Novo v Sloveniji: Peugeot 508 RXH

Težko bi dobili avtomobil, ki bi bil večji ljubitelj narave, hkrati pa si ga na brezpotjih sploh ne predstavljamo. Dame in gospodje, na slovenski trg prihaja štirikolesno gnani hibrid z imenom Peugeot 508 RXH.

7. 6. 2012

Od klasičnega kombijevskega Peugeota 508 je RXH za 50 milimetrov višji, za 20 milimetrov ima večji sprednji kolotek in kar za 40 milimetrov izdatnejši zadnji. To niti ni čudno, če predpostavljamo, da ima na zadnji premi 27-kilovatni (37-'konjski') elektromotor, ki deluje v sodelovanju z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 120 kilovati (163 'konji). Čeprav lahko delujeta skupaj, lahko prek vrtljivega gumba uzakonimo samo en način pogona. Elektronika namreč omogoča štiri načine pogona: auto (samodejno), ZEV (električni način, ko dela zgolj elektromotor), sport (višji vrtljaji motorja in bolj trmasto vztrajanje robotiziranega šeststopenjskega ročnega menjalnika v vsaki prestavi) ter 4WD (ko turbodizel poganja prednji kolesi, elektromotor pa zadnji). Zunaj ga boste prepoznali po posebnih dnevnih lučeh z LED-tehnologijo, 18-palčnih platiščih, napisih HYbrid4, plastičnih obrobah na blatnikih in aluminijastih zaščitah prednjega ter zadnjega dela podvozja.

V notranjosti ni večjih sprememb, če ne štejemo merilnika vrtljajev, ki ga je nadomestil prikazalnik porabe energije oziroma polnjenja, če smo popustili stopalko za plin ali zavirali. Elektromotor ima namreč tudi funkcijo generatorja, zato se nikelj-kovinske hibridne baterije (ki prtljažniku 'odžrejo' 160 litrov na še vedno sprejemljivih 400 litrov) pri vsaki vožnji tudi polnijo. Zato ne preseneča podatek o povprečni normni porabi, ki znaša le 4,1 litra, in izpustu CO2, ki je le 107 gramov na prevoženi kilometer.

Z bogato opremo (panoramsko strešno okno, projicirni zaslon, navigacija, ESP, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, tempomat, parkirna tipala, množica varnostnih blazin ...) je treba za tega ljubitelja okolja (hibrid in štirikolesni pogon) odšteti 43 tisoč evrov. (AM)

FOTO: tovarna