Znamka predstavila svoj drugi model, ki naj bi povsem zasenčil Teslo model 3

23. 5. 2025 | Gregor Žvab

Kljub vsem kontroverzijam okoli modela SU7, so pri Xiaomiju samozavestno predstavili novica YU7, ki je tudi prvi znamkin SUV.

Na praznovanju 15. obletnice podjetja Xiaomi je ustanovitelj in izvršni direktor Lei Jun uradno predstavil prvi električni SUV znamke – Xiaomi YU7. Gre za drugi električni avtomobil v Xiaomi ponudbi, po že uspešnem modelu SU7, ki je bil doslej dobavljen v več kot 258.000 primerkih. Cena modela YU7 bo znana ob uradnem lansiranju v juliju 2025, a je Lei že zdaj zanikal ugibanja o začetni ceni 199.000 juanov (približno 25.400 evrov).

Xiaomi YU7
Xiaomi

Trije pogonski sklopi: do 508 kilovatov (691 KM) in pospešek v 3,23 sekunde

Xiaomi YU7 bo na voljo v treh različicah pogona:

  • YU7 RWD: en elektromotor z močjo 235 kilovatov (320 KM) in 528 Nm navora. Pospešek do 100 km/h znaša 5,88 sekunde, najvišja hitrost pa 240 km/h.
  • YU7 Pro AWD: štirikolesni pogon z dvema elektromotorjema skupne moči 365 kilovatov (496 KM) in 690 Nmnavora. Pospešek 4,27 sekunde, najvišja hitrost 240 km/h.
  • YU7 Max AWD: najbolj zmogljiva različica s skupno močjo 508 kilovatov (691 KM) in kar 866 Nm navora. Pospešek 3,23 sekunde, najvišja hitrost 253 km/h.

Vsi modeli uporabljajo 800-voltno visokonapetostno arhitekturo s komponentami iz silicijevega karbida. Zahvaljujoč sistemu 5,2C polnjenja lahko YU7 v 15 minutah doda do 620 kilometrov dosega. YU7 RWD in Pro AWD uporabljata 96,3 kWh LFP baterijo z 835 km  (RWD) in 770 km dometa (Pro AWD) YU7 Max AWD uporablja 101,7 kWh NCM baterijo, z dometom 760 km (po CLTC ciklu).

Nov obraz Kris Jenner: pomladila se je za vsaj 30 let
Xiaomi YU7
Xiaomi

Notranjost prihodnosti z “HyperVision” zasloni in masažnimi sedeži

Kabina je celovito oblečena v usnje Nappa, voznikova sedeža pa ponujata 123° naklon, masažno funkcijo v 10 točkahin podporo “ničelne gravitacije”. Potniki zadaj uživajo v električno nastavljivih sedežih z naklonom 135° in 6,68-palčnem zaslonu za upravljanje klime, glasbe in navigacije.

Armaturna plošča vključuje 1,1 metra širok zaslon “HyperVision”, sestavljen iz treh Mini LED zaslonov z ločljivostjo 108 PPD. Sistem omogoča prikaz voznih podatkov, multimedije, kamer za mrtvi kot in prilagodljivih pripomočkov. Poganja ga procesor Snapdragon 8 Gen 3 z zagonom v 1,35 sekunde in zmožnostjo posodobitev prek OTA v 15 minutah.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Opremljen je tudi z varnostno kletko

Varnost je bila pri YU7 zasnovana brez kompromisov. Šasija je izdelana iz jekla trdnosti 2.200 MPa, dopolnjena z 20-v-1 aluminijastim odlitkom in kombinirano karoserijo iz jekla in aluminija, ki ustvarja t. i. "oklepno kletko". Baterijski paket ima ojačano zaščitno školjko z balistično prevleko, testirano v več kot 50 pasivnih testih trkov.

Vsaka različica je serijsko opremljena s sistemom Lidar, Nvidiino platformo Drive AGX Thor (700 TOPS), 4D mmWave radarjem in ALD-premazanimi kamerami. Asistenčni sistem je plod Xiaomijeve lastne razvoja, zmožen popolnoma avtonomne vožnje v prihodnjih posodobitvah.

YU7 meri 4.999 mm v dolžino, 1.996 mm v širino in 1.608 mm v višino, z medosno razdaljo 3.000 mm. Teža vozila je odvisna od izvedbe in znaša med 2.140 in 2.460 kg. Na voljo bodo platišča velikosti 19 in 20 palcev, karoserija pa bo barvana v devetih barvnih odtenkih, vključno z zeleno, navdahnjeno z kolumbijskimi smaragdi, oranžno in titanovo kovinsko.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Počasen vstop, a velik korak za Xiaomi

YU7 bi moral biti javnosti razkrit že aprila na avtosalonu v Šanghaju, a je bil dogodek prestavljen zaradi smrtne nesreče z enim izmed Xiaomijevih avtonomnih testnih vozil. Podjetje je nato izvedlo notranji varnostni pregled in posodobilo protokole za komunikacijo z javnostjo.

Xiaomijev YU7 predstavlja naslednji pomemben mejnik na poti podjetja iz sveta pametnih telefonov v avtomobilsko industrijo. Po uspehu limuzine SU7 zdaj ciljajo na hitro rastoči segment električnih SUV-jev. Glede na specifikacije in opremo pa lahko YU7 pričakujemo tudi na evropskih cestah – če ne v prihodnjem letu, pa kmalu zatem.

Xiaomi YU7
Xiaomi

Kljub navdušenju nad novim modelom YU7 pa Xiaomi še vedno ni povsem presegel negativne publicitete zaradi modela SU7, s katerim je podjetje marca 2024 vstopilo na trg električnih vozil. Po nekaj nepojasnenih nesrečah se je podjetje znašlo pod drobnogledom javnosti in regulatorjev. Dogodek je sprožil notranje preiskave in revizijo varnostnih protokolov, obenem pa je vplival tudi na padec prodajnih številk, kljub začetnemu uspehu. Sledile so še težave s kvaliteto izdelave in slabo komunikacijo z javnostjo. Xiaomi odtlej intenzivno vlaga v izboljšave varnostnih sistemov in transparentno komunikacijo, da bi povrnil zaupanje uporabnikov in utrdil svojo novo vlogo proizvajalca električnih vozil.

Elon Musk razočaral delničarje: podjetje bo zapustil le v enem primeru