Novo v Sloveniji: Volkswagen Transporter in tudi Multivan

21. 11. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Volkswagnov Transporter, krajše kar T, je model z najdaljšo zgodovino med lahkimi gospodarskimi avtomobili. Njegov začetek sega že v leto 1950, ko je iz tedanjega 'hrošča' nastal še dostavnik na isti osnovi.

V sedemdesetletni zgodovini je Volkswagen prodal več kot 12 milijonov primerkov šestih rodov tega dostavnika.

Zadnja novost pri največji evropski avtomobilski znamki nosi naziv T6.1, pri čemer je šestica oznaka rodu, dodatek enice pa seveda pomeni prenovo. Na zunaj kakšnih posebnih posegov na moremo opaziti, razen preurejene maske, prednjega odbijača in žarometov, ki so zdaj serijsko opremljeni s tehniko H7, za doplačilo so poslej na voljo tudi LED žarometi. Novost je oznaka opremske stopnje v podaljšku okvira žarometov (Transporter, Caravellle, Multivan, California), ki jo je na željo mogoče zamenjati za oznako 'Bulli'. Razen lepotnih popravkov pa so pri Volkswagnu v model T6.1 bolj posegli pri drugi opremi, v opremi kabine in na motornem področju.

Elektromehanski volan odpira nove možnosti

Novi T6.1 ima volanski mehanizem z električno pomočjo (namesto običajnega serva), kar je omogočilo, da je zdaj v tem avtomobilu na voljo vrsta elektronskih pomočnikov, ki jih sicer poznamo iz osebnega programa znamke, serijsko je vgrajen tudi pomočnik za bočni veter. Program dodatnih možnosti obsega tudi pomoč pri zadrževanju na voznem pasu, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, samodejno zaviranje pred oviro, parkirno pomoč, pomoč za vzvratno vožnjo s priklopnikom in aktivni tempomat.

Na novi armaturni plošči najdemo serijski sredinski zaslon z diagonalo 8 palcev, večji (9,2 palca) je za doplačilo. Namesto običajnih merilnikov je za doplačilo na voljo tudi 10,25-palčni digitalni merilnik. S posodobljeno elektroniko novi T6.1 poskrbi tudi za povezavo s spletom, s čimer ponuja kar nekaj različnih možnosti. Osnova pri drugi ravni opreme je tudi klic v sili, sicer pa je mogoče s Transporterjem, Caravello ali Multivanom dobiti tudi še višje stopnje povezljivosti, od zveze 'Onborad Connectivity Unit' (z vključeno kartico eSIM) do možnosti za zvezo 'We Connect' ali 'We Connect Fleet' (slednja bo pri nas šele kasneje).

Zgolj ena motorna prostornina, a različna moč

Na motornem področju je Volkswagen precej zožil ponudbo, zdaj je na voljo le dvolitrski turbodizel. Ta pa ima seveda različne zmogljivosti. Osnovni je za slovenski trg tisti z močjo 81 kW (110 'konj'), ko na prednji kolesi moč prenaša petstopenjski ročni menjalnik. Močnejši, za večino kupcev precej sprejemljivejši, je TDI s 110 kW (150 'konji'), ki omogoča izbiro med menjalnikoma (6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski samodejni – DSG) ter med prednjim ali štirikolesnim pogonom (4Motion). Najmočnejša različica dvolitrskega turbodizla zdaj omogoča 146 kilovatov moči (199 'konj'), deluje pa zgolj z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom ter pogonom na prednja ali vsa štiri kolesa.

Znamka in model: Volkswagen Transporter/Caravelle/Multivan

Kaj: prenova.

Za koliko: VW Tranporter 2,0 TDI DSG 37.021 evrov; VW Caravelle Comfortline 2,0 TDI 42.012 evrov; VW Multivan Trendline 2,0 TDI 41.162 evrov.

Kaj je novega: dopolnjena elektronska podpora, širok nabor elektronskih pomočnikov, poenostavitev motorne ponudbe.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del