Novo v Sloveniji: Lexus RX

3. 7. 2009

Toyota in njena prestižna znamka Lexus imata v svojih vrstah kar nekaj hibridov, ki se lahko pohvalijo s kombinacijo bencinskega in elektromotorja (Prius, GS, LS, RX), trenutno najzanimivejši pa je RX.

Njihov športni terenec je namreč povsem prenovljen: prenovili so tako obliko kot tudi tehniko.

RX 450h (prej 400h) ima pod novo oblikovano karoserijo dodelan 3, 5-litrski bencinski šestvaljnik in dva elektromotorja z veliko zmogljivostjo, ki skupaj postrežeta s kar 220 kilovati (299 'konji'). Moč se prek neštetostopenjskega menjalnika (CVT) prenaša na vsa štiri kolesa.

No, v osnovi je RX gnan le na prednji kolesni par, saj zadnji kolesi poganja 50-kilovatni elektromotor le takrat, ko je to potrebno. Tudi zaradi regeneracije pri zaviranju pa je normna poraba RX 450h 6, 6/6, 0/6, 3 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Tu velja omeniti še tišino ob tem, ko se po mestu vozite zgolj z elektromotorjem. Če niste ljubitelj novejše hibridne tehnologije, si lahko omislite tudi klasičnega RX 350, ki razvaja z motorjem V6 in z 204 kilovati (277 'konji').

Med obnovo hrvaškega sabora odkrili 200 let staro skrivnost

Novi RX 350 dobite za 58 tisoč evrov, za opremi Executive in Luxury Premium pa morate seči globlje v žep (64 tisoč oziroma 75 tisoč). Za hibridnega RX 450h boste doplačali okroglih sedem tisoč evrov, imata pa oba RX-a že v osnovni opremi deset varnostnih blazin, samodejno klimatsko napravo, stabilnostni VSC, radio z devetimi zvočniki in CD-izmenjevalnikom, tempomat, usnje, sistem za prostoročno telefoniranje . . (AM)