Novo v Sloveniji: Toyota Prius

Četrti Priusov rod je zdaj tudi mogoče kupiti v Sloveniji.

Novo v Sloveniji: Toyota Prius (foto: Tomaž Porekar) Tomaž Porekar
9. 3. 2016

Uveljavljeni hibridni pogon je dopolnjen in izboljšan, enako pa velja tudi za varnostne sisteme, ki so na voljo v njem. Serijsko lahko že pri osnovnem Priusu kupec dobi kar nekaj zanimivih rešitev, ki so pri drugih avtih podobnega cenovnega razreda še na spisku doplačil. To je na primer paket Toyota Safety Sense (sistem zaznave nevarnosti trka, zazna tudi pešce, s samodejno aktivno pomočjo pri zaviranju; prilagodljiv radarski tempomat, sistem prepoznavanja prometnih znakov; opozorilo glede zapuščanja voznega pasu in samodejna pomoč zadrževanja na voznem pasu; sistem samodejnega uravnavanja žarometov).

Prius bo sicer mogoče dobiti v treh različnih opremskih razredih (Luna, Sol, Executive).

Pionir hibridne tehnologije, s kakršnim imenom se upravičeno ponašajo pri Toyoti, je v četrtem rodu oblikovno pravzaprav še bolj radikalen kot doslej. Tudi za takšen pristop imajo pri Toyoti svojo razlago – nič več ne bodo ponujali dolgočasnih avtomobilov.

Kombinacija 1,8-litrskega bencinskega motorja (deluje v Atkinsonovem ciklu in ne Ottovem) ter elektromotorja ima zdaj nekaj rešitev, ki so sledile pripombam uporabnikov – na primer bolj skladen razvoj vrtljajev pri pospeševanju in manj zvezno povečevanje vrtljajev, kar je sicer običajna posledica delovanja motorja, kjer moč na gnana kolesa prenaša planetno gonilo (s funkcijo brezstopenjskega samodejnega menjalnika).

Za letošnje leto načrtuje slovenski distributer Toyotinih avtomobilov prodajo 30 avtov.

Osnovni model Prius 1,8 VVT-i Luna sicer po uradnem ceniku stane 27.750 evrov. A prodajo vseh bo spremljal začetni popust (pri Toyoti ga imenujejo 'prihranek') 1.800 evrov. Cena bo tako 25.950 evrov. Z že obračunanim popustom bosta bolje opremljeni različici stali 28.900 evrov (Sol) in 30.790 evrov (Executive).