Novo v Sloveniji: Audi A4

18. 2. 2012
Deli

Ljudje so za Avanta, podjetja za limuzino! Tako si že nekaj let delijo torto z imenom Audi A4 in ni razloga, da bi bilo v prihodnje drugače.

V tujini je v zadnjem času razmerje limuzin proti Avantom A4 kar 65 : 35, pri nas pa le 51 : 48. Audiju A4 sicer trenutno kaže dobro, saj je z nedavno osvežitvijo znova privlačnejši, kljub splošnemu padcu domačega trga za 2,2 odstotka pa je njegov tržni segment (prestižni B), v katerem igra A4 že lep čas ključno vlogo, hkrati zrastel za skoraj 30 odstotkov! Načrt prodaje 350 kosov letos se zato zdi razumen, če pa sem prištejemo še 100 letos prodanih A4, izdelanih pred prenovo, je s 450 prodanimi A4 prvo mesto v segmentu zagotovljeno ne glede na nedavno predstavljenega novinca iz malo bolj južne Bavarske.

Nedavno so torej A4 nekoliko pomladili, tako oblikovno (luči in žarometi, motorni pokrov, notranje barve z izjemo črne ...) kot tehnično, kjer še posebno izstopajo trije motorji in med njimi 1.8 TFSI s 125 kilovati, ki ima večje zmogljivosti in precej večje vrednosti izpusta. Sicer je v ponudbi 12 motorjev (štirje bencinski in osem dizlov, po prenovi z od 11 do 22 odstotkov manjšimi izpusti), ročni in samodejni menjalniki (Multitronic in S Tronic), prednji pogon in Quattro pa seveda dve karoseriji in športna različica S4, kar zaokroža ogromno ponudbo še pred doplačilnimi paketi opreme in njenimi posameznimi elementi.

Med paketi velja omeniti Business, ki ga sestavlja za 4.800 evrov posameznih elementov, zanj pa je treba plačati le 850 evrov! In ko smo pri cenah: 88-kilovatni 1.8 TFSI stane 27.850 evrov, enako zmogljiv 2.0 TDI pa 29.420 evrov; oba sta najcenejša bencinska in dizelska različica. Za Avanta je treba doplačati okoli dva tisoč, za Quattro pa okoli štiri tisoč evrov, doplačilo se razlikuje le zaradi različnega obračuna DMV glede na izhodiščno ceno (predvsem) izbrane mehanike. Najdražji je seveda S4 Avant (66.320 evrov), sicer pa je drobna podražitev izključno posledica sprememb v naših davkih.

Audi je v tem razredu navzoč od leta 1972, ko so predstavili prvega Audija 80, ki se je ponovil še v letih 1978, 1986 in 1991, potem pa so v letih 1994, 2000, 2004 in 2007 že nastopali modeli A4. V tem času so jih prodali več kot 10 milijonov. A4 je osrčje prodaje Audija, saj je globalno kar tretjina vseh Audijev Audi A4, pri nas pa ta delež znaša malo manj, in sicer 27 odstotkov. (VK)
Foto: VK

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja