Novo v Sloveniji - MX-30 je prvi Mazdin stik z elektriko

S polno baterijo atraktivno oblikovani električni križanec prevozi približno 200 kilometrov, polnjenje glede na način traja od slabih štirideset minut do treh ur.

Novo v Sloveniji - MX-30 je prvi Mazdin stik z elektriko (foto: Mazda) Mazda
29. 9. 2020

Mazda s svojim prvim električnim avtomobilom MX-30 preskakuje ustaljene navade, kajti modeli s hibridnimi pogonskimi sklopi bodo na vrsti šele prihodnje leto. Ni presenetljivo, da se prvenec uvršča med križance, saj gre za prodajno najbolj obetaven avtomobilski razred.

Mazdini oblikovalci so tudi tokrat pokazali smisel za stilistiko, pri 4,40 metra dolgem avtomobilu (dolžina je enaka kot pri modelu CX-30 pa poleg kupejevsko oblikovane strehe najbolj padejo v oči zadnja vrata, ki se odpirajo v nasprotnih smereh in so v slogu modela RX-8 brez sredinskega stebrička. Dostop do zadnjih sedežev je rahlo utesnjen in tudi prtljažnik je s 366 litri nekoliko okrnjen.

Mazdo Mx-30 poganja sinhroni tekočinsko hlajeni električni motor s 107 kilovati, ki ponudi takojšnjih 271 Nm navora in temu primerno naglo pospeševanje (9,7 sekunde do 100 km/h), vse do elektronsko omejene najvišje hitrosti 140 kilometrov na uro. Brezšumno delovanje motorja spremlja blaga zvočna simulacija bencinskega stroja, pri Mazdi pravijo, da je namenjena boljšemu voznikovemu občutku sožitja z avtomobilom.

Baterija z zmogljivostjo 35,5 kilovatne ure je varno spravljena v karoserijskem dnu, napolnjena v idealnih cestnih, prometnih in vremenskih razmerah omogoča 200, v mestnih okoliših z manjšim obremenjevanjem motorja in učinkovitejšo rekuperacijo energije tudi do 237 kilometrov vožnje. Polnjenje baterije, ki ima še petino elektrike do 80-odstotne zmogljivosti na hitrih polnilnicah traja slabih 40 minut, na običajnih se podaljša na tri ure.

V notranjosti pritegne pozornost »lebdeča« sredinska konzola, na njej se nahajajo prestavna ročica, stikalo za 8,8-palčni zaslon z infozabavnimi vsebinami in še 7-palčni zaslon na dotik za klimatsko napravo. Spodaj je dodatni prostor za shranjevanje, ki je tako kot predel pred konzolo pokrit s pluto – kot spomin na Mazdine začetke pred sto leti, ko so najprej izdelovali plutovinaste zamaške.

Za električnega novinca z osnovnim, sicer bogato založenim paketom opreme je treba na slovenskem trgu odšteti 34.490 evrov (minus 6.000 evrov državne vzpodbude za električna vozila). Času in razmeram primerna bo tudi letošnja količina 20 avtomobilov.

Tekst: Matjaž Gregorič

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri