Novo v Sloveniji: Peugeot 208

12. 12. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Peugeotov novi model 208 smo prvič videli marca na ženevski avtomobilski razstavi, prve dni leta 2020 pa ga bodo lahko prevzeli prvi slovenski kupci. Prodajo so sicer začeli decembra.

Pot do našega trga se tako zdi dolga, a je res tudi to, da so se pri slovenskem distributerju ukvarjali s pripravo vsega potrebnega za električno dobo, ki bo v kratkem napočila tudi pri tej znamki. Prav e-208 bo model, ki bo francosko znamko uvedel v novo obdobje.

Seveda bo razen električno gnanega 208 za bolj klasično misleče kupce na voljo še pisana paleta motorjev z notranjim izgorevanjem, trije bencinski in en dizel. Peugeot se je zasnove novosti šestega rodu (moderne dobe) lotil temeljito (o čemer smo že pisali v Avto magazinu, št. 11-2019). Poudarek novega je na vseh področjih, od nove oblike, prilagojenega podvozja in kabine oziroma prostornosti do tehnologije - povezljivosti in elektronskih pomočnikov.

Široka možnost izbire

Kot eno najpomembnejših zadev pri 208 Peugeotovci poudarjajo široko možnost izbire, kar seveda po eni strani velja tako za različne stopnje opreme (Active, Allure, GT Line, pri vseh pogonih, pri električnem še dodatna e-GT), zgolj kovinske barve (osem, pri čemer je tudi rumena kovinska brez doplačila), pet pogonov in še vrsto dodatne opreme.

'Klasični' motorji so nekoliko spremenjeni, osnovni 1,2-litrski trivaljnik (atmosferski, 1,2 Pure Tech 75) ima 55 kW (75 'konj'), tista z oznako PureTech 100 torej kaže na zmogljivost srednje močnega turbobencinca (pri predhodniku je imel 110 'konj'), najzmogljivejši je 1,2 PureTech 130. 1,5 BlueHDi 100 je oznaka za turbodizelsko različico.

Konkurenčne cene

Vsi bodo na voljo že od pravkaršnjega starta prodaje. Za pridobitev prave cenovne ponudbe bo pri Peugeotu treba vzeti pot pod noge in obiskati trgovce, kajti cenik z uradnimi cenami, ki ga navajamo, je bolj ali manj le orientacijski. Prodajalci namreč ponujajo še kakšen bonus, na financiranje ali za gotovino (a za tak način nakupa nekaj manj). Pri p-Automobili (distributer) pravijo, da so kot posebno ponudbo, ki tudi glede opreme in drugega najbolj privlači kupce, pripravili 208 Active 1,2 PureTech 75 (z vključeno opremo samodejna klimatska naprava in senzor za dež) za 11.990 evrov, če kupec avtomobil kupi z njihovim financiranjem (cena v ceniku 13.300 evrov). Še nekaj drugih modelov z uradnimi cenami: 208 Active 1,2 PureTech 100 – cena 14.525 evrov, za višjo stopnjo opreme Allure hočejo dva tisočaka več, za opremo GT Line pa še dodatnih 1.800 evrov. Največ bo treba odšteti za 208 GT Line 130 (s samodejnim menjalnikom) in sicer 21.475 evrov, 208 Active 1,5 BlueHDi 100 pa stane 16.225 evrov.

Električni Peugeot e-208 ima občutno višjo ceno (Active 31.200 evrov), a 'neto' nakup s financiranjem in odšteto subvencijo za električne avtomobile (7.500 evrov) stane 21.490 evrov. Električni bodo na voljo od marca 2020.

208 bo povečal tržni delež

P-Automobili načrtujejo še za 2019 prodajo 50 vozil, zares pa se začne leta 2020. Načrt je ambiciozen, prodajno količino nameravajo povečati in namesto sedanjih 8 odstotkov trga med majhnimi družinskimi avtomobili osvojiti kar za polovico več kupcev, torej delež povečati na 12 odstotnih točk. V številki je to 1200 avtomobilov. Za električne so prepričani, da bodo našli 100 kupcev.

Šest rodov, a niso bili z enako oznako

Peugeot je svoj dolgo časa najmanjši avtomobil začel z modelom 204 leta 1965. Dokaj uspešen je bil že prvi, ki je bil tudi prvi Peugeot s prednjim pogonom. Prodali so jih 1.604.296. Leta 1983 ga je nadomestil 205, uspešnež je trajal vse do leta 1998 in dosegel rekordno prodajno številko – 5,3 milijona. Njegov naslednik z oznako 206 je bil razmeroma dolgo na trgu (do leta 2012) tudi zato, ker so ga prodajali vzporedno z novejšim 207 (njegov začetek nosi letnico 2006). Peugeot 206 je tudi rekorder po prodaji, 8,2 milijona, od tega 23.118 v Sloveniji. Razmeroma skromen rezultat prodaje 207 (2,6 milijona po svetu, 11.072 v Sloveniji) je dopolnil že omenjeni 'vzporedni' predhodnik. Z uveljavitvijo oznake 208 leta 2012 (2,8 milijona prodanih, v Sloveniji 7500) je Peugeot opustil spreminjanje oznak, zato zdaj tudi naslednik nosi enako številko, torej 208.

Kaj: nov model
Za koliko: osnovna cena 13.300
Kaj je novega: oblika, motorji; električni model