025 | Gregor Žvab

Mitsubishijev novi Eclipse Cross močno temelji na Renaultovem Scenicu, a so mu oblikovalci vseeno uspeli navdahniti vsaj malo ... Mitsubishija.

Mitsubishi je v Bruslju predstavil novi Eclipse Cross, svoj prvi povsem električni avtomobil za evropski trg po modelu i-MiEV iz leta 2010. Kompaktni SUV temelji na Renaultu Scenic in nadomešča prejšnjo generacijo Eclipse Crossa, ki je bila na voljo le kot priključni hibrid.

Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi

Za Mitsubishi, ki je med pandemijo covida-19 utrpel velike prodajne izgube in se celo začasno umaknil iz Evrope, predstavlja novi model pomemben korak v ponovni gradnji prisotnosti na starem kontinentu. Zavezništvo z Renaultom se je izkazalo kot ključnega pomena, saj je japonska znamka sprva opustila načrte za razvoj lastnih električnih vozil in se osredotočila na hibride ter priključne hibride.

Eclipse Cross je zgrajen na platformi CMF-EV, ki jo uporablja tudi Renault Scenic in Nissan Ariya. Opremljen je z baterijo kapacitete 87 kilovatnih ur, kar naj bi po WLTP-ciklu omogočalo več kot 600 kilometrov dosega. Za primerjavo: Scenic z enakim paketom baterij doseže do 625 kilometrov. Kot glavni tekmeci v razredu se omenjajo Volkswagen ID.4, Škoda Elroq in Kia EV3.

Znova burno zaradi pokojnin: "To ni pokojninska reforma, ampak dieta za upokojence"
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi

Čeprav cenik še ni razkrit, lahko sklepamo, da se bo Eclipse Cross gibal v podobnem razponu kot Scenic, ki v Franciji stane od 41.990 evrov (osnovna različica s 125-kilovatnim motorjem in dosegom 429 km) do 46.990 evrov za izvedbo z večjo baterijo. Mitsubishi napoveduje tudi cenejšo različico, ki bi lahko uporabljala baterijsko kemijo LFP, podobno kot Renault v svojih prihodnjih modelih.

Zunanjost je sicer tesno povezana s Scenicem, a Mitsubishi je avtomobil preoblikoval z lastnimi oblikovalskimi elementi. Spredaj izstopa posodobljena maska Dynamic Shield, zadaj pa šesterokotno oblikovani motivi. Notranjost prinaša 12-palčni osrednji zaslon z integriranimi Googlovimi aplikacijami, kot so Google Maps, trgovina z aplikacijami in Google Assistant. Na voljo sta tudi Apple CarPlay in Android Auto.

Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi

Serijska oprema vključuje toplotno črpalko za učinkovitejšo rabo energije v zimskih mesecih, napreden nabor varnostnih sistemov in polavtonomni vozni paket MI-Pilot. Voznik ima na voljo štiri stopnje regenerativnega zaviranja, ki jih upravlja z obvolanskimi ročicami.

Proizvodnja Eclipse Crossa se bo začela v zadnjem četrtletju 2025 v Renaultovi tovarni v Douaiju, prodaja pa bo sledila leta 2026. Mitsubishi trenutno nastopa na 21 evropskih trgih, razmišlja pa tudi o ponovni vrnitvi na britanski trg. Cilj podjetja je v srednjeročnem obdobju prodati med 75.000 in 80.000 vozil letno v Evropi.

Novi Eclipse Cross bo imel pomembno vlogo pri tem, saj Mitsubishi stavi na vse bolj priljubljen segment kompaktnih SUV-jev, kjer je konkurenca izredno močna.

Če rezervoar za gorivo ni vsaj 75-odstotno napolnjen, vsa bodo na meji obrnili