Namesto obljubljenega januarja je na slovenski trg novi Mercedesov model GLB prispel marca. Kakšnih večjih posledic na prodajo tega modela to najbrž ne bo imelo, čeprav je seveda z njim v ponudbi mestnih terencev premijskih znamk postala še bolj pestra.
GLB je namreč nekakšen nasprotni pol prvega manjšega mestnega terenca/križanca znamke, GLA. Če je bil marsikdo pri slednjem razočaran zaradi pomanjkanja prostora in njegove 'kupejevske' uporabnosti, bo zdaj lahko hvalil GLB zaradi dokaj sprejemljivih zunanjih mer in dobre prostorske izrabljenosti karoserije. Za oblikovanje so Robert Lešnik in sodelavci poiskali navdih pri ikoni najstarejše znamke, pri razredu G. Skorajda povsem navpične stranice bi lahko marsikoga spomnile na pristop oble škatle ali pa kakšnega v uporabnost zagledanega kombija. Seveda pa je oblikovna uspešnost skrita v podrobnostih, te pa poskrbijo, da ni pomote, za katero znamko pri GLB gre!
GLB je mojster prostora, sedem sedežev oziroma tri vrste so namreč postavili v karoserijo, ki je zgolj en centimeter krajša od tiste pri GLC. Ima pa zato najdaljšo medosno razdaljo med vsemi modeli na skupni platformi za 'kompaktno generacijo', kot jo imenujejo pri Daimlerju. Zaradi višine karoserije je prostora nad glavami potnikov kar precej (z najboljšimi podatki v razredu). Poskrbeli so tudi, da tisti v drugi vrsti sedijo nekaj više (6 cm) kot prednji in imajo tako dober razgled iz avtomobila. Dovolj prostora v zadnji vrsti je sicer za potnike z manj kot 168 cm.
A vzdolžno premični sedeži srednje vrste dovoljujejo primerno prilagajanje glede na velikost potnikov. Da je prostor zadaj bolj mišljen za mlajše potnike, govori tudi podatek, da so vtiči Isofix (tritočkovni) kar na štirih sedežih, obeh zunanjih v drugi ter obeh v tretji vrsti. Konstrukcijska osnova za primerno ponudbo prostora se skriva v podlagi oziroma v uporabi platforme s spredaj prečno postavljenimi motorji (razreda A in vseh drugih, ko se oznake modelov končujejo na A ali B). Še podatki o prtljažniku: pri sedemsedežni razporeditvi ga je za zadnjimi naslonjali še 150 litrov, v različici z dvema vrstama sedežev ga je 570 litrov, ob prevrnjenih dveh klopeh zadaj pa 1805 litrov.
Pogonska oprema znana iz 'kompaktnega' razreda
Seveda ta platforma pogojuje tudi uporabo skupnih pogonskih motorjev, pri čemer je le malo omejitev (a v nasprotju s pri CLA in GLA napovedanim priključnim hibridom tega pri GLB menda ne bo). Tudi omejitev glede najrazličnejših elektronskih pomočnikov ne bo (razen tistih na tekočem računu posameznega kupca), izbira je identična drugim iz najnovejše Mercedesove ponudbe. Izbira je za zdaj omejena izključno na dvolitrske turbobencinske in turbodizelske štirivaljnike, z razponom moči med 85 in 140 kilovati pri turbodizlih in 165 in 225 kilovati pri turbobencincih (slednji v AMG 35 4Matic).
Pri vseh za pogon na prednji kolesi ali vsa štiri skrbijo osemstopenjski dvosklopčni menjalniki, pri AMG s posebnim sistemom 'speedshift'. Pri 200 GLB, ki bo na voljo pozneje, bo mogoče dobiti še osnovni bencinski motor (1,33 litra prostornine, 120 kilovatov moči), tudi tu bo za prenos moči na prednji kolesi skrbeli dvosklopčni menjalnik, a 'le' sedemstopenjski.
Premijska oprema, premijske cene
Da gre za premijsko ponudbo, seveda pritrjuje cena GLB. Res pa je, da bo serijsko že kar v osnovi lepo opremljen. Izbira načinov vožnje, zagon na gumb, tempomat, nočno črna barva laka, 17-palčna lahka platišča, oblazinjenje v imitaciji usnja, razdeljena zadnja naslonjala z razdelitvijo 40-20-40, večfunkcijski športni volan v usnju, digitalni merilniki (7 palcev) ter sredinski zaslon na dotik (7 palcev) in medijski sistem MBUX, komunikacijski modul LTE ter nadzor avtomobila z aplikacijo prek pametnega telefona, aktivni zavorni pomočnik ter opozorilni sistem pri uhajanju z voznega pasu so najpomembnejše serijske postavke. Doplačilo za štirikolesni pogon je nekaj več kot 2.200 evrov, odvisno od motorne opreme.
Poudarki
Kaj: nov model
Za koliko: od 36.950 za GLB 180d in GLB 200, AMG GLB 35 4Matic pa 54.900 evrov.
Kaj je novega: povsem nov model, odlična prostornost, sedemsedežna različica, sodobna tehnologija.