Tejle mali Hondi, ki pravkar stopa na slovenski trg, je ime CR-Z (Compact Renaissance Zero) in se oblikovno brez sramu spogleduje z legendarno CRX z začetka osemdesetih, skriva pa novodobno tehnologijo nežnega hibrida. Ta tehnika je v osnovi znana že iz drugih Hond in ji tamkaj rečejo IMA, v bistvu pa gre za neke vrste različico sistema KERS iz lanske formule 1.
Pogon je torej klasičen z bencinskim (1.5) motorjem, v spodnjem področju vrtljajev pa mu pomaga elektromotor. Bencina daje 84 kilovatov, elektrika 10, vsota krivulj moči pa daje višek z 91 kilovati. Presunljiv je navor: kar 174 njutonmetrov sestavi, kolikor dajejo današnji 1, 8-litrski klasični bencinski motorji. CR-Z je majhen, športen 2+2-sedežnik, ki se pohvali z odlično aerodinamiko (količnik upora zraka znaša 0, 25), nizkim težiščem, nizkim sedenjem, dobro voznostjo, agresivno športno pojavo (je nizek, širok in kratek) ter živahnim pogonom.
Kupci lahko izbirajo med dvema paketoma opreme, Sport in GT, kjer je GT bogatejši za usnje, tipala za parkiranje, tempomat, Bluetooth ter panoramsko streho. Sport stane 25.990 evrov, GT pa 28.990 evrov. Komur je to preveč, lahko počaka do jeseni, ko bodo ponudili nekoliko oskubljenega CR-Z S, ki ne bo imel lahkih platišč, alarma in meglenk in bo za dva do tri tisoč evrov cenejši od Sporta. Nekako nepričakovano visoka cena za ta mali hibridni avtomobil je posledica nenavadno velike vrednosti jena v zadnjem času. Približno 30 primerkov CR-Z-jev bo slovenski zastopnik dobil v letošnjem letu.
VK, foto: VK