V okviru pariškega avtomobilskega salona je Renault predstavil sodobno razližico legendarnega modela 4. Po "petki" je to še drugi avtomobil, ki se v svoji obliki in imenu naslanja na legendo preteklih desetletji. Renaul 4 imamo v lepem spominu tudi Slovenci, celo tako lepem, da smo mu nadeli svoje ime: Katrca. In kako se bo nova Katrca spopadla z vedno bolj zahtevnim trgom? Električno!
Renault se ponovno ozira v preteklost za navdih pri novem električnem vozilu, "retrofuturističnem" malem SUV-ju Renault 4, ki ima doseg do 400 km in ponuja dve različici motorjev ter baterij.
Izvirni Renault 4, ki je bil prvič predstavljen v zgodnjih 60. letih in ostal v proizvodnji vse do 90. let, s skupno prodajo 8 milijonov vozil, je bil robusten kombilimuzinski avtomobil z visokim odmikom od tal, priljubljen tako pri mestnih kot tudi podeželskih kupcih. Renault pravi, da je novi model prav tako vsestranski.
Renaultovi oblikovalci, pod vodstvom Gillesa Vidala, so črpali navdih iz prejšnjega Renaulta 4, vendar avtomobil ni zamišljen kot poklon zgodovini znamke, je dejal Vidal. Nekateri elementi prejšnjega modela so bili vseeno ohranjeni, vključno s trapezoidnimi zadnjimi okni, lučmi, osvetljenim okvirjem maske in navpično linijo prednjega blatnika.
Renault 4 bo, tako kot Renault 5, na voljo z dvema baterijskima paketoma z zmogljivostjo 40 ali 52 kWh. Poganjala ga bosta električna motorja z močjo 110 kW (150 KM) ali 90 kW (110 KM), ki bosta moč prenašala na sprednji kolesi. Z dolžino 4100 mm je Renault 4 za 120 mm daljši kot Renault 5, medosna razdalja pa meri 2620 mm, kar je 80 mm več od "petke".
Armaturna plošča Renaulta 4 vključuje osrednji zaslon na dotik, ki uporablja Googlov avtomobilski operacijski sistem, vključno z Google Maps in glasovnim upravljanjem. Omogočal bo polnjenje od 10 do 100 odstotkov v štirih urah in pol na tipični 11-kW AC javni polnilnici, na hitri DC postaji pa od 15 do 80 odstotkov v 30 minutah z največjo močjo 100 kW.
Baterija s kapaciteto 52 kWh, ki prihaja skupaj z močnejšim motorjem omogoča doseg 400 km, medtem ko baterija s kapaciteto 40 kWh in šibkejšim motorjem nudi doseg 300 km. Naročila za Renault 4 bodo začeli sprejemati v prvem četrtletju 2025, ko bo več jasno tudi glede cen.
Uporabniku prijazne lastnosti vključujejo električna prtljažna vrata, zložljive sedeže, ki omogočajo do 2,2 metra dolžine za tovor, opcijsko panoramsko streho iz platna in vožnjo z "eno stopalko" s tremi stopnjami regenerativnega zaviranja. Renault 4 bo prav tako imel možnost dvosmernega polnjenja, z 11-kW AC polnilnikom za napajanje zunanjih naprav in vračanje energije v omrežje.
Medtem ko je Renault 5 bolj usmerjen na mestne kupce, Renault 4 cilja na širšo publiko, je povedal izvršni direktor blagovne znamke Renault, Fabrice Cambolive. "Z modelom Renault 4 E-Tech Electric Renault nadaljuje prizadevanja za vpeljavo električnih vozil v vsakdan Evropejcev," je izjavil Cambolive pred pariškim avtosalonom.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere