Ker prihaja iz mehiške tovarne, bodo dobavni roki nekoliko daljši.
Audijevi trgovci so že začeli s prodajo naslednika prvega rodu Q5, ki je od začetka prodaje na slovenskem trgu, leta 2008, prevzel vodilno vlogo v segmentu s skoraj tripetinskim deležem. Novi Q5 je nekoliko večji, daljši je za 3,4 cm, s podaljšano medosno razdaljo (za 1,2 cm), tudi ostale mere so večje kot doslej. Je pa zdaj lažji - za 90 kg. Seveda je tudi videz posodobljen, čeprav ne toliko, da bo to odločilno 'padlo v oči'.
V vseh pogledih pa je novost pridobila tehnološko – od tega, da so zdaj serijski ksenonski žarometi, za doplačilo pa je na voljo prilagodljiv preklop med zasenčenimi ali nezasenčenimi ali pa tudi takšni s tehniko LED, ki je lahko še dodatno opremljena z matrično podporo. Izdelovalec zagotavlja, da je novi Q5 močnejši in bolj atletsko oblikovan, da je pogonski del z dodatnim športnim diferencialom (pri prihajajočih šestvaljnikih) učinkovitejši, da ima več prostora v notranjosti in bolj uporaben prtljažnik ter da je najnovejša ponudba informacijskega razvedrilnega sistema ter asistenčnih sistemov zares bogata.
V začetku le dvolitrski turbo motorji
Kupci si bodo ob začetku prodaje lahko izbrali med štirimi različnimi možnostmi. Osnovni dvolitrski bencinski TFSI bo na voljo zgolj s samodejnim menjalnikom (dvosklopčni sedemstopenjski S-tronic) ter štirikolesnim pogonom 'quattro ultra' (samodejni preklop med dvo- ali štirikolesnim pogonom). Osnovni turbodizelski (2,0 TDI s 150 'konji') bo na voljo z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in prednjim pogonom. Močnejša dvolitrska motorja TDI (163 in 190 'konj') pa imata oba sedemstopenjski S tronic in štirikolesni pogon. Trilitrski turbodizel bo mogoče naročiti šele v drugi polovici leta.
Bogata serijska oprema
Q5 ima že v osnovni različici dokaj bogato opremo, tudi Audi drive select, vmesnik bluetooth, samodejno klimatsko napravo, snemljivo predelno mrežo, radio MMI plus, informacijski sistem, eloksirani strešni letvi ter trikraki večfunkcijski usnjeni volanski obroč. Kupci lahko paket opreme nadgradijo v dve smeri, kot Design ali Sport; pri prvem gre za večji poudarek na dodatkih za notranjost, pri drugem bolj za zunanji videz. Seveda je pri Q5 spisek dodatne opreme, paketov ali posameznih postavk skorajda nepregledno dolg. Je pa mogoče brez doplačila izbirati med belim ali črnim loščem karoserije. Za doplačilo je zdaj mogoče dobiti tudi prilagodljive blažilnike ali pa kar zračno vzmetenje.
Dobavni rok daljši
Novi Q5 tudi v Evropo prihaja iz nove mehiške tovarne, zato je dobavni rok za avtomobile po izbiri okoli štiri mesece. Uvoznik je za začetek pripravil nekaj avtomobilov s takšno opremo, ki bo zadovoljila večino kupcev. Audi Q5 2,0 TDI s prednjim pogonom je mogoče dobiti za 41.900 evrov, opremski različici Design ali Sport staneta 44.270 evrov. Q5 2,0 TDI (163 'konj') z S tronicom in pogonom quattro v osnovni različici stane 46.900 evrov, močnejši (190 'konj') pa 48.050 evrov. 2,0 TFSI (252 'konj') je z osnovno opremo na voljo za 55.900 evrov.
Vodilni v razredu
Audi je doslej v Sloveniji za svoj Q5 že našel okoli 1.900 kupcev, s prodajo pa je dosegal od 30 do 40 odstotkov deleža v segmentu. Za letošnje leto načrtujejo prodajo okoli 240 avtomobilov, pri čemer pa so dodali, da je cilj dosegljiv, če bodo lahko od izdelovalca dobili vse načrtovane količine avtomobilov.
Tomaž Porekar
foto: Audi
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj