Čakanje na Q1 se podaljšuje

20. 6. 2018 | Tomaž Porekar
Deli
Čakanje na Q1 se podaljšuje (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Pričakovanja, da bo Audi svojo ponudbo tudi med modeli z oznako Q razširil navzdol, so že stara. A najrazličnejše ovire prihod te novosti vedno znova zakasnijo.

Vseeno pa se zdaj res približuje čas, ko bodo tudi Audijevi kupci lahko posegli po še manjšem križancu, kot je za zdaj najmanjši – Q2. Napovedi, kako bo zasnovan novinec, segajo od tega, da bo nekakšen 'mini SUV', pa do tega, da bo le malenkostno više nasajen novi A1. Kakšen bo verjetni videz, seveda vidite na naši sliki. Naprodaj bo v prvih mesecih leta 2020, razkrit pa že nekaj prej, morda celo na avtomobilski razstavi v Frankfurtu septembra 2019. Pod pločevino novinca bodo konstruktorji pripravili nekakšno mešanico znanih tehnoloških rešitev na platformi MQB, ki so jih pripravili za uporabo pri številnih novostih v Volkswagnovem koncernu. Celotni tehnološki paket bo najbliže novemu Audiju A 1, pa tudi sorodnika z imenom Seat Arona in še nerazkriti Volkswagen T-Cross mu bosta blizu.

Q1 bo vsekakor najkrajši Audi s to začetno črko z le nekaj več kot štirimetrsko dolžino. Za zdaj je znano, da naj bi Q1 svojim kupcem ob osnovnem sprednjem pogonu ponujal tudi možnost izbire štirikolesnega Quattra, kar je navsezadnje za to znamko tudi najbolj logično. Osnovna ponudba bo nekaj bolj premijska, a pri motorjih se začne pri tistem, kar bomo našli tudi v A1, torej litrskem turbobencincu, verjetno s 110 'konji'. Tudi hibridna tehnika naj bi čez približno leto dni že serijsko delovala pri teh najmanjših motorjih, saj pri Audiju mrzlično iščejo primerne rešitve za čim nižje vrednosti CO2 pri vseh svojih avtomobilih. Sistem, ki smo ga že spoznali v največjih Audijih, je za uporabo v Q1 sicer predrag, a glede na to, da je Škoda že pokazala koncept na enaki platformi z 48-voltno hibridno rešitvijo, očitno obstaja tudi cenejša različica tovrstne hibridizacije.

Glede najrazličnejših asistenčnih tehnoloških rešitev pri Audiju ne bo težav, na voljo bo skoraj vse tisto, kar sicer ponujajo v večjih modelih. Če bodo kupci le pripravljeni seči dovolj globoko v žep, bo torej tu možnost delne avtonomne vožnje pri nižjih hitrostih za udobnejše počutje, če se voznik znajde v vse pogostejših prometnih zastojih. Manj podpore bodo kupci imeli glede vožnje po terenu, saj bo tudi ta Audi z oznako Q preveč fin in preveč premijski, da bi ga običajni kupci brez slabe vesti peljali na sprehod čez drn in strn.

Audijevi konstruktorji se morajo zelo angažirati ob naporih uprave, da bi se s svojo ponudbo pri križancih in mestnih terencih čim prej izenačili z obema nemškima premijskima tekmecema. Tako je bil pravkar predstavljen novi Audi Q8, letos poleti bodo pri Audiju ponudbo dopolnili še s prvim povsem električno gnanim SUV-om, ki bo imel že znano ime – E-Tron. Jeseni je na sporedu še prenova pomembnega Audijevega igralca med 'kuji', torej Q3. Za prihodnje leto je na seznamu novosti pred Q1 še tisti z oznako Q4. Ofenziva je torej popolna.

Podobno je tudi pri drugih Audijevih modelih. Tako na primer še ni znan datum razkritja novega Audija A1 – verjetno bo to septembra ali oktobra, a za zdaj še ni potrjeno, ali bo Audi sodeloval na letošnji pariški avtomobilski razstavi. Znano je, da bo začetek dobave prvih Audijev A1 iz Seatove tovarne v katalonskem Martorellu, kjer so do zdaj izdelovali Q3, nekje proti koncu leta 2018. Leto pozneje bo od tam prišel tudi Q1.