Novo v Sloveniji: Toyota Yaris tudi kot hibrid, Prius Plug-in pa s solarno streho

24. 5. 2017

Počasi se tudi navade slovenskih kupcev združuje s Toyotino filozofijo, kar pa se seveda kaže tudi v prodajnih številkah. Da bo odločitev še lažja, sta tu prenovljena Yaris in povsem novi Prius Plug-in.

Malček se v primerjavi s predhodnikom sicer ni temeljito spremenil, a vendarle dovolj, da je govora o bolj temeljiti prenovi kot le o lepotnem popravku. Pri Toyoti celo zatrjujejo, da je bilo v primerjavi s predhodnikom zamenjanih več kot 900 delov in vloženih kar 90 milijonov evrov, kar pa seveda ne čudi, saj gre za Toyotin najbolje prodajani model.

Tudi Yaris kot hibrid

A poleg vseh novosti in sprememb je glavni Yarisov adut (tudi v Sloveniji) hibridni pogon. Zanj se odloča vedno več ljudi, ti pa z njim v prvi vrsti zamenjujejo dosedanje dizelske motorje. Tako kupci poleg adutov, kot so kakovost, vzdržljivost in zanesljivost dobijo še hibridno tehnologijo, pri čemer je ta v današnjih časih že relativno cenovno dostopna. Tako je za najcenejši Yaris Hibrid v Sloveniji dovolj že 13.550 evrov, kar je le nekaj več kot 3.000 evrov več od najcenejšega Yarisa 1.0 VVT-i, za katerega je potrebnih 10.120 evrov. A za slednjega naj bi se odločilo bolj malo kupcev, več jih bo poseglo po Yarisu z novim 1,5-litrskim bencinskim motorjem in opremo Sol, za katerega bo sicer potrebnih 12.190 evrov, a je avto jasno tudi precej bolje opremljen od osnovnega. Sicer pa naj bi letos na slovenske ceste zapeljalo kar 577 novih Yarisov, od katerih jih bo vsaj 30 odstotkov hibridov.

Novo v Sloveniji: Toyota Yaris tudi kot hibrid, Prius Plug-in pa s solarno streho

Pa Prius? Do 50 kilometrov na elektriko

Precej manjše prodajne številke pa si pri slovenskem zastopniku Toyote obetajo z večjim in seveda dražjim modelom Prius Plug-in. Doslej se je zanj po celem svetu v njegovih desetih letih obstoja odločilo nekaj več kot 80.000 kupcev, od tega 11.000 v Evropi. Številke so v Sloveniji bistveno manjše, a to niti ne čudi, saj avto v prvi vrsti prinaša povsem novo tehnologijo, po kateri strmijo drugačni kupci. Glede na izboljšave, ki jih prinaša novi Prius Plug-in, je lahko povsem spodobno nadomestilo za električni avto, saj ponuja kar 50 kilometrski domet zgolj na elektriko, kar bi v večini primerov zadostovalo za potrebe slovenskega voznika.

Znano, kakšno višino obvezne božičnice predlaga vlada
Novo v Sloveniji: Toyota Yaris tudi kot hibrid, Prius Plug-in pa s solarno streho

Poleg izbojlšanega hibridnega sklopa, so prvič na voljo tudi matrični LED žarometi, pa tudi solarna streha, ki z vsrkano sončno energijo zagotavlja do 5 brezplačnih kilometrov na dan. Žal pa je zaradi zasnove in predvsem teže solarna streha na voljo le pri vstopni opremi, posledično pa tako nastane paradoks, saj je Prius Plug-in z vstopno opremo (in solarno streho) naprodaj za 36.900 evrov oziroma z upoštevano subvencijo eko sklada za 32.400 evrov. Tako je tudi najbolje opremljena različica Executive s precej boljšo opremo na voljo za manj denarja – 36.750 evrov oziroma s subvencijo 32.250 evrov. Posledično zastopnik pričakuje, da se bo za novi Prius Plug-in v Sloveniji letos odločilo od 35 do 50 kupcev.