Golf VI: Evolucijski napredek

2. 2. 2008
Deli

Z evolucijo je, če je ta premišljena in strokovno zasnovana, mogoče le napredovati. Volkswagnov Golf šeste generacije tako ne bo nemški skok v neznano, temveč preračunan korak naprej, ki pa bo poleg oblikovne svežine prinesel tudi nekaj tehničnih poslastic.

To velja zlasti za prednji del, ki bo nosil nov Volkswagnov obraz, kakršnega smo že pokazali v prejšnji številki, ko smo predstavili novega Pola (2009). Za Golfa značilni široki boki v višini C-stebričkov ostajajo. Vrata prtljažnika so strma, kar govori v prid prostornosti na zadnji klopi in velikosti prtljažnika. Ta bo največji v kombijevski različici, ki pa jo bomo zaradi razumljivih razlogov (Variant je na trg prišel komaj lani) pričakali šele leta 2010.

Pod pločevino bo že znana, a seveda izboljšana osnova. Zadnje vpetje naj bi bilo manj zapleteno (in cenejše! ), po zagotovilih virov pa naj bi slovo večvodilne zadnje preme pospremili z novo geometrijo vpetja, ki naj ne bi negativno vplivala na dobro vodljivost. Volanski mehanizem, podvozje in zavore bodo le malenkostno dodelani, saj v Wolfsburgu ne vidijo potrebe po korenitejših spremembah.

Pri motorjih Golfa VI bo aktualna uporaba manjših prostornin in večja razširjenost turboagregatov kombinacija, ki bo skrbela za nižje emisije škodljivih izpustov in manjšo porabo goriva. Prostorninsko najmanjši motor bo 1, 2-litrski turbo štirivaljnik s 105 ‘konji’ in 175 Nm navora, ki pa naj bi bil na voljo šele v drugi polovici prihodnjega leta. Nad njim bodo 1, 4-litrski turbobencinarji, ki bodo zmogli 120, 150 in 170 ‘konjev’.

Dvolitrski TFSI bo še naprej kraljeval v Golfu GTI (z računalniškim programom smo ‘slekli’ zamaskiranega Golfa VI in pokazali, kako bi bil lahko videti novi GTI), ki bo lahko po vzoru Audija TTS dobil nekaj več moči. Govori se, da bi imel lahko Golf VI GTI okoli 265 ‘konjev’. Na turbodizelski strani bo Volkswagen predstavil novo generacijo 1, 6-litrskih dizlov z vbrizgom po skupnem vodu in z močjo od 75 do 105 ‘konjev’, ki bodo vgrajeni v Pola, močnejši pa se bo znašel tudi v Golfu. Tam bodo zagotovo vladali dvolitrski TDI-ji s 140 oziroma 170 ‘konji’ in kasneje še najmočnejši dvolitrski 204-‘konjski’ TDI.

Volkswagnovi tehniki se ukvarjajo tudi z drugimi pogoni, od takega na zemeljski plin do hibridnih pogonov. Do njihovega prihoda pa bo najvarčnejši Bluemotion. Menjalniki bodo šeststopenjski ročni in samodejni, poleg šeststopenjskega DSG-ja pa bo že v Golfu V debitiral sedemstopenjski DSG.

Šesta Golfova generacija naj bi za priljubljenost skrbela tudi zaradi nove oblike. Čeprav so prototipi Golfa VI še zamaskirani, smo si drznili pokazati nekaj ilustracij na temo nove Šestice, ki bo oblikovno zagotovo izrazitejša od sedanje, verjetno prvič v zgodovini pa naj bi se Golf predstavil celo kot avtomobil, ki meri (tudi) na čustva kupcev. Bomo videli, kaj nam bo pripravilo moštvo Walterja de’Silve.

Novemu Golfu bi moralo dobro kazati, saj je narejen na preizkušenih temeljih, ki so le še nadgrajeni. Nobenega izumljanja tople vode. To pa zna prepričati marsikoga, mar ne?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja