Porsche Panamera: Motor spredaj, pogon zadaj

3. 2. 2008
Deli

Po navadi delajo športne avtomobile iz že obstoječih limuzin ali kombilimuzin, kar je načeloma manj težavno kot Porschejeva (obratna) pot. Sloviti nemški izdelovalec športnih štirikolesnikov bo prihodnje leto začel prodajati štirivratnega kupeja, ki ga že kar nekaj časa temeljito testira.

Panamera nastaja v Porschejevem razvojnem centru v Weissachu blizu Zuffenhausena pod kodnim imenom G 1. Obliko je zakrivilo moštvo Porschejevega oblikovalca Michaela Mauerja, ki se je zelo potrudilo, saj po videnih prototipih, ki že skorajda ne skrivajo več serijske oblike tega štirivratnega kupeja, ne kaže, da gre le za raztegnjeno Devetstoenajstico.

Na Panamero ne bi smeli gledati kot na čisto športni avtomobil (ta primat ima še vedno 911), ampak kot na v Porscheju neodvisnega Grand Touringa. Čeprav bo tehnično soroden s Porschejevo serijo 911, bo imel kar nekaj posebnosti: spredaj nameščene motorje (zaradi čim boljše razporeditve teže bodo ti nameščeni čim bolj proti sredini), zadnji pogon in štiri bočna vrata.

Štirikolesni pogon naj bi bil na voljo kasneje (vsekakor pa zaradi stroškov ne v tem desetletju), verjetno kot hibrid (o njem berite v okvirčku). Proizvodnjo bodo v Leipzigu začeli že na prehodu iz leta 2008 v leto 2009, načrtujejo pa, da bodo GT, ki bo stal med 80 tisoč in 125 tisoč evri, izdelali v letni količini 20 tisoč primerkov. ‘Konje’ bo dobavljal 4, 8-litrski osemvaljnik z neposrednim vbrizgom in z okoli ‘400’ konji, turbo različica pa naj bi zmogla okoli 520 ‘konjev’ in tako brez težav konkurirala Mercedes-Benzu CLS 63 AMG.

Obstaja velika verjetnost, da bodo v Panamero vgradili tudi prirejeni desetvaljnik iz Carrere GT. Menjalniki bodo ročni in samodejni. Gradniki bodo lahki, Panamera pa naj bi ustrezala tudi šport­nosti željnih voznikov, čeprav vseh možnosti pri Porscheju niso izkoristili. Odrekli so se razporeditvi pogonskega sklopa ‘transaxle’, ker bi bilo to predrago, čeprav bi bilo, vsaj kar se razporeditve mase tiče, ugodneje.

Vstopnica v svet Panamere naj bi bil 3, 6-litrski šestvaljnik z okoli 290? 300 ‘konji’. Na posnetkih se vidijo različni tipi Panamere (zadnje krilce), kar navaja, da bo tudi ta kupe sledil preostalim Porschejevim izdelkom in se predstavljal v različicah Nees in Es. Poleg Cayenna bo Panamera najbolj priročen izdelek iz Stuttgarta. S štirimi prostornimi sedeži, lahkim dostopom do zadnjih dveh in okoli 450-litrskim prtljažnikom. Za udobje bo skrbelo tudi zračno vzmetenje. Bi kar živeli z njim, mar ne?