Toyotin predstavnik med malimi avtomobili je v zadnjih letih po velikosti capljal za konkurenco. Medtem ko so se drugi, na čelu s Volkswagnovim Polom, Peugeotom 207, Renaultom Cliom in drugimi, že močno približali ali celo presegli magično mejo štirih dolžinskih metrov, je Yaris ostajal majhen, a kljub temu notranje prostoren.
Vohuni so tokrat že prišli na sled novemu modelu, ki naj bi v dolžino in širino nekoliko zrasel, čeprav bo Yaris še vedno ohranil kompaktne zunanje mere. Oblikovno ne bo revolucije, saj je pod lepilnim trakom mogoče opaziti osnovne poteze aktualne generacije. Novi Yaris, predstavili naj bi ga prihodnje leto, prodajati pa ga bodo začeli predvidoma v letu 2012, bo obstajal v tri- in petvratni izvedbi, pa tudi v limuzinski podobi. Štirivratno konfekcijsko številko je Yaris nosil že v aktualni generaciji, a v Evropi ni bila naprodaj.
Oblikovno bo novi (kombilimuzinski) Yaris bolj športen, drznejši, a še vedno oblikovno všečen tudi starejšim. Na zunanjosti je mogoče opaziti spremembe, ki nakazujejo, da se bo Yaris po opremljenosti približal večjim bratom. Poglejte le stranska ogledala, v katerih se skrivajo smerniki. V notranjosti ostajajo centralno nameščeni merilniki, ki so Yarisova značilnost. Če se bodo Japonci z novincem hoteli potegovati za najzahtevnejše kupce, bodo morali pri novem Yarisu posodobiti materiale notranjosti.
Pričakujte, da bo ta nekoliko prostornejša od obstoječe. Zelo verjetno bodo pri novem Yarisu ohranili koncept zadnje sedežne klopi, ki se zloži v ravno dno in je vzdolžno pomična, kar omogoča priročno povečanje ali zmanjšanje prtljažnika. Novost na tehničnem področju bo hibridni Yaris. Za zdaj je še vprašanje, kateri motor bo vgrajen v hibridnega Yarisa. Bo to 1.8 iz Priusa? Naj spomnimo, da je Yaris zadnje generacije že obstajal s prostorninsko tako velikim motorjem, a je tudi res, da TS ni bil hibrid, torej ta motor ni bil sparjen z elektromotorjem in baterijami.
Prav zaradi prostorske potrate tako velikega motorja in hibridnega sklopa so se pojavile govorice, da naj bi pri Toyoti pripravljali manjši hibridni agregat. Bomo videli. Hibridni Yaris se bo v boju za kupce malih varčnežev pridružil prihajajočemu hibridnemu Hondinemu Jazzu. Pričakujemo, da bo prodaja novega Yarisa slonela predvsem na obstoječih motorjih, to je 1, 33-litrskem in 1, 0-litrskem bencinskem ter na 1, 4-litrskem dizlu D-4D.
Ilustracija: Bojan Perko
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del