Mercedes-Benz razred E: Nov obraz za nov začetek

27. 9. 2008
Deli

Pri Mercedes-Benzu bodo prihodnje leto s predstavitvama novega CLK-ja in razreda E uporabili nov oblikovalski jezik, ki bo avtomobilom s trikrako zvezdo nadel nov prepoznaven obraz z dvema paroma prednjih luči.

Nov obraz za nov začetek, bi lahko dejali, saj je aktualna generacija Mercedes-Benzovega E-ja leta 2002 startala vse prej kot uspešno. Najprej težave z elektroniko, potem pa so zaradi zavornega SBC-ja doživeli celo enega največjih vpoklicev pri Daimlerju. Zaradi teh težav je bila načeta podoba razreda E, ki se bo prihodnje leto, verjetno že na marčevskem avtomobilskem salonu v Ženevi, predstavil s povsem novo podobo.

Okoli klasične Mercedes-Benzove maske bodo štiri ostro zarezane luči. Oblika bo še naprej elegantna, a bolj dinamična, za kar bodo 'krive' tudi zadnje (LED) luči, prav tako nove in oblikovno oddaljene od sedanjih. Športnost zahtevata prihajajoča novinca BMW 5 in Audi A6, dokazi, da bo tudi novi E bolj dinamično oblikovan, pa so tudi na vohunskih fotografijah s testiranj.

Novi E bo napredoval tako na tehničnem področju kot na področjih, varnosti in udobja. E bo kupce prihodnje leto razvajal tudi s kopico sistemov, ki lajšajo vožnjo. Samodejno bo uravnaval vožnjo po voznem pasu (če bo voznik zapeljal z voznega pasu, bo E na to opozoril z vibracijami na volanu, če ne bo odziva, pa bo sam prevzel nadzor in z uporabo ESP-ja postavil avtomobil na pravo pot), med vožnjo in parkiranjem bo v pomoč armadica kamer (tudi za pokritje mrtvih kotov), v E-ju pa naj bi se po novem znašla tudi dva sistema, ki smo ju do sedaj pogosteje srečevali pri konkurenčnem BMW-ju: 'head-up' zaslon in pomoč za vožnjo ponoči (debitirala bo nova generacija, ki prebira tudi prometne znake).

Velika sprememba na Instagramu

Za višjo raven udobja bo med drugim skrbel Harman Beckerjev večpredstavnostni sistem z zvokom Dollby Digital 5.1, navigacija bo podobna kot v C-ju, a s fiksnim barvnim zaslonom, torej brez pomične rešitve kot v najmanjši 'Benzovi' limuzini. Uporabniški vmesnik bo nekakšna kombinacija med tistima v razredih C in S. Iz C-ja so inženirji vzeli tudi sistem prilagodljivega blaženja, ki so ga v E-ju še dodelali in se pri tem odrekli dražjemu podvozju Mercedes-Benza S.

Napoved je takšna, da razred E v nekaterih kategorijah sprva še ne bo na ravni nekaterih najhujših tekmecev: primer je pomanjkanje bencinskih motorjev z neposrednim vbrizgom, saj naj bi sprva E imel le tistega v E 350 CGI. Tudi z Efficient Dynamicsom je BMW korak naprej, saj v Stuttgartu nameravajo E-je s sistemom start-stop opremljati šele od leta 2010. Pride pa hibridni E v obliki E 300 Bluetec Hybrida (dizelski trilitrski V6 z 224 'konji' in 15-kilovatni elektromotor).

Motorna paleta bo sprva v večinski meri povzeta po aktualni generaciji E-ja (z dodelavami), leta 2011 prihaja nova generacija šestvaljnikov, leto kasneje pa še prenova osemvaljnikov. Med motorno ponudbo bo verjetno najzanimivejši 2, 2-litrski 204-'konjski' dizelski štirivaljnik. V novem E-ju naj bi največ pridobili potniki na zadnji klopi, saj bo Mercedes-Benzov razred zrasel s 4, 85 metra na 4, 92 metra.

Za azijski trg, kjer gre od velike trojice Audi-BMW-Mercedes-Benz najbolje Ingolstadtu, bo Daimler po vzoru štirih krogov pripravil še za 20 centimetrov podaljšano različico. Po ženevski limuzini bo jeseni na domačem avtomobilskem salonu v Frankfurtu Daimler predstavil tudi kombijevsko različico E-ja, imenovano T.