BMW-jev skrivni Projekt i

15. 7. 2010
Deli

V BMW-jevih razvojnih prostorih po vsem svetu, zlasti pa v štabu v Münchnu, se vodi skriven projekt, imenovan Project i oziroma Projekt i.

Njegov cilj je na trg splaviti družino malih električnih vozil, ki bodo sedanjemu svetu prinesli pravo revolucijo, saj bodo BMW-jevi predstavniki te družine imeli v zadek vgrajene motorje, pogon bo prav tako tam, prtljažnik bo tudi spredaj, sestavni deli teh avtomobilov pa bodo tudi iz ogljikovih vlaken, zaradi česar bo njihova teža manjša od tone.

Če upoštevamo, da baterije električnega avtomobila prinesejo največ balasta, so si BMW-jevci vsekakor zadali visok cilj. Uporaba ogljikovih vlaken v svetu je v velikem porastu – zagotavljajo namreč veliko trdnost ob majhni masi. Za zdaj je glavna težava njihova visoka proizvodna cena, hkrati pa se v nesreči poškodovanih delov iz ogljikovih vlaken v veliki večini primerov ne da popraviti, saj se zdrobijo. Zamenjava namesto popravila pa lahko pomeni dodatne stroške.

Uporaba karbona in njegova sestava sta prava znanost. Gre za kombinacijo različnih veziv, načina polaganja in prepletanja delov ter postopka 'peke'. Ni še znano, kako se bodo BMW-jevi električni avtomobili imenovali in kakšna bo njihova cena. Mogoče bo pred številko črka i ali E, verjetno pa bodo stali od približno 20 tisočakov.

BMW namerava že na IAA v Frankfurtu 2011 predstaviti prvi prototip prihajajoče družine (verjetno se bo imenoval Megacity), ki ji bo leta 2013 predvidoma sledil trivratni štirisedežnik, dve leti kasneje prav tako trivratni dvosedežnik, čez nekaj let pa še petvratni petsedežnik. I-ji bodo glede na konfiguracijo (število vrat in sedežev) različno dolgi, od manj kot 3, 40 metra do okoli 4, 20, kar pomeni od razreda Minijev do skoraj spodnjega srednjega razreda. Skladno z različnimi dolžinami bodo imeli iji tudi različne medosne razdalje.

Vsa elektrodružina, če ji lahko tako rečemo, bo pokrila širok spekter uporabnikov, od tistih, ki bodo potrebovali prostoren električni avtomobil v stilu enoprostorca, do tistih, ki jim bo dovolj mali in okretni dvosed. Srce BMW-jevih ijev bodo elektromotorji in litij-ionske baterije, ki se bodo lahko polnile prek električne vtičnice in prek regeneracije zavorne energije.

Ker bodo motorji (električni in bencinski/dizelski za podaljšanje dometa) vgrajeni zadaj, poleg njih pa brezstopenjski menjalniki, bodo Bavarci baterije pomaknili čim bližje prednji osi, da bi bila teža razporejena optimalno. Poleg povsem električnih ijev bodo obstajali tudi hibridni – od 'mehkih' do 'velikih', ki se bodo lahko premikali zgolj na elektriko, trivaljni bencinski/dizelski motor pa bo služil kot generator.

Za BMW-jeve ije bodo značilni zelo nizki stroški, povezani s porabo energije. O moči motorjev, njihovi konfiguraciji in dometu je za zdaj še prezgodaj govoriti, saj gre razvoj na tem področju naprej z zelo hitrim tempom.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"