Prototipi se vozijo že nekaj časa, testiranja Volkswagnovega Passata nove generacije pa se nezadržno bližajo koncu. Svetovno premiero bosta oba modela, tako limuzina kot kombijevski Variant, dočakala na jesenskem avtomobilskem salonu v Parizu, prodajati pa ju bodo po Evropi in tudi v Sloveniji začeli predvidoma ob prehodu v leto 2011.
Novi Passat bo imel povsem svež videz, ki bo oblikovno sledil smernicam, ki sta jih začrtala nova Golf in Polo pa tudi Sharan in v Ženevi prav tako predstavljeni novi Touareg. Oblika bo tako povsem nova, predvsem z boka bo novi Passat videti bolj dinamičen, a mere naj bi ostale v okvirih sedanje limuzine in Varianta, česar bodo zagotovo veseli tisti, ki si želijo novega Passata, aktualnega pa v garaže pospravijo bolj na tesno.
Kljub podobnim zunanjim meram naj bi bilo v novem Passatu več prostora, saj naj bi novinec gostil daljšo medosno razdaljo in krajše previse. Velik korak so inženirji naredili na področju zadnje preme, ki bo omogočala bolj agilno vodenje skozi ovinke.
Da, Passat bo v novi različici tudi bolj zabaven za vožnjo, prav tako kombi Variant. V osnovi gre pri novi generaciji za evolucijo, a v Wolfsburgu naj bi novincu namenili najmanj 70 odstotkov novih delov.
Zlasti bogat bo seznam s ponudbo dodatne opreme, ki bo vključevala kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, odličen avdiosistem s prostorskim zvokom, aktivni tempomat, sistem samodejnega uravnavanja dolgih žarometov in opozorilnik na menjavo voznega pasu. Velik korak naprej bo opazen tudi pri izolaciji notranjega prostora, saj bo v njej tišje kot v prejšnjih Passatih.
Med bencinskimi motorji bodo kraljevali TSI-ji. Novi Passat se bo tako šopiril s prisilno polnjenimi agregati, a žal na vseh trgih ne več s 3, 6-litrskim V6. Od Golfa GTI bo Passat podedoval 211-'konjski' dvolitrski TSI, med dizli bo kralj dvakrat prisilno polnjen dvolitrski TDI s kar 204 'konji', pod njim pa serija agregatov, ki bo pokrivala razpon moči od 105 do 170 'konjev'.
Ilustracija: Bojan Perko