Če iz napovedi o razvoju avtomobilske industrije sklepamo, da bo okroglo četrtino avtomobilov v bližnji prihodnosti poganjala elektrika, pa še vedno ostane tri četrtine klasičnih avtomobilov. Tu je za Volkswagen seveda najpomembnejši Golf.
Njegov osmi rod bo ohranil osnovno zasnovo, torej bo narejen na platformi MQB, ki pri Volkswagnu in preostalih znamkah skupine še širi pomen in doseg. Ni več daleč, ko bo tudi manjši Polo postal član 'družine' avtov, zasnovanih na modularni sestavljanki s prečno postavljenim motorjem. Uspešnost konstrukcijske zasnove je velika, z njo je Volkswagen močno zmanjšal stroške izdelave svojih avtomobilov. Pri Golfu VIII bo tako kar precej ostalo nespremenjenega, a to na tistih delih, ki jih kupec ne opazi. Pri spremembah in dopolnitvah pa so se posvetili dvema področjema: obliki ter vsebini elektronske varnostne in zabavne opreme.
Trezna posodobitev oblike
Oblikovalci pri Golfu VIII seveda niso imeli takšne svobode, da bi lahko od njih pričakovali povsem drugačen videz avtomobila. Na sprednjem delu bo za osvežitev poskrbela kombinacija drugačne maske in zelo ozkih žarometov. Dovod zraka bo skozi reže spodnjega dela maske pod odbijačem, zgornja maska bo le okrasek. Nove tehnologije svetlečih diod in laserskih žarometov omogočajo ožje 'oči'. Kakšnih drugih pomembnejših okrasnih dodatkov Golf VIII spredaj ne bo dobil. Precej več pa bo oblikovnih razlik med tri- in petvratnim v zadku. Prvi ostaja v programu in bo nadomestil tudi zdaj že ukinjeni Scirocco. Tudi pri petvratnem bo zadek nekoliko bolj poševno padal proti koncu avtomobila. Posledica: bolj poševen zadnji stebriček, a ta bo še naprej značilno širok.
Trivaljniki in štirivaljniki
Glede motorne opreme dokončnih podatkov o tem, kaj bodo vgrajevali, nekaj več kot dve leti pred začetkom izdelave Golfa VIII še ni. Pričakujemo pa seveda lahko vse tisto, kar poznamo iz dosedanjega, ki je bil pravkar prenovljen (bolje bi bilo zapisati osvežen). Osnovo bo torej tvoril turbobencinski trivaljnik z litrsko prostornino, nato pa bodo kupci izbirali med manj in bolj močnim štirivaljnikom s poldrugim litrom prostornine. Za najmočnejše Golfe (seveda tudi tiste z oznakami GTI ali R) bo na voljo dvolitrski motor s tremi različicami zmogljivosti. Tudi pri turbodizlih ne bo velikih sprememb. Na voljo bosta dva, 1,6- in dvolitrski, zadnji prav tako kot do zdaj v treh različicah. Z zdaj veljavnimi standardi glede izpuha po EU6 so dizli postali še veliko bolj očiščeni.
Trostopenjska elektrifikacija
A za sodobnejše pogone pripravljajo tri stopnje Golfove elektrifikacije. Osnovna bo lahek hibridni dodatek, pri katerem bo povezavo med majhnim startnim generatorjem in motorjem zagotavljal pogon na jermen, majhna baterija s kapaciteto zgolj 0,4 kilovatne ure pa bo poskrbela za dobavo energije v elektromotor z močjo 15 kilovatov. Ta bo zadoščal za začetno premikanje ter samostojno (avtonomno) parkiranje. Druga stopnja bo priključna hibridna tehnika, kot jo pod oznako GTE iz Golfa že poznamo, od začetka prodaje osmega rodu pa bo na voljo tudi e-Golf s precej zmogljivo baterijo za zagotavljanje dosega več kot 400 kilometrov.
Vseobsežna elektronika
Še več novosti bo na področju elektronskih podpornih sistemov. Elektroniki se najbolj posvečajo novemu info-zabavnemu sistemu, kjer bo za izbiro funkcij poskrbel nov sistem glasovnih ukazov, ta naj bi prepoznaval številne jezike in celo dialekte (upajmo, da tudi slovenske!). Za uporabo bodo pripravljene številne nove aplikacije, ki naj bi vsakodnevno uporabo avtomobila še bolj omrežile. Tudi na področju avtonomne vožnje naj bi pri Golfu VIII ponudili precej novosti, ena od najpomembnejših bo samodejno parkiranje. Precej bolj zanesljivo bo tudi avtonomno vodenje avtomobila v primeru zastojev ali naleta, kjer se bo Golf avtonomno pomikal s pomočjo bolj zmogljivih radarjev in kamer, ki bodo poskrbeli za varno ustavljanje in spremljanje prometa.
besedilo: Tomaž Porekar · risba: Bojan Perko