Najprej bo zaprt, potem pa kar nekaj časa močno oviran promet na enem izmed najpomembnejših in najbolj obremenjenih odsekov.
V Ljubljani bo ob podiranju nadvoza nad Dunajsko cesto od 4. januarja močno spremenjen promet. Pristojni prosijo za razumevanje, saj del, ki bodo uvod v gradnjo novega potniškega centra, drugače ne morejo izvajati. Ljubljanski župan Zoran Janković voznikom svetuje obvozne poti. "Če se le da, ne z avtom," je pozval.
Nadgradnja železniškega območja ljubljanskih postaj bo po pojasnilih infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek potekala v dveh fazah, vsaka pa bo razdeljena v več podfaz. "Zdaj smo v prvi - začenjamo z nadvozom nad Dunajsko cesto," je dejala na današnji novinarski konferenci.
Začetka gradnje se po njenih besedah veselijo, so pa hkrati zaskrbljeni, saj bo to ogromna obremenitev za vse. "Življenje in vožnja bosta na tem območju prihodnje leto močno otežena, ampak sem prepričana, da smo skupaj vse pripravili tako, da bo stvar tekla najmanj boleče, kar se da," je dejala ministrica in izpostavila, da je končni cilj eden najmodernejših in najlepših potniških centrov v tem delu Evrope.
Izvajalec del je CGP v konzorciju s partnerji SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, GH Holding in Gorenjska gradbena družba. Pogodba v vrednosti 40 milijonov evrov je bila podpisana 20. marca, v delo so jih uvedli 9. junija, rok izvedbe je 18 mesecev.
Da gre za izjemno zahteven projekt, je izpostavil tudi član uprave CGP Edo Škufca. Gradnja bo zahtevna tako z gradbenega kot varnostnega vidika. "Potrudili se bomo, da bo motenj čim manj," je dejal. Gradnja se bo 4. januarja začela s štiridnevno popolno zaporo, ko se bo delalo 24 ur dnevno, nato bodo delali vse dni v tednu v svetlem delu.
Potek zapor sta podrobneje pojasnila vodja mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Maja Žitnik ter Žiga Leban iz Ljubljanskih parkirišč in tržnic.
Dela se bodo začela na južni strani nadvoza. Popolna zapora bo trajala do 7. januarja, v času popolne zapore pa bo obvoz preko Celovške, Drenikove, Samove in Tivolske ceste ter v obratni smeri. Pešci bodo preusmerjeni preko železniškega podhoda.
V drugi fazi bosta vozna dva pasova v smeri sever in dva vozna v smeri jug. Ostala bo polna zapora obeh pločnikov, s tem, da se bo na zahodni strani vzpostavil koridor za pešce in kolesarje. Ta faza bo predvidoma trajala do 21. februarja.
V naslednji fazi, predvidoma do konca marca, bodo odprli še dva dodatna pasova, tako da bosta ostala popolnoma zaprta pločnika, trije vozni pasovi po Dunajski cesti pa bodo prevozni. Od aprila do 26. junija bodo ostale še delne zapore pločnikov.
Po tem datumu se bodo vse zapore ponovile zaradi izvedbe del na severni strani nadvoza.
Janković v času zapor računa na dobro sodelovanje redarstva in policije pri zagotavljanju pretočnosti prometa. "Predvsem pa računam na strpnost in pozivam vse voznike, tako meščane kot tiste, ki prihajajo v Ljubljano, da pot načrtujejo, ali z manj avtomobili, se pravi, da gre več ljudi v isti avto, ali pa se izogibajo temu delu," je dejal.
Dve leti bo ta del mesta izjemno obremenjen. "Ne zapirati križišč, ne imeti telefona v roki. Treba je biti strpen in solidaren," je pozval in ocenil, da bi bile prometne razmere na tem območju lahko ves dan takšne, kot so danes v času prometne konice med 15. in 17. uro. "Projekt je prepotreben," je dejal.
Ministrica Bratušek je danes še spomnila, da je direkcija za infrastrukturo že objavila razpis za fazi B in C. "Rok za oddajo ponudb je 5. januar 2024 in mi si želimo, da bi tistega, ki bo izbran, nekje do aprila ali maja uvedli v delo," je dejala.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"