Fordov 500

Okoli novega Forda Kaja (njegov predhodnik je bil predstav­ljen že pred 11 leti) so se začele stvari odvijati že marca 2005 na avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer sta se Fiatov šef Sergio Marchionne in Fordov evropski šef Lewis Booth začela pogovarjati o skupni izdelavi dveh mestnih avtomobilov, o nasledniku Forda Kaja in Fiatu 500, obujeni retro legendi.

17. 11. 2007

Za sodelovanje so se odločili zaradi nižjih stroškov razvoja in izdelave ter zaradi dviga kakovosti izdelave. Dogovor je bil podpisan jeseni 2005 v Frankfurtu, dve leti kasneje pa je Fiatov 500 na mednarodnem salonu v Nemčiji že dočakal svetovno premiero. Retro Fiat je torej že na trgu, na prihod Kaja pa bo treba počakati še nekaj mesecev.

Vohuni so v okolici zahtevne steze v Nürburgringu ujeli prve prototipe, ki so se pojavili ravno v času, ko so v Frankfurtu odkrivali Petstotico. Fiatov projektni vodja Alfredo Altvilla je razložil, zakaj prihaja Ka na trg pozneje kot Fiat 500: »Pravzaprav smo projekt 500 začeli že, ko se je pojavil Ford.« Tako je bilo potrebno nekaj časa za prilagoditev strojev.

Kaja bodo, tako kot Fiata, proizvajali v Fiatovi tovarni na Poljskem. Malčka bosta imela skupne precej tehnike, tudi motorje. V Kaju tako pričakujte 1, 2-litrski 69-‘konjski’ in 1, 4-litrski 16V 100-‘konjski’ bencinski motor ter 1, 3-litrski Multijet s 75 ‘konji’.