Citroën C4 in DS4: prvi oktobra, drugi 2011

17. 4. 2010
Deli

Citroën že nekaj časa testira dva nova člana spodnjega srednjega avtomobilskega razreda. Prvi je novi C4, drugi pa DS4, oba pa imata zgled v ženevskem prototipu DS High Rider.

Novi C4 bo oblikovna nadgradnja malega C3, ki je francosko znamko zapeljal v novo oblikovalsko smer. Znak proizvajalca bo nad motorno masko, ki bo spomnila, tako kot luči, na novega C3. Na klasično kombilimuzinskem zadku bodo povsem nove luči. Novi C4 se bo predstavil na oktobrskem avtomobilskem salonu v Parizu.

Po merah bo podoben aktualni generaciji, njihovo drobno povečanje pa bo še posebej v veselje potnikom, saj bo v notranjosti več prostora, C4 pa bo konkurenčen tudi s prtljažnikom.

Bencinsko motorno zgodbo bo začel VTi 95 s 95 'konji' in okoli 135 Nm navora ter povprečno porabo okoli šest litrov na 100 prevoženih kilometrov, dizelsko pa 1, 6-litrski HDi z okoli 90 'konji'. Pri bencinskih pričakujemo še 1, 6-litrski VTi s 120 'konji' in THP s 150 'konjiči'.

Ni izključeno, da se bo v novem C4 pojavil tudi hibridni pogonski sklop. Pod motornim pokrovom novinca pričakujemo tudi nove bencinske motorje, ki bodo imeli tri valje in bodo prisilno polnjeni prek turbopuhal.

DS4 . .

Na zimskih testiranjih na severu Evrope pa je bilo poleg zamaskiranih prototipov prihajajočega Citroëna C4 opaziti še podobno pločevino – podobno po sprednjih lučeh in po uporabi plastičnih pokrival. V vsem drugem zamaskirani novinec ne spominja na C4.

Je bolj dvignjen od tal, strešna linija je bolj kupejevska, zadnje luči so povsem drugačne. Dame in gospodje, gre za predserijsko uprizoritev ženevskega koncepta High Rider in napoved prestižnega brata novega C4, model DS4.

Vohunske fotografije razkrivajo še podaljšano sprednjo šipo (po vzoru C3-jeve), izkušnje s konceptnim DS Insidom, iz katerega je kasneje nastal DS3 (pri nas so ga začeli prodajati 1. aprila), pa dajejo slutiti, da bo serijski DS4 enak kot koncept DS High Rider, kar nakazujejo tudi ilustracije.

A s pomembno razliko! DS4 bo petvratni, in ne trivratni, kot je bil razstavljen v Ženevi. Šipe bodo na straneh zadaj precej majhne, spredaj se bo DS4 od C4 ločil predvsem po drugačni motorni maski, ki bo vsebovala Citroënov znak. Zadek bo povsem drugačen, v njem pa bo v primerjavi s C4 prtljažnik drugačnih mer.

Čeprav bo DS4 bolj dvignjen od tal, ne bo zasnovan kot klasičen SUV, ampak bolj kot križanec. Ne bo imel štirikolesnega pogona, ampak se bo poganjal kot njegov platformodajalec C4 s sprednjim kolesnim parom. Za zahtevnejše kupce bo Citroën zelo verjetno ponudil ESP-sistem z možnostjo izbire njegovega delovanja.

DS4 naj bi bil v primerjavi z aktualnim C4 nekoliko krajši. Motorji bodo izvirali iz C4, vključno s kraljem serije 1, 6-litrskim turbom z 200 'konji'. Poleg tega agregata pričakujemo še 1, 6-litrskega s 150 'konji' in 2.0 HDi s 160 'konji'. DS4 se bo začel prodajati prihodnje leto.

Ilustracije: Bojan Perko

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja