Konec leta prihaja nova Opel Astra, nova Volkswagnov Golf in Renault Megane sta naprodaj že od lanskega leta, v naslednjem pa se jim bo pridružil povsem novi Ford Focus. Vohunskih fotografij zaenkrat še ni, so le ilustracije, ki napovedujejo novo generacijo Fordovega predstavnika v spodnjem srednjem avtomobilskem razredu.
Novega Focusa, ki zelo verjetno prihaja že v naslednjem letu, bo odlikovala drzna oblika, s katero bo Modri oval utišal vse nezadovoljneže nad sedanjim preveč mlačno oblikovanim Fordom. Novi Focus najprej prihaja kot petvratna kombilimuzina, potem pa kot kupe, s čimer se bo zgledoval po Meganu, in limuzina.
Kupejevski Focus naj bi bil za vsaj tisočaka cenejši in s tem bo pomenil vstopni model v svet novega Focusa. S kupejevskim Focusom, ki se bo oblikovno precej razlikoval od petvratnega, bo Ford lovil predvsem mlajše kupce. V pogumno zasnovani notranjosti, kjer bo velik napredek storjen tudi na področju izdelave in izbire materialov, bo nameščen tudi poseben gumb za upravljanje s klimatsko napravo, navigacijo in avdio sistemom.
Tudi tehnično bo zapeljal novi Focus korak naprej. Powershift imenovani menjalnik z dvema sklopkama, ki je sicer že v prodaji, bo zamenjal samodejni menjalnik, vsebina pod motornim pokrovom bo vsebovala tudi več prisilno polnjenih agregatov z neposrednim vbrizgom. Eden takšnih primerkov, a dobavljiv verjetno šele od leta 2011, je litrski bencinski motor s 66 kilovati (90 "konjev"), ki bo obstajal tudi v močnejši različici.
Nekaj bencinskih in dizelskih motorjev sedanje Focusove generacije bodo fordovci prenesli tudi v novega in na izbiro dodali še 1, 6-litrski bencinski motor s 110 kilovati in 132 kilovati (150 in 180 "konji"). Novi dvolitrski dizel bo stregel 125 in 147 kilovatov (170 in 200 "konjev"), pod njim pa bo še novi 1, 6-litrski turbodizel v več različicah moči. Poseben poudarek bo pri novem Focusu veljal tudi za področje varnosti.
Napovedujejo motorni pokrov, ki se bo v primeru trka s pešcem dvignil in zmanjšal poškodbe, predvsem pa preprečil, da bi se pešec dotaknil trdih delov motorja. Povečanje Fordovih aktivnosti na področju varovanja pešcev ne čudi, saj Evropa pripravlja strožje predpise na tem področju.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del