Novo v Sloveniji: Mercedes-Benz razredov GLA in C

11. 3. 2014
Deli

Letošnje ali bolje rečeno zadnje leto je za Mercedes v svetovnem merilu zelo produktivno in vsaj po prvih odzivih tudi uspešno.

Novi modeli, ki se vrstijo kot po tekočem traku, navdušujejo, in to ne le zaradi tehnološkega napredka, temveč tudi zaradi oblike, zaradi česar smo Slovenci še posebno ponosni – med Mercedesovimi oblikovalci pomembno mesto zaseda tudi naš rojak Robert Lešnik.

Po mnenju številnih je bil njegov zadnji izdelek razred S Coupe glavna zvezda ženevskega salona, svoj pečat pa je jasno pustil tudi na drugih modelih z zvezdo na nosu. No, niti ni več nujno, da je ta na nosu, saj Mercedes pri vedno več modelih dopušča možnost, da je precej večja zvezda tudi na maski avtomobila. S tako postavitvijo se hvali tudi zadnji kamenček v mozaiku malih Mercedesovih avtomobilov GLA. Najmanjši član družine SUV se pridružuje razredom A in B, kar pomeni, da se vozi na enaki platformi, pa tudi sicer je oblikovno in tehnično izpeljan iz razreda A.

Nekaj manj kot 4,5 metra dolg avtomobil je lahko povsem spodoben mestni avtomobil, po drugi strani pa povsem suveren SUV, sploh če je opremljen s štirikolesnim pogonom. Še več, z marsikaterim konkurentom prav zaradi štirikolesnega pogona z lahkoto opravi, pri tem pa mu je v veliko pomoč tudi privlačna oblika. Zdi se, da je konec odrezanih in ravnih linij, Mercedesi so in bodo še nekaj časa elegantno zaobljeni. Celo do te mere, da se razred GLA pohvali s kar najmanjšim količnikom zračnega upora (CX = 0,29) v svojem razredu.

Razred GLA bo na voljo s tremi paketi opreme, pri čemer ima vse večjo veljavo tudi paket AMG Line, ki avtomobil naredi še bolj dinamičen. Razred GLA bo v začetku na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema.

Najcenejša bencinska različica GLA 200 (1,6-litrski motor, 156 'konj') stane 29.280 evrov, najcenejša dizelska različica GLA 200 CDI (2,1-litrski motor, 136 'konj') pa 31.200 evrov. Oba vstopna modela sta serijsko opremljena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in dvokolesnim (prednjim) pogonom, vse naslednje pa s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom in po izbiri (in doplačilu) tudi s štirikolesnim pogonom.

Druga zvezda, ki je te dni zapeljala na slovenske ceste, pa je 'baby' Mercedes oziroma razred C. Tudi najbolje prodajani Mercedes vseh časov se lahko pohvali z veliko zvezdo na maski avtomobila, a brez bojazni – če ste ljubitelj klasike, si jo še vedno lahko omislite na pokrovu motorja. Mercedes tudi pri razredu C dopušča možnost izbire bolj športnega ali elegantnega prednjega dela, ki si ga kupci zdaj lahko začinijo še s številnimi paketi, katerih izbira je prav tako večja oziroma ni več pogojena z drugimi. V praksi to pomeni, da si lahko izberete dinamičen prednji del, v notranjosti pa klasičnega in obratno seveda.

Novi razred C je zaradi uporabe lahkih materialov (predvsem aluminija) od predhodnika v povprečju lažji za kar 100 kilogramov, zaradi česar se zdaj uvršča celo med najlažje avtomobile v svojem segmentu. Je tudi za skoraj 10 centimetrov daljši, česar bodo najbolj veseli potniki na zadnji klopi. Motorna paleta je ob začetku prodaje sicer bolj skromna, a že poleti bo razred C na voljo z novimi oziroma večjim številom motorjev.

Najcenejša trenutna izbira je C 180 (1,6-litrski bencinski motor, 156 'konj'), ki stane 32.480 evrov, edina dizelska pa je trenutno C 220 BlueTec (2,1-litrski motor, 170 'konj'), ki stane 37.210 evrov.

Slovenski zastopnik zre v prihajajoče čase optimistično, zato pričakuje, da se bo letos za razred GLA odločilo vsaj 90 kupcev (25 se jih je že!), prihodnje leto pa približno 120. Jasno, prodajni cilji z najbolje prodajanim Mercedesom vseh časov so višji, a ne nerealni – letos si želi prodati 180, prihodnje leto pa vsaj 190 'baby' Mercedesov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja