Novo v Sloveniji: Hyundai Elantra

30. 9. 2011
Deli

Letos smo po Velosterju in i40 doživeli še tretjo Hyundaijevo predstavitev v Sloveniji. V bistvu bi morali napisati vrnitev, saj se Elantra dejansko vrača na slovenske ceste!

Tisti z boljšim spominom boste pobrskali po podstrešju in iz prahu vzeli zgodbo o začetku prodaje takrat še Lantre pri nas. Prva generacija je začela svojo pot leta 1990, po dveh generacijah so jo leta 2000 preimenovali v Elantro ter jo zadnja leta tudi nehali prodajati. Pri nas so prodali več kot 8.500 Lanter oziroma Elanter, zato so se odločili, da bo Slovenija ena redkih evropskih držav, kjer bodo ta avtomobil (znova) prodajali.


V Hyundaijevo prodajno paleto ga lahko umestimo kot novi i30 z limuzinskim zadkom, vendar pa gre za povsem samosvoj model. Bil je mišljen kot globalni avtomobil, ki je uspel v domači Koreji in ZDA (ha, časi velikih avtov so očitno mimo), vedno kot Elantra, šele na željo nekaterih (večinoma južnih) evropskih držav pa je priromal tudi na staro celino.


Elantra ima 420-litrski prtljažnik, odličen količnik zračnega upora (0,28) in razmeroma skromno povprečno porabo goriva (6,4 litra z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom oziroma 7 litrov z doplačljivim šeststopenjskim samodejnežem), čeprav imate na voljo samo en motor. Aluminijasti 1,6-litrski bencinski motor je povsem nov in razvije 97 kilovatov oziroma 132 'konjev' ter doseže največji navor 158 Nm pri 4.850 vrtljajih.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako


Pri opremi pri Hyundaiju spet niso delali kompromisov, saj bo imela že osnovna Life štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi, ESP, klimatsko napravo, v vseh smereh nastavljiv volanski obroč ter radio s CD-predvajalnikom in priključkoma USB ter i-Pod, Comfort pa še dvopodročno samodejno klimatsko napravo, Style pa še dodatno grete in v usnje odete sedeže, tempomat in zadnja parkirna tipala. Za samodejni menjalnik bo potrebno odšteti 1.500 evrov.


Koliko pa boste morali odšteti za 4,530 metrov dolgo limuzino všečnega videza? Za različico Life 13.990 evrov, za Comfort 14.590 in za Style 16.390 evrov, ne smemo pa še pozabiti na trojno petletno garancijo brez omejitev kilometrov. Do konca letošnjega leta naj bi prodali okrog 100 avtomobilov, prihodnje leto pa okoli 25 Elanter na mesec. (AM)

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?