Morda je kakšnega od tehničnih podatkov za zdaj še treba vzeti z rezervo, a celoten paket deluje zelo obetavno.
Kitajski avtomobilski proizvajalec Zeekr, premijska znamka v lasti skupine Geely, pripravlja širitev svoje modelske palete. V drugem četrtletju letošnjega leta bo na domačem trgu predstavil svoj prvi električni karavan, Zeekr 007 GT, ki bo kasneje prispel tudi v Evropo pod imenom Zeekr 7 GT. Po podatkih kitajskega ministrstva za industrijo in informacijsko tehnologijo bo ta model ponujal izjemen doseg do 825 kilometrov na enem polnjenju, kar ga uvršča med vodilne v svojem segmentu.
Napredna platforma in zmogljive baterije
Zeekr 007 GT temelji na platformi PMA2+, ki si jo deli s svojo limuzinsko različico Zeekr 007. Ta modularna arhitektura izvira iz platforme SEA, ki so jo razvili v evropskem razvojnem centru Zeekr Technology na Švedskem. Model je bil v preteklih mesecih večkrat opažen na cestnih testih ob boku Porscheja Taycana in Audija RS6, kar kaže na ambicije znamke pri uveljavljanju v višjem avtomobilskem razredu.
Model bo na voljo z dvema baterijskima sklopoma, ki ju proizvaja podjetje CATL. Osnovna različica bo uporabljala 75-kWh litij-železo-fosfatno (LFP) baterijo, ki omogoča hitro polnjenje zahvaljujoč 800-voltni arhitekturi. S sistemom polnjenja 4.5C bo mogoče baterijo napolniti od 10 do 80 odstotkov v vsega 10,5 minute. Ta baterija zagotavlja doseg 650 kilometrov pri pogonu na zadnja kolesa (RWD) oziroma 585 kilometrov pri štirikolesnem pogonu (4WD).
Naprednejša različica bo imela 100-kWh NMC baterijo, ki prav tako podpira ultra hitro polnjenje. Po podatkih proizvajalca bo mogoče v samo 15 minutah napolniti dovolj energije za 610 kilometrov vožnje, kar je eden najboljših rezultatov med serijsko proizvedenimi električnimi vozili. Pri tej različici bo doseg dosegel 825 kilometrov pri zadnjem pogonu oziroma 730 kilometrov pri štirikolesnem pogonu.
Zmogljivosti in tehnične podrobnosti
Zeekr 007 GT bo na voljo v dveh konfiguracijah pogona. Različica RWD bo opremljena z enim elektromotorjem na zadnji osi s 310 kW (416 KM), medtem ko bo 4WD različica dodala še sprednji elektromotor s 165 kW (221 KM). Skupna moč štirikolesno gnane različice bo tako znašala 475 kW (637 KM), kar pomeni.
Karavanskarazličica bo imela dimenzije 4.864 mm v dolžino, 1.900 mm v širino in 1.445 mm v višino, medosna razdalja pa bo merila 2.925 mm. Glede na razpoložljive informacije bo model na voljo z 19- in 20-palčnimi platišči, za boljše udobje in zmogljivost pa bo poskrbelo zračno vzmetenje. Na ta način bodo rešili tudi eno glavnih pomanjkljivosti limuzinskega modela Zeekr 007, ki je imel le 119 mm oddaljenosti od tal. Avto bo imel tudi opcijsko vlečno kljuko.
Prihod na evropski trg
Zeekr 007 GT bo v drugi polovici leta najprej lansiran na kitajskem trgu, nato pa bo dosegel tudi evropske kupce, kjer bo na voljo pod imenom Zeekr 7 GT. Znamka Zeekr se že uveljavlja na evropskem trgu in je trenutno prisotna v državah, kot so Nizozemska, Norveška in Švedska.
Kakšna bo njegova končna cena in kako se bo v Evropi odrezal v primerjavi s konkurenco, bo znano v prihodnjih mesecih.
Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?