Volkswagnovo vodstvo se v teh tednih odloča ali pa se je že odločilo, ali bodo uvedli povsem novo znamko za vrsto modelov, ki jih bodo predstavili kot nizkocenovno ponudbo za številne kupce po vsem svetu.
Ugotovili so namreč, da Volkswagnove znamke za kar slabo petino (devet milijonov) vseh novih avtomobilov na svetovnem trgu nimajo primerne ponudbe, da bi jim konkurirali.
Volkswagen je najprej načrtoval, da se bo tega trga lotil s pomočjo sodelovanja z japonskim Suzukijem, a se njuna zveza ni uresničila. Tako so morali najti nov recept, kako priti do primerne nizkocenovne ponudbe iz lastne izdelave. Projekt pripravlja oddelek za posebne naloge, ki ga vodi Hans Demant. Ena od osnovnih nalog je bila seveda pripraviti zasnovo za vsaj tri različne modele, ki bi jih lahko ponudili, manjšo, a dovolj prostorno limuzino za kitajske kupce, avtomobil majhnih mer za indijske kupce ter velikega petvratnega križanca med kombijem in enoprostorcem za južnoameriške in vzhodnoevropske kupce. Njihova osnovna cena seveda ne sme preseči okvira med 5.500 in 8.000 evri. Zanje ne bodo uporabili prav nobenih novo konstruiranih sestavnih delov, temveč takšne, ki jih v skupini Volkswagen že uporabljajo pri sedanjih modelih. Kljub cenovni meji, ki je precej nizko postavljena, pa bodo imele te novosti osnovno opremo, kot so varnostne blazine, ABS in izhodišče za sodobno infotainment napravo s priključkom na bluetooth vmesnik ter internet.
Seveda so pri zasnovi upoštevali tisto, kar sta do zdaj pri takšni vrsti avtomobilov uveljavila Dacia in prihajajoči Datsun, pa tudi ruska Lada je bila v nekaterih pogledih zgled, kaj ponuditi novim kupcem.
Velikost limuzine in kombija/enoprostorca bo med Polom in Golfom, torej okoli 4,2 metra. Motorji bodo preizkušeni trivaljniki z 1,2 litra prostornine in štirivaljniki z 1,6 litra, odvisno od trgov bodo ti bencinski ali dizelski.
Težave, ki jih mora Volkswagnovo vodstvo razrešiti, niso tehnične ali konstrukcijske narave, ampak so v dilemi glede tega, kako umestiti te novosti. Nekateri sicer želijo, da bi prav zanje ohranili ime Volkswagen, torej avtomobil za vse. A se je znamka do zdaj že po vsem svetu uveljavila kot takšna, ki je namenjena zahtevnejšim kupcem, v Evropi oziroma na domačem nemškem trgu pa celo kot znamka med običajnimi množičnimi in premijskimi.
Tako ima vodstvo na mizi tudi predlog, da bi se novega poglavja v Volkswagnovi zgodovini lotili podobno kot Renault, ki je za Evropo za svojo nizkocenovno ponudbo izbral novo znamko (podobno prav zdaj uveljavlja tudi Nissan z Datsunom). Številni modeli, ki jih ponekod najdemo kot Dacie, pa so drugod v redni Renaultovi ponudbi (v Braziliji in Rusiji). Že zaradi takšne dvojne politike pri Renaultu bo menda tudi Volkswagen pristal pri 13. znamki koncerna. Toda kakšna bo in ali sploh bo, bo jasno konec prihodnjega leta, ko bodo na kitajskem trgu začeli prodajati limuzinsko novost. V začetku leta 2016 bo nato na vrsti tudi model za Rusijo in najbrž tudi za številne vzhodno- in južnoevropske trge. (TP)
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del